Guy Grimmelt over de ontwikkeling van buitenreclame: Engaging audiences
03-04-2013 16:04:50 Door: Nico Scherphuis | Hits: 6413 | Tags:

Afgelopen week heeft CBS Outdoor International de resultaten bekendgemaakt van het onderzoek Interactive Europe. Nederlands MediaNetwerk reist af naar de hoofdstad voor een inspirerend gesprek met Guy Grimmelt, marketing business development director bij CBS Outdoor.

 

Dag Guy, hoe is het met je?

"Het gaat erg goed maar genoeg over mezelf, hoe gaat het met jou?"

 

Ook geweldig, maar dat terzijde. Het zijn boeiende tijden voor media-exploitanten. In welke richting ontwikkelt buitenreclame zich en welke plaats neemt CBS Outdoor in die ontwikkeling in?

"We zien het belang van het Buitenreclameonderzoek steeds verder toenemen omdat adverteerders daadwerkelijk willen weten wat het bereik is en de mediabureaus ook steeds objectiever hun campagnes opbouwen. Wij zijn daarnaast nog een stap verder gegaan door onze locaties te verrijken met doelgroep informatie, dus we weten voortaan welke mensen rondom een locatie wonen, werken, boodschappen doen. Hiermee kunnen we onze klanten niet alleen massabereik geven maar daarbinnen ook extra focus geven op doelgroepen of point of sale."

 

CBS Outdoor heeft een nieuw logo en een nieuwe pay off: Engaging audiences. Een exponent van deze onwikkeling?

"Dat logo is niet veel veranderd, maar met die pay off ben ik erg blij. Want het zegt exact waar we iedere dag mee bezig zijn en wat ons medium doet; wij leveren als geen ander contact met je doelgroep. Feit is gewoon dat door de enorme versnippering van het medialandschap ons medium als enige nog een echt massabereik geeft. Het gave is echter dat door de enorme datastroom we nu ook weten waar die mensen exact zijn, wat ze daar doen en wat het effect is van een campagne. Dat is ook de reden waarom we onze locaties - bijvoorbeeld het hele NS netwerk - verder hebben verrijkt en we ook veel tijd en geld investeren in het engaging deel van out of home."

 

Afgelopen week heeft CBS Outdoor International de resultaten bekend gemaakt van het onderzoek Interactive Europe. Wat zijn de interessantste ontwikkelingen en conclusies voor de Nederlandse markt? Vertel alles!

"Alles vertel ik onder meer op ons event op 18 april in Tobacco, maar ik ben erg trots dat we voor het tweede achtereenvolgende jaar het grootste onderzoek in Europa hebben gehouden omtrent interactiviteit in de buitenreclame. Het eerste jaar was nog m.n. aftasten naar de mogelijkheden, technologien en de vraag of er wel voldoende mensen met een smartphone zijn. Daar hebben we inmiddels wel voldoende data over dus vandaar dat we de focus gelegd hebben op daadwerkelijke interacties.

We staan binnen alle media nog aan het begin van het daadwerkelijk creëren van een interactie met klanten, terwijl die klant daar al heel lang voor open staat. Tuurlijk, je ziet het wel eens, maar de grootschalige campagnes bestaan toch meestal nog steeds uit zenden. Ons onderzoek toont echter aan dat de merken die de interactie opzoeken op langere termijn hier baat bij hebben. Dat het nog veel vallen en opstaan is mag duidelijk zijn, maar diegenen die het nu al in hun DNA opslaan zullen er later op een natuurlijke manier vorm aan geven en dus ook de vruchten plukken. Wij hopen dat ons onderzoek de slimme en vooruitstrevende adverteerders en buro’s zullen helpen bij hun zoektocht en we zullen daar ook zelf met kennis en mogelijkheden aan blijven meehelpen!"

 

Er zijn nog enkele plaatsen vrij voor de presentatie van CBS Outdoor op 18 april in Tobacco, Amsterdam. Wil je daarbij zijn? Mail dan naar info@cbsoutdoor.nl

 

www.cbsoutdoor.nl

www.buitenreclame-onderzoek.nl

www.twitter.com/guygrimmelt

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn