Ivo Roefs over DDB & Tribal Amsterdam als winnend bureau bij SAN, ADCN en Spin Awards
23-05-2014 20:20:37 Door: Nico Scherphuis | Hits: 5116 | Tags:

DDB & Tribal Amsterdam wint dit jaar alles. Wij spreken Ivo Roefs, co-CEO DDB & Tribal Amsterdam.

 

Ivo, van harte gefeliciteerd met jullie bekroning tot Bureau van het Jaar door de SAN. Hoe is het met je? Veel champagne gisteren?

"Ik ben vanochtend teruggevlogen uit New Orleans, dus dit is zeer fijn thuiskomen. Ik kon er helaas gister niet bij zijn in Hilversum, maar co-CEO Sandra Krstic was er om de prijs in ontvangst te nemen. Vandaag hebben we deze bekroning met het hele bureau op passende wijze gevierd, en champagne is daarbij natuurlijk een gegeven."

 

Eerder was DDB & Tribal Amsterdam ook al bij de Spin Awards Bureau van het Jaar en won het de meeste lampen bij ADCN. Wat is er bij jullie aan de hand?

"DDB en Tribal zijn bijna drie jaar geleden gefuseerd om onze klanten een echte ‘360 graden’-aanpak te kunnen aanbieden, een geïntegreerde strategie waarbij de klant centraal staat. Communicatie is een vak dat sterk in beweging is. Het voldoet vandaag de dag niet meer om ‘een huis van creativiteit’ te zijn. Wij willen onze opdrachtgevers allereerst helpen om maximale merkkracht en merkvoorkeur te ontwikkelen. Om vervolgens die merkkracht om te zetten in conversie, door met de expertise die wij in huis hebben alle relevante touchpoints tussen klant en adverteerder te optimaliseren. We zijn het enige bureau dat alle daarvoor benodigde capaciteiten in huis heeft."

 

Voor jullie werk voor onder andere KLM hebben jullie veel prijzen gewonnen. Welke rol speelt KLM?

"KLM is een van de klanten die al sinds 2005 bij ons is. We hebben de afgelopen jaren samen ontzettend mooie projecten gemaakt. En het is fijn om een goede band te hebben met een klant, samen te kunnen groeien en nieuwe mogelijkheden te ontdekken."

 

Recentelijk heeft er een grote wissel van de wacht plaats gevonden bij DDB & Tribal Amsterdam en ben je samen met Sandra Krstic co-CEO van het bureau. Wat zijn de plannen van het bureau voor de komende tijd?

"We gaan de lijn die we drie jaar geleden hebben ingezet, doortrekken. We zullen nog meer op Commerce, Mobile en Customer Engagement inzetten. Nu we als eerste bureau zowel de titel Spin Awards Bureau van het Jaar en SAN Bureau van het Jaar zijn, hebben we een ideaal podium om dat verder in te vullen."

 

Met Cannes in aantocht, wat denk je dat we veel op het festival zullen zien?  

"Storytelling in alle vormen en maten. Maar ik denk wat er juist interessant is aan Cannes Lions, is dat je steeds meer verschillende vormen van creativiteit en connectiviteit ziet. ’The Internet of Things’ heeft natuurlijk een oneindige bron aan nieuwe mogelijkheden geopend, en ik ben benieuwd hoe merken en bureaus technologie gebruiken om dichter bij de eindgebruiker te komen en relevantie te bieden."

 

www.tribalddb.nl

 

Ivo Roefs has been with DDB since 2001, where he became Managing Partner in 2008. Together with Sandra Krstic he now manages DDB & Tribal Amsterdam. Accounts like C&A Europe, Heineken International, Mammoet, adidas and TomTom have recently chosen to join DDB & Tribal Amsterdam, a strategic hub creating innovative marketing and communication campaignsand the result of DDB° Amsterdam and Tribal Worldwide Amsterdam joining forces in 2012. Ivo started his career at PMSvW/Y&R as an Account Executive in 1995 after studying Business Administration at the Erasmus University in Rotterdam, specializing in Marketing Management. At PMSvW/Y&R he developed quickly and became a member of the management team. In the last few years Ivo has led DDB to become the agency with the most Effie award wins in The Netherlands. Ivo is responsible for the following clients: Achmea, InShared, Mammoet, Pepsico’s Duyvis en Smiths, KLM, Volkswagen and Ziggo. Since 2010 Ivo has been a board member of the VEA a Dutch association for communication consultancies that supports creativity and effectiveness in the advertising and communications industry and makes sure a high standard is held. Ivo is a film and series fanatic, currently engrossed in Suits, Breaking Bad and Newsroom, and also a huge fan of The Walking Dead. When he’s not staring at a TV-screen, he coaches the sports teams of his kids.

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie