Eveline van der Steen over Armada Music
25-01-2013 13:28:30 Door: Nico Scherphuis | Hits: 14062 | Tags:

Eveline van der Steen, New Media Manager bij Armada Music, spreekt op 14 februari op het MWG Congres. Nederlands MediaNetwerk sprak met haar.

 

Dag Eveline, hoe ben je aan 2013 begonnen?

"Zoals 2012 is geëindigd; met veel gedrevenheid werken in de continue veranderende digitale wereld waar onze fysieke aanwezigheid steeds grotere vormen aanneemt. Door het dagelijks fine tunen van onze social media activiteiten en het inspelen op nieuwe ontwikkelingen en technologie een plek veroveren in de wondere wereld van het wereldwijde web.

Onze focus ligt op het uitbreiden van onze brands en het opzetten van communities en zo de technologie gebruiken om onze omzet te laten stijgen en de doelgroep te analyseren."

 

Kun je in enkele zinnen Armada Music introduceren?

"Binnen de tien jaar van haar bestaan is Armada Music van platenmaatschappij uitgegroeid tot een allround bedrijf. Naast het exploiteren van muziek van haar 28 labels houdt Armada Music zich bezig met het ontwikkelen van de carrière van artiesten en DJ’s, boekingen, opzetten van eigen Armada Nights, publishing en het uitbouwen van de merken Armada Music, Armin van Buuren en A State of Trance.

Naast haar eigen bezigheden, bundelt Armada Music haar krachten met gelieerde bedrijven Cloud 9 Music/Publishing en Faktory6 een inhouse multimedia company. Met Armada Music als mede-eigenaar houdt dit laatste bedrijf zich bezig met het ontwikkelen van apps, videoclips, documentaires en websites."

 

We horen vanuit de muziekwereld vaak verhalen over hoe slecht het gaat. Bij jullie schijnt het echter uitstekend te lopen. Vertel alles!

"De muziekindustrie met hun enorme infrastructuur kon niet adequaat reageren op de grote en snelle technologische veranderingen die de laatste tien jaar plaatsvonden. Concurreren met gratis bleek voor velen een te groot probleem. Daarom is de muziekindustrie de laatste tien jaar 50 procent van haar business verloren. Toen Armada Music midden in deze veranderende markt werd opgezet, hadden wij deze kosten structuren niet en konden we vanaf het begin af aan snel anticiperen op nieuwe ontwikkelingen.

We hebben de nieuwe technologie vanaf de start omarmd en dat heeft in ons voordeel gewerkt. Toen ik vijf jaar geleden begon met het opzetten van een YouTube partnership werd al snel duidelijk dat dit de toekomst zou gaan worden. Door sindsdien continu in te spelen op de digitale ontwikkelingen hebben we een online aanwezigheid kunnen opbouwen die alleen maar groeiende is. Verder heeft natuurlijk de fantastische carrière van Armin ons geholpen Armada Music verder uit te bouwen tot het bedrijf dat het nu is. Met 35 medewerkers in Amsterdam die iedere dag met de hele wereld samenwerken. Daarom kunnen wij een groei laten zien van 20 procent per jaar."

 

Welke rol spelen social media in jullie internationale operaties?

"Sociale media spelen een centrale rol, 20 procent van het personeel is dagelijks bezig met het communiceren met de wereldwijde Electronic Dance Music doelgroep. Dit doen we op een manier waarbij de focus ligt op het connecten met onze fans en het altijd zoeken naar nieuwe manieren om met hen te communiceren. Om op die manier wereldwijde communities op te bouwen en het inzichtelijk krijgen van data omtrent onze doelgroep."

 

Je spreekt op 14 februari op het MWG Congres. Kun je een tip van de sluier oplichten?

"Door te laten zien hoe wij onze social media inzetten hoop ik de bezoekers te kunnen inspireren. Het Thema I Love Global is ons op het lijf geschreven en we zullen laten zien hoe wij vanuit Amsterdam de wereld veroveren."

 

Wat is het laatste nieuws?

"Er zijn veel interessante ontwikkelingen gaande en dat zal altijd zo blijven, dit maakt het vakgebied ook zo leuk. Op dit moment bouwen we bv aan onze presence op het Google+ platform. Het is te gek om te zien hoe we daar in korte tijd al meer dan een half miljoen volgers hebben gecreëerd en we zullen in de toekomst op nieuwe manieren interactie met onze fans gaan hebben. Verder zijn we bezig met het ontwikkelen van nieuwe markten in China en India en denken na over het opzetten van Armada USA en nog veel meer kansen die zich iedere dag weer voordoen. To be continued..."

 

www.armadamusic.com

 

 

 

Het MWG Congres komt er weer aan en staat dit jaar met het thema I LOVE GLOBAL in het teken van globalisering in het medialandschap. Is dat een vloek of een zegen? Op donderdag 14 februari vindt het congres plaats in DeFabrique te Maarssen.

 

Tijdens het MWG Congres proberen een groot aantal inspirerende sprekers een antwoord te geven op de vraag in hoeverre globalisering een vloek of een zegen is. We zullen een reis rond de wereld maken en bekijken welke rol wij als klein kikkerlandje in het hedendaagse medialandschap spelen. Welke kansen zijn er voor Nederlandse bedrijven? En waarmee moeten we rekening houden als we buiten onze eigen grenzen groeien? Hoe kunnen we onze kracht, onze typisch Nederlandse nuchterheid, gebruiken om globaal ook succesvol te zijn?

 

Onder leiding van BNR presentator Rens de Jong zullen meerdere sprekers de revue passeren.

 

De sprekers

 

 

Het congres zal worden afgesloten met een optreden van Nico Dijkshoorn, Columnist, Dichter en Schrijver van Proza

 

Voor meer informatie en aanmelden:

 

www.mwg.nl