Gijs Vroom over Amsterdam e-Week en Emerce eDay
13-09-2013 16:37:44 Door: Nico Scherphuis | Hits: 9406 | Tags:

Vanaf maandag 7 tot en met vrijdag 11 oktober 2013 vindt de eerste Amsterdam e-Week plaats. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Amsterdam voor een inspirerend gesprek met Gijs Vroom, uitgever van Emerce; de organisator van de Amsterdam e-Week.

 

Dag Gijs, hoe is het met jou en hoe is het met Emerce?

"Met Emerce en mij gaat het goed. We zijn net verhuisd naar Amsterdam in een te gek kantoor en het is een komen en gaan van bezoekers nu we hier zitten. We groeien nog steeds online en hebben onlangs onze all time high gevierd in traffic en unique visitors. Ondanks de overload aan informatie blijven we relevant voor onze lezers. We hebben een aantal nieuwe initiatieven gelanceerd in 2013, zoals The Facebook Conference. En voor 2014 hebben we net de planning vastgelegd met interessante nieuwe initiatieven."

 

Emerce lanceert de eerste Amsterdam e-Week. Vertel alles!

"Amsterdam eWeek is ons nieuwe ambitieuze project. Samen met allerlei partijen willen we á la de Fashion Week en het Amsterdam Dance Event een week lang Amsterdam vullen met allerlei events en happenings in oktober. De thema’s van de week zijn nieuwe media, e-commerce, digital marketing, e-business en innovatieve IT. Sommige events zijn volledig nationaal, maar we hebben ook al internationale events geprogrammeerd. De Emerce eDay op donderdag is de cornerstone van de week."

 

 

Wat zijn de hoogtepunten in het programma van de Emerce e-Day?

"We hebben echt heel veel dit jaar. Met eDay zetten we een event neer wat een blik geeft op de toekomst van digitale media, ecommerce en business in een digitaal tijdperk. De markt verandert continu, niemand is veilig, en we laten zien waar het heen gaat. Twitter en Shazam komen vertellen over hun nieuwe verdienmodellen. Interessant omdat dit voor de overige media nieuwkomers zijn die toch weer gaan snoepen van de bestaande budgetten, en voor adverteerders om te zien met welke mogelijkheden de nieuwe partijen komen. Ji Lee van Facebook hebben we over het proces binnen Facebook om te komen tot nieuwe features.

Zalando spreekt bijna niet, maar op eDay gaan we ze vragen hoe ze zelf denken over de razendsnelle opbouw van marktaandeel tegen een ondertussen verliesmakend model. L’Oreal verteld over de verovering van Afrika middels puur mobile campagnes. Buzzfeed, het voorbeeld in de US van contentmarketing, verteld over hoe content voor hun werkt. En daarnaast hebben we de door bankiers, journalisten en investeerders top 10 gekozen Europese meest veelbelovende online media, marketing en ecommerce bedrijven uit heel Europa overgehaald om on stage te vertellen over hun model."

 

Met de tweede editie van de Emerce Best European Startups krijgt de e-Day een steeds internationaler karakter. Wat zijn de internationale ambities van Emerce?

"Die zijn niet heel erg groot, maar we doen wel steeds meer. Op dit moment hebben we de Website van het jaar in 6 landen en het eRetail Europe, een bijeenkomst van retailers, brands en grotere webshops uit heel Europa. We zien op zich meer kansen, maar we moeten ook oppassen te veel hooi op onze vork te nemen. Stap voor stap..."

 

Wat is het laatste nieuws?

"Wat ontspanning. We hebben net de registratie van eNight live gezet op enight.eventbrite.nl. Het feest voor de interactive industry op donderdag 10 oktober. Voor iedereen die in de digitale media werkt. Ook voor ons een afsluitend feest en om te vieren dat we de eerste eWeek hebben neergezet."

 

www.amsterdameweek.com

www.emerce.nl

www.emerceeday.nl

enight.eventbrite.nl

 

 

 

Leden van het Nederlands MediaNetwerk gaan naar Emerce eDay met korting

 

Leden van het Nederlands MediaNetwerk gaan naar Emerce eDay met korting. Dat is dus weer mooi meegenomen. Gebruik bij jouw inschrijving de code EDAY50MENE voor 50 euro korting.

 

Klik hier om je aan te melden

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie