[Cross Media Awards] Sabine Schermerhorn over Histor
10-05-2014 12:00:16 Door: Nico Scherphuis | Hits: 13992 | Tags:

Op 14 mei worden de Cross Media Awards uitgereikt. Histor is genomineerd voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Sabine Schermerhorn, Senior Brand Manager Brander bij PPG Industrial Coatings

 

http://api.ning.com/files/UZ8UQ2FXhhOOOeFpVbTHsxlkgeG21HkB0bDIpba6qI3ZlIB13X2xKr1868pAe*dWjrFpsmz-s5OKVsnYhai80cSfxDWv*vIw/CrossMediaAdverteerderGenomineerd.jpg.pngKun jij Histor introduceren?

Histor staat al sinds haar oprichting voor vooruitgang. Daarom doen wij er alles aan om continu nieuwe producten en inventieve oplossingen te ontwikkelen die onze gebruikers verder helpen. Niet alleen qua eindresultaat maar ook gedurende de weg er naar toe.

 

Hoe kijken jullie vanuit Histor naar Cross Media?

Door cross media in te zetten wordt 1+1 = 3. Inzet van verschillende media type, mits passend bij de boodschap en/of het concept dat je wilt uitdragen, werken versterkend ten opzichte van elkaar. De boodschap krijgt meer een spin off met de inzet van meerdere media types.

 

Op welke cross media case van Histor ben je trots?

Hoe promoot je Histor Perfect Finish lak in een handige vierkante pot? Door er samen met consumenten mee aan de slag te gaan. Met 'Eén kastje 101 karakters', daagt Histor iedereen uit om karakter te geven aan een speciaal ontworpen Piet Hein Eek kastje. Centrale idee is dat Histor ‘de helpende hand’ richting de consument claimt. Bureau Lemz bedacht de ludieke activatie: de consument gaat aan de slag met een speciaal voor deze activatie ontworpen kastje van Piet Hein Eek. Samen met Vizeum en Sanoma, leidde dit tot een succesvolle campagne welke liep van oktober 2013 (woonmaand) tot/met februari 2014. Mediastrategie: een gefaseerde campagne waarbij allereerst de focus ligt op participatie. Middels informeren en inspireren, wordt daarna gestuurd op activatie. Fase 1, de wedstrijd Iedereen kan zijn eigen idee inzenden over hoe je met de lakken van Histor en een onbehandeld kastje iets bijzonders kunt creëren. Inzenden kan via de actiesite www.101karakters.nl. Oproep geschiedt via Histor.nl, 101 Woonideeën op de Woonbeurs, pers, social media, SEA en een groep bloggers van Blogtoday.

Op 9 november worden de winnaars door Histor uitgenodigd om hun idee zelf uit te voeren in de werkplaats van Piet Hein Eek. Het ‘Eén kastje, 101 karakters’-event. Voor alle 101 gekozen ontwerpen is een verf-stappenplan uitgewerkt, te vinden op www.101karakters.nl. Zo kan iedereen thuis eenvoudig ook aan de slag te gaan. Fase 2, de content campagne: Histor de helpende hand De mooiste ontwerpen worden breed uitgelicht in een printcampagne. Zowel in advertorials als advertenties bieden de kasjes inspiratie. In samenwerking met 101 Woonideeën is tevens een minimagazine ontwikkeld, met een verslag van het event, inspiratie, verftechnieken en de uitwerking van de 10-stappenplannen. Van deze 10 verftechnieken is ook een instructievideo geproduceerd in samenwerking met 101woonideeen.nl en Corine Boon, gepubliceerd op Zie.nl en YouTube. Daarnaast is er een radiocommercial uitgerold en een abricampagne. Al met al hebben payed–, owned- & earned media, elkaar perfect aangevuld.

 

 

 

 

Met welke reclame- en mediabureaus werkt Histor?

Het reclamebureau is LEMZ, het mediabureau is Vizeum

 

Wat zouden bureaus en exploitanten kunnen doen om adverteerders op cross media gebied beter te bedienen?

De boodschap centraal stellen met de daarbij behorende doelgroep en minder uitgaan van de middelen die voorhanden zijn.

 

Hoe kijkt Histor naar social en mobile als advertentiemedia?

Zeer positief, dit zijn goede media types om op een juiste manier je doelgroep dan wel je ambassadeurs te bereiken. En om vervolgens je volgers over je te laten praten. Daarbij is vooral social direct een kosten efficiënte manier om als medium type in te zetten.

 

Wat is het laatste nieuws?

In de maand april liep de nieuwste campagne van Histor: Histor Verf & Adviescheque. Tijdens deze maand kon de consument live kleur- en stylingadvies krijgen van stylisten via Skype of Facetime en ook Histor verfexperts zaten dagelijks van 09.00 – 21.00 uur klaar om alle vragen omtrent verf te beantwoorden. Deze actie is gecommuniceerd via de volgende mediatypes: verspreiding van huis-aan-huis flyers, radio commercials, SEA, social media, Sanoma nieuwsbrieven & online artikel, Histor nieuwsbrief en op de winkelvloer middels een display.

 

www.histor.nl

www.101karakters.nl

 

 
 

 

 

 

De Cross Media Awards worden uitgereikt op 14 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

www.crossmediaawards.nl

www.twitter.com/crossmediaaward

 

 

Banner

 

 

Het Cross Media Congres & de Cross Media Awards worden gesponsord door onder meer Ster, Pauwr, 538 Groep, Exterion Media en MarketingTribune