[Cross Media Awards] Martine van Putten over Heb jij de NISSAN Micra attitude
09-04-2014 10:16:05 Door: Nico Scherphuis | Hits: 3927 | Tags:

Op 14 mei worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sky Radio Group stuurde Heb jij de NISSAN Micra attitude in voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Martine van Putten, Account Manager Cross Media bij Sky Radio Group.

 

Kun jij Sky Radio Group introduceren?

Sky Radio Group is met haar merken Sky Radio, Radio Veronica, Classic FM en MyRadio het grootste commerciële radiobedrijf van Nederland! Met een uitgebreide digitale radioportfolio onder onze FM merken en een oneindig aantal radiostations die we aanbieden via het MyRadio Platform zijn we de radiopartij die het mogelijk maakt om 1 op 1 te communiceren en te segmenteren met onze doelgroepen. Vanuit innovatie gedreven en de wil om de eerste te zijn waar het gaat om optimale muziekbeleving voor ieder individu, heeft Sky Radio Group zich ontwikkeld tot de ‘digital radio leader’ van Nederland. Dit bereiken we door Nederlands marktleider te zijn in professioneel geprogrammeerde muziek en content welke we aanbieden aan consumenten. Hierbij staat de ‘emotional brandpower’ van onze radiomerken centraal wat zich uit in termen als positief, blij, gelukkig, stoer, vriendschap, verbondenheid, professioneel, uitdagend, humor, ontspanning, midden in de samenleving staan en oog voor het milieu hebben. Sky Radio Group onderscheidt zich door deskundigheid, creativiteit en pro-activiteit en klanten ervaren ons als hun belangrijkste mediapartner. Van techniek tot sales en van dj’s tot marketing. Alles wordt in huis bedacht, ontwikkeld, uitgevoerd en geanalyseerd. Wij zijn trots op al onze SRG merken en delen de liefde voor muziek.
 

Hoe kijken jullie vanuit Sky Radio Group naar Cross Media?

Tal van aansprekende merken ontdekten de afgelopen jaren de kracht van crossmediale non-spot acties op de zenders van de Sky Radio Group. Met een aansprekende non-spot actie kan je op een sympathieke en effectieve manier in contact komen met je doelgroep. Dankzij de crossmediale benadering met de inzet van promocommercials, pre roll-commercials, online games, actiepagina’s en events is interactie met je doelgroep gegarandeerd. Crossmediaal adverteren versterkt het effect van een campagne. Diverse crossmediale onderzoeken hebben aangetoond dat de inzet van meerdere media leidt tot het vergroten van de kennis, houding en gedrag van consumenten ten aanzien van merken en producten. Met een crossmediale campagne kun je op een informatieve en aantrekkelijke manier een boodschap overbrengen, zonder dat de luisteraar meteen het gevoel heeft dat er een adverteerder aan het woord is. Mits het goed gemaakt is, is het geloofwaardig en betrouwbaar. Zowel de adverteerder als de zender kunnen elkaars merk versterken wat een win-win situatie is.

 

Kun je de case omschrijven?

Door hun stem uit te brengen maakten de deelnemers kans op tickets voor hun favoriete Sky artiest in het buitenland én……de nieuwe NISSAN MICRA! Het nummer ‘Girl’ van Anouk kreeg de meeste stemmen. Uit duizenden stemmen werden 3 vrouwen geselecteerd die zich kwalificeerden voor de NISSAN MICRA Attitude Challenge. Deze 3 finalisten kregen de opdracht zo hard mogelijk mee te zingen met 'Girl' van Anouk over een parcours in Lelystad zonder brokken te maken. Degene met de snelste tijd wint een gloednieuwe NISSAN MICRA. Jurylid Tim Coronel heeft Evaline Allijn als gelukkige winnaar bestempeld. Van deze challenge is een filmpje gemaakt. Dit filmpje is geplaatst op Skyradio.nl, het Sky Radio YouTube kanaal en op haar social media platforms. NISSAN heeft het filmpje op haar eigen platforms doorgeplaatst. Dit alles zorgde voor een viraal effect. Aansluitend op de campagne op Sky Radio is de MICRA Attitude campagne doorgetrokken op MyRadio. Gedurende 4 weken claimde Nissan haar eigen branded station met daarop de lekkerste tracks van powervrouwen als Rihanna, P!nk, Adele, Lady Gaga, Alicia Keys, Emeli Sandé en Anouk. Zangeressen én een station met attitude! MyRadio heeft dit station bekend gemaakt middels een persbericht dat opgepikt werd door FonkOnline.nl. Deze campagne was een prachtige samenwerking tussen mediabureau OMD, NISSAN en de sales-, marketing en programma afdeling van Sky Radio en MyRadio. Zowel NISSAN als Sky Radio en MyRadio kijken zeer tevreden terug op een succesvolle introductie campagne van Nissan en Sky Radio toonde zich hiermee als de mediapartner met dé MICRA Attitude.

 

 

Heb jij de NISSAN Micra attitude? Doelstelling: De nieuwe NISSAN MICRA onder de aandacht brengen; deze auto is voor echte powervrouwen! Sky Radio past qua bereik en match in de doelgroep bij de doelstelling en het creatieve concept is doorslaggevend geweest. NISSAN MICRA stond met deze opvallende non-spot campagne 2 weken lang centraal op Sky Radio en Skyradio.nl. Sky Radio is, met een weekbereik van ruim 3,8 miljoen Nederlanders, een sterk gevestigd merk in radioland en dé bereikzender van Nederland. Sky Radio is bovendien de nummer één in de doelgroep vrouw 20-49 jaar en is hiermee de ideale match voor de campagne van NISSAN MICRA. Sky Radio luisteraars werden opgeroepen te stemmen op de Sky artieste met de MICRA Attitude. Dat wil zeggen: sterke, zelfverzekerde Sky artiesten met een glansrijke carrière.. en hun eigen, unieke attitude. Op de actiepagina van NISSAN op Skyradio.nl (in look and feel van de nieuwe NISSAN MICRA) konden deelnemers hun Top 5 bekendmaken. Artiesten als Rihanna, Pink, Adele en Anouk domineerden de lijst.

 

Welk bureau was betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Lex van Bakel van OMD was betrokken bij de totstandkoming, de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne.

 

Welke media - en mediumtypes - zijn voor de campagne ingezet?

Radio, online (Skyradio.nl, de social media platforms van Sky Radio én NISSAN) en MyRadio. Sky Radio is dé bereikszender van Nederland en past qua bereik en match in de doelgroep bij de doelstelling. Het creatieve concept is doorslaggevend geweest. Het filmpje dat tijdens het event gemaakt is, is doorgeplaatst op diverse social media kanalen en van deze extra promotie profiteerde NISSAN. De campagne is doorgetrokken op MyRadio door middel van een Branded Station voor de NISSAN Micra. De doelgroep van MyRadio is een interessante toevoeging op het bereik en een eigen station op MyRadio draagt bij aan de beleving en interactie.

 

Wat waren de resultaten van de campagne?

Resultaten: 2000 unieke deelnemers op Skyradio.nl CTR in banners boven benchmark gescoord 10.000 pageviews op eigen actiepagina NISSAN MICRA op Skyradio.nl 400 opt-ins voor NISSAN CTR in branded station op MyRadio ook bovengemiddeld!

 

Wat is het laatste nieuws?

We hebben net onze nieuwe SRG Update luistercijfer app gelanceerd die elke maand alle actuele luistercijfers weergeeft en meer inzicht geeft de succesvolle cross media cases van de SRG.

 

www.skyradiogroup.nl

 

 

De Cross Media Awards worden uitgereikt op 14 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

www.crossmediaawards.nl

www.twitter.com/crossmediaaward

 

Banner

 

 

Het Cross Media Congres & de Cross Media Awards worden gesponsord door onder meer Ster, PauwR, 538 Groep, Exterion Media en MarketingTribune

 

 

 

 

Congres & de Cross Media Awards worden gesponsord door onder meer Ster, Pauwr, Exterion Media en MarketingTribune