Patricia Andersen - DartGroup - over DartReport
15-01-2013 16:42:56 Door: Nico Scherphuis | Hits: 14340 | Tags:

Afgelopen najaar is de naam van identity bureau Dart veranderd in DartGroup om de ambities van klanten aan de hand van labels beter en duidelijker te kunnen supporten. Een van de labels van DartGroup is DartReport. Nederlands MediaNetwerk spreekt Patricia Andersen, managing director van DartGroup in Amsterdam
 
 
Dag Patricia, hoe is het met je en hoe gaat het met DartGroup?

"Het gaat goed met mij en DartGroup. Ik ben net terug van drie weken vakantie in Azië. Lekker uitgerust en weer vol inspiratie. Wat DartGroup betreft zijn we erg blij met een aantal nieuwe klanten waarvoor we nu volop aan de slag zijn: Enexis en Vitens. Daarnaast hebben we onlangs nog twee prachtige internationale accounts kunnen overtuigen van de kracht van DartGroup."

 

Jullie zijn in het najaar van 2012 een indentity verandering ondergaan en zijn gaan werken met labels. Vertel alles!

"Inspelend op huidige trends en behoeften van de markt hebben we onze positionering als bureau aangescherpt en focussen we ons primair op het creëren van engagement. Daarbij staan beleving, dialoog en co-creatie centraal. Deze koerswijziging vraagt meteen om een nieuwe identity en look and feel. Op zich zijn wij niet voor het versnipperen van je identity, maar vanuit de stakeholders is een eigen label voor bijvoorbeeld DartReport makkelijker identificeerbaar. We werken nu met vier labels die elk hun unieke bijdrage leveren aan onze propositie. DartReport is het overkoepelende label waaronder de ontwikkeling van strategisch creatieve ideeën en de doorvertaling naar integrated media strategieën, vallen. DartReport bundelt vervolgens de aanwezige corporate reporting expertise."


Hoe belangrijk is corporate reporting?

"Corporate reporting is zeker in deze tijd van strategisch belang om het vertrouwen van stakeholders - terug - te winnen. Openheid en transparantie zijn daarbij essentieel. De ontwikkeling van online reporting heeft langer geduurd dan wij aanvankelijk hadden verwacht, maar is nu echt een feit. Hier hebben wij met de ontwikkeling van CORE, de door onszelf ontwikkelde innovatieve online workflow tool, op ingespeeld. Dit biedt de klant in de contentontwikkeling en uitvoering veel meer grip.

Verder zien we duidelijke ontwikkelingen richting narrative reporting waarbij corporate storytelling een belangrijke factor is. Daar aan gekoppeld zien we een toename van interactieve elementen zoals video, infographics en animaties.

Een andere trend die langzaam zijn intrede doet, is integrated reporting waarbij rapportage over financiële en niet-financiële verslaglegging wordt gecombineerd. En als laatste zien we dat veel organisaties steeds frequenter gaan communiceren over hun financiële prestaties en investor gerelateerde onderwerpen."

 

Onlangs hebben jullie met DartReport een pitch van Nutreco gewonnen...

"Nutreco zit in een transitieperiode met een nieuwe CEO en CFO en ambities om de organisatie nog beter te positioneren. Voor ons was de uitdaging om een goede road map te schetsen voor de toekomst. Nieuw elan maar wel met behoud van bestaande kracht. Zij hebben gekozen voor onze strategische en internationale aanpak, waarbij wij verder zijn gegaan dan uitsluitend het jaarverslag."

 

Wat is het laatste nieuws?

"We zijn druk bezig met een nieuw label waarover ik nu jammer genoeg nog niet veel kwijt kan."

 

www.dartgroup.nl

www.dartreport.nl