Dennis van den Berg over de lancering van Touch of Didix
20-06-2014 14:09:34 Door: Nico Scherphuis | Hits: 7223 | Tags:

Deze week lanceren Didix en Touch Incentive Marketing een nieuwe speler op de B2B markt: Touch of Didix. MarketingTribune spreekt Dennis van den Berg, director en oprichter van Touch Incentive en eindverantwoordelijk voor Touch of Didix.

 

Dag Dennis, deze week de lancering. Feest en champagne?

Beginnen met een groot feest is wat voorbarig maar ter introductie van Touch of Didix trakteren we wel volgende week middels een giftcard ruim 1.500 relaties op 2 drankjes bij een lokaal café naar keuze, dus dat is op zich zeker een feestelijke start! Verder geeft de opstart van het nieuwe bedrijf veel energie. Er zijn nieuwe collega’s gestart en het kantoor centrum Amsterdam is reeds volledig operationeel.

 

Kun je Touch of Didix introduceren?

Touch of Didix laat twee  werelden samenkomen. Die van de marktleider giftcards Didix, vooralsnog een retail speler, en die van het loyalty en sales promotie bureau Touch Incentive Marketing overwegend actief B-to-B.

 

In Touch of Didix bundelen Didix en Touch Incentive Marketing kun krachten. Wie is sterk in wat?

Didix is een kapitaalkrachtige content partij met een breed assortiment giftcards op het gebied van restaurant, wellness, hotel en vrijetijdsbestedingen die verkrijgbaar zijn bij de grootste retailers van Nederland zoals AH en Primera. Touch Incentive Marketing is reeds sinds 1996 actief in het B-to-B segment en bedient een enorm aantal organisaties op het gebied van spaarprogramma’s, sales promoties en incentives.

 

Touch of Didix richt zich op de B2B markt. Hoe ontwikkelt die?

Het B-to-B segment ondergaat zowel qua content als distributie enorme veranderingen. Qua content is keuze in assortiment key en neemt de vraag naar belevenissen sterk toe. Qua distributie vindt een revolutie plaats aangezien e-fulfilment steeds nadrukkelijker wordt gevraagd door zowel onze klanten als consumenten. Denk bijvoorbeeld aan het uitleveren van een Pathé Film Voucher via e-mail. Dit is vorig jaar geïntroduceerd in is nu al ruim 50% van de bestellingen. Touch of Didix speelt exact in op deze belangrijke veranderingen zowel qua assortiment als techniek.

 

Het belang van loyalty in marketingcommunicatie is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Waarom is dat?

Het belang van klantbehoud wordt momenteel alom als prioriteit gezien. Minder focus op acquisitie en een verschuiving naar performance based budgetten geven ruimte aan kwalitatieve loyalty programma’s. Klantbehoud levert tastbare omzet en marge op wat vanzelfsprekend immer welkom is.

 

Wat zijn de ambities van Touch of Didix?

Touch of Didix gaat zich ontwikkelen als een brede leverancier op het gebied van gift cards en voucher promoties. Specifiek voor het B-to-B segment worden diverse nieuwe cards ontwikkeld. Deze zijn niet uitsluitend van toepassing op incentives maar denk ook aan debit card gerelateerde oplossingen.

 

www.touchofdidix.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie