Jacqueline Smit – 538 Groep – over de ontwikkeling van radio als adverteerdersmedium
10-07-2014 08:41:00 Door: Nico Scherphuis | Hits: 6412 | Tags:

Radio is volop in beweging. Dat geldt zeker ook voor 538 Groep. Het zijn drukke tijden tijdens de WK Voetbal in Brazilië. De afgelopen weken trok Radio 538 al verschillende keren een vol Museumplein en het einde is door de successen van het Nederland Elftal nog niet in zicht. Jacqueline Smit, CEO van 538 Groep, wist desondanks tijd vrij te maken voor een gesprek met Initiative.

 

Dag Jacqueline, hoe is het met je?

“Met mij gaat het goed. We zitten vol in het WK en het festival seizoen. Dus hele mooie ervaringen met als hoogtepunt weer terug op het Museumplein.”

 

Je bent nu bijna een jaar CEO van 538 Groep. Ben je tevreden over waar het bedrijf nu staat?

“De mediawereld zit in een transitie fase. We hebben nu de eerste stappen gezet. De liefde voor radio zit in de aderen van ons bedrijf. We hebben met een frisse blik naar de programmering gekeken en verandering doorgevoerd. Doelstelling is daar om ons markleiderschap te behouden en uit te bouwen. Moderniseren van de infrastructuur die nodig is om digitalisering van het bedrijf te realiseren op het gebied van mobiel, data marketing en web platformen. Ons commitment aan de grote evenementen en festivals uitbouwen voor Radio 538 en voor SLAM!FM. Kortom, veel veranderingen waar we nu de eerste goede resultaten van zien...

 

Lees verder op de website van Initiative