Frank Hardenberg over Exterion Media
20-01-2014 13:00:24 Door: Nico Scherphuis | Hits: 8115 | Tags:

Vandaag verandert CBS Outdoor de naam in Exterion Media. Wij spreken Frank Hardenberg, Managing Director van Exterion Media

 

Dag Frank hoe is het met je?

"Goed, we hebben inmiddels alweer 3 kwartalen van groei achter de rug en zijn positief gestemd over 2014."

 

CBS Outdoor heeft een nieuwe eigenaar gekregen. Wat betekent dat voor jullie operatie?

"In de basis blijft het business as usual, echter een rebranding kost veel tijd en helaas ook geld. Ons marketingteam heeft alles strak georganiseerd en ik verwacht dan ook een vlekkeloze overgang. Desalniettemin blijft het een flinke klus als onder meer 12.000 objecten moeten worden gerebrand."

 

En nu een nieuwe naam dus. Vertel alles!

"Alles? De nieuwe naam is een logisch vervolg op de overname van CBS Outdoor door Platinum Equity. Ondanks het feit dat wij van CBS Outdoor nog 18 maanden het merk CBS Outdoor mochten voeren, hebben we toch besloten eerder te gaan rebranden. De belangrijkste verandering vindt plaats op de achtergrond. Een nieuwe aandeelhouder die zeer betrokken is bij het wel en wee van de onderneming en bereid is om maximale support te geven om onze doelstellingen te realiseren."

 

Verandert alleen de naam of ook jullie propositie en portfolio? Wat gaan jullie klanten van de naamsverandering merken?

"Zoals al eerder gezegd, het is en blijft business as usual, we willen groei in omzet en rendement realiseren en daarvoor staan alle middelen tot onze beschikking. Onze klanten zullen daar niets van merken, we hebben inmiddels een zeer goede club van mensen verzameld die gezamenlijk de schouders er onder zetten om onze kwalitatieve OOH proposities onder de aandacht te brengen."

 

Het vak van outdoor advertising is razendsnel aan het veranderen. Innovaties vliegen ons om de oren. Digitaal, mobiel, interactief, social, mobile, augmented reality - praat ons even bij!

"Het wordt steeds leuker en ook effectiever. Het interactief maken van OOH en Offline verbinden met Online past helemaal in ons straatje. Het aantal interactieve toepassingen neemt waanzinnig snel toe. Het afgelopen jaar hebben wij al veel adverteerders van dienst mogen zijn met Social Interaction abri"s, WiFi abri's, OOH Mail. Wij zullen blijven uitbreiden en zullen in 2014 nog een aantal leuke en effectieve initiatieven gaan lanceren."

 

Hoe ligt OOH er momenteel bij in Nederland, wat zijn jouw verwachtingen?

"In de basis goed, we hebben sinds enige jaren een zeer goed onderzoek wat OOH en ons aanbod in het bijzonder zeer accountable maakt. Ik zou iedereen willen oproepen om zich daarin te verdiepen. Als je de werking van OOH snapt kan je werkelijk het verschil maken in de effectiviteit van de campagne. Iets waar we overigens graag bij helpen."

 

Wat zijn de plannen van Exterion Media voor 2014?

"Vooral doorgaan op de wijze waarop wij ons in 2013 hebben gemanifesteerd. Helaas kan ik niet alles verklappen."

 

Wat is het laatste nieuws?

"Binnenkort gaan we ons eigen OOH consumentenpanel lanceren. Hoe of wat ga ik nog niet vertellen maar het wordt leuk en bovenal zeer waardevol voor onze opdrachtgevers."

 

www.exterionmedia.nl

 

 

 

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie