Jildou van der Bijl: LINDA. heeft zich ontwikkeld tot een multichannel platform met een herkenbaar DNA
08-05-2014 21:05:00 Door: Nico Scherphuis | Hits: 12077 | Tags:

Jildou van der Bijl is hoofdredacteur van LINDA. Ze is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2014. Wij spreken haar.

http://api.ning.com/files/UZ8UQ2FXhhMoHxryBeyA9g4NEiIVVbonUiErXOVHH2pavG85LyN6XG*yBbPPkIjMC97VUgxgrSB7EoBeHyD6mH3pDoPELi5n/CrossMediaAwardsMVGenomineerd.jpg

 

Dag Jildou, gefeliciteerd met jouw nominatie! Hoe is het met je?

We zijn druk met het maken van ons juli-nummer, het speciale, extra dikke verjaardagsnummer - Linda de Mol wordt binnenkort 50, al zou je dat niet zeggen, maandagavond lanceren we alweer ons derde boek, Van de Ballen Verstand, met allemaal bekende Nederlandse vrouwen die van voetbal houden en schuiven we aan bij RTL Late Night, we hebben april afgesloten met 2,6 miljoen unieke bezoekers op LINDAnieuws.nl en met ons magazine komen we het eerste kwartaal  op een HOI-index ruim boven de 100. We werken aan opwindende nieuwe plannen voor dit najaar en we nemen tussen de bedrijven door felicitaties in ontvangst voor diverse nominaties, waaronder deze. Dank je wel!

Dus het gaat goed.  Wanneer houdt het op?, denk ik wel eens met mijn calvinistische achtergrond. Morgen schieten we een cover in de Beekse Bergen voor het augustusnummer, ik hou angstvallig buienradar in de gaten.

 

Kun jij LINDA. introduceren?

LINDA. is het leukste en grootste vrouwen A-merk van Nederland met als boegbeeld en collega-hoofdredacteur Linda de Mol, een nuchtere, slimme en succesvolle duizendpoot.   

Het merk LINDA. is slim en sexy, tegendraads en eigenwijs, altijd met een knipoog, heeft een optimistische tone of voice, een duidelijke en directe beeldtaal, schuwt het taboe niet, werkt met de beste mensen en wordt met lef en liefde gemaakt.

 

 

LINDA. bestond in 2013 tien jaar, eigenlijk zijn we nog maar een jong merk, maar niet meer weg te denken uit het Nederlandse medialandschap en de levens van een grote groep vrouwen in Nederland. LINDA. heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld van een sterk printmerk tot een multichannel platform met een zeer herkenbaar DNA voor de leukste vrouwen van Nederland. Met maandelijks een tijdschrift dat door 1,2 miljoen mensen wordt gelezen, verschillende specials - LINDA.MODE, LINDA.WONEN en L'HOMO, die ook online eigen communities hebben, een erg succesvol jonger zusje LINDA.meiden - 4 keer per jaar, een uitgeverij samen met partner Nijgh en Van Ditmar, de LINDA.foundation, grote en actieve social communities op Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest en iedere minuut van de dag relevante actualiteiten voor vrouwen op LINDAnieuws.nl

Wij zo arrogant dat we denken te weten waar de leukste vrouwen van Nederland behoefte aan hebben. Wij willen het leukste, grootste  en beste vrouwenmerk van Nederland blijven door continu te innoveren met producten die altijd de verwachting overtreffen in kwaliteit, originaliteit, aandacht en lef. 

 

Wat is jouw visie op cross media?

Cross media is voor mij geen doel, maar een middel. Net als dat een sterk merk geen doel is maar een middel. Middelen waarmee je consumenten, adverteerders en partners op meer originele en meer relevante manieren bij elkaar kunt brengen. Wat de essentie is van uitgeven. Voor cross media concepten heb je echter wel sterke merken nodig, zodat het DNA van een merk behouden blijft als je je content op meerdere mediavormen exploiteert en naar elkaar verwijst. 

Ik geloof ook dat je in verschillende mediavormen verschillende content moet brengen. Daarom werkt een pdf-versie van een tijdschrift op een tablet ook niet. 

 

Op welke cross mediale case of cross mediaal product van LINDA. ben jij trots?

Ik ben supertrots op LINDAnieuws.nl en op het team van LINDAnieuws.nl. Vooral omdat we ons nogal hebben moeten verweren tegen al die opgetrokken wenkbrauwen die we tegenkwamen toen we het concept nieuws voor vrouwen  uitlegden. We hebben  in de overvolle online nieuwsmarkt in korte tijd een eigen positie veroverd. We hebben het begrip nieuws geherdefinieerd: nieuws voor vrouwen zijn alle actualiteiten die op dit moment relevant zijn voor vrouwen. Van Syrie tot Sylvie, van een een trending video van een brief van een moeder aan haar gepeste kind, tot een item over wat Maxima aanhad bij het bevrijdingsconcert. 

Bovendien heeft LINDAnieuws.nl een eigen correspondentennetwerk, LINDA.'s Wereldwijven, dat bestaat uit meer dan honderd Nederlandse vrouwen die in het buitenland wonen en bloggen over de impact van het nieuws op hun dagelijkse leven. 

Alles wat we doen grijpt in elkaar, vult elkaar aan en versterkt elkaar. Op LINDAnieuws.nl zijn backstagevideo's te vinden van shoots uit het blad, maar ook een LINDA.LAB, waarin lezeressen producten kunnen testen van adverteerders. Lezeressen daarvoor worden weer opgeroepen in blad of via onze twee-wekelijkse nieuwsbrief. En ga zo maar door. 

 

 

Hoe zie jij cross media de komende jaren ontwikkelen?

Wil je een rol spelen in het leven van mensen - en dat wil je als mediamerk, dan zul je daar moeten zijn waar en wanneer mensen de behoefte hebben of zin hebben om informatie of entertainment tot zich te nemen. En die informatie en entertainment zal van zo'n niveau - kwaliteit, verslavend, relevant - moeten zijn dat mensen die willen delen,  erover willen communiceren of op een andere -nieuwe- manier willen gebruiken. 

Betere technologie en data zorgt voor het slimmer inzetten en combineren van diverse media om verschillende doelen te bereiken met hogere effectiviteit , meer creativiteit zorgt voor innovatie en lol. Andere manieren van samenwerking met partners zorgt voor meer relevantie voor consumenten en meer budget om echt grote dingen toe doen. Het wordt alleen maar leuker en beter. 

 

 

Wat is het laatste nieuws?

We zijn eigenlijk altijd met hart en ziel met spannende nieuwe dingen bezig. In juni starten we met LINDA. Het Bureau. Het Bureau, dat bestaat uit de makers van LINDA.,  ontwikkelt creatieve en effectieve campagnes die de doelstellingen van adverteerders helpen bereiken.  

Daarnaast hebben we een heel goed idee voor een LINDA.game en in november willen we LINDA.tv lanceren, relevante video's en fragmenten voor vrouwen op mobiel. Ik kan er jammer genoeg nog niet alles over zeggen, maar ik word met de dag enthousiaster. Dat wordt pas echt goed.

 

www.lindanieuws.nl

www.twitter.com/jildouvdbijl

www.crossmediaawards.nl

www.twitter.com/crossmediaaward

 

De Cross Media Awards worden uitgereikt op woensdag 14 mei in het Compagnietheater in Amsterdam

 

Het Cross Media Congres & de Cross Media Awards worden gesponsord door onder meer Ster, Pauwr, 538 Groep, Exterion MediaRLVNT en  MarketingTribune