Patrick Joore over GreyPOSSIBLE en Media Republic
07-01-2014 15:40:58 Door: Nico Scherphuis | Hits: 4653 | Tags:

GreyPOSSIBLE nam onlangs Media Republic over. Wij spreken met Patrick Joore, CEO van GreyPOSSIBLE.

 

Dag Patrick, gefeliciteerd met deze overname. Hoe is het met je?

Zo druk als een klein baasje. De integratie van het Media Republic team is in volle gang, we hebben het hele overnameproces achter de rug, gaan ook nog eens verhuizen in januari en en passant zijn er ook nog eens enorm veel lopende projecten. Goed dus, maar ben wel blij dat ik de afgelopen feestdagen even op adem heb kunnen komen en me kon voorbereiden op 2014.

 

Kun je GreyPOSSIBLE introduceren?

GreyPOSSIBLE Benelux is begin dit jaar ontstaan uit een fusie tussen Grey Amsterdam, POSSIBLE Amsterdam en Grey Brussel (en Luxemburg). Dat houdt in dat we merkkennis en digitale expertise gelijkwaardig naast elkaar hebben. We kunnen direct maken wat we bedenken, en middels onze data analyse tools optimaliseren we campagnes continu. Een redelijk unieke combinatie. En daarnaast zijn we dus een van de weinige bureaus die met één gezamenlijke P&L de drie taalgebieden binnen de Benelux bestrijken. Veel marketingorganisaties zijn inmiddels op ‘Benelux-niveau’ georganiseerd en wij helpen inmiddels al een aantal merken met hun Benelux-uitdagingen. En dan hebben we nu dus als icing on the cake Media Republic geïntegreerd. Hun expertise op het gebied van online activatie is voor ons de ideale aanvulling en we verwachten hier veel van. We koppelen nu merkdenken (Grey) aan activatie/engagement (MR) en technologie en data (POSSIBLE). We brengen hiermee zogezegd merk, mens en machine bij elkaar. Hierdoor kunnen we merken echt tastbaar maken. Gelijkwaardig, geïntegreerd, maar wel vanuit drie sterke expertises.

 

Voor welke klanten werken jullie?

Heel breed. Alles bij elkaar werken wij in de Benelux voor meer dan 50 merken. Van Skoda tot Axe, van Allianz tot Miele en van Ixorg tot Esselte. Recentelijk hebben we samen Hallmark in België gewonnen en een wereldwijde productintroductie voor Miele plus het social account voor Miele Nederland. We zien dus ook direct de kruisbestuiving ontstaan. Daarnaast hebben wij ook een sterk vertegenwoordigde healthcare tak die voor MSD, Takeda, Eli Lilly en nog vele andere pharmaceuticals geïntegreerde campagnes ontwikkelt.

 

Wat doet GreyPOSSIBLE dat andere bureaus niet doen?

Wij verenigen merkdenken en online technologie in een uitgebalanceerde, geïntegreerde aanpak. We maken wat we bedenken, we meten het, sturen bij, gaan van campagnes via platforms naar programma’s. We bestrijken de Benelux vanuit Brussel en Amsterdam en bedienen daarmee drie taalgebieden. En we hebben nu met Media Republic aan boord de perfecte middle man in huis. Online activatie met zowel een merk als een digitale component.

 

Waarom de overname van Media Republic?

We zochten naar een partner die ons zou aanvullen, met weinig overlap, die ervaring had op het gebied van online engagement, die zelf ook baat zou hebben bij een samenvoeging en een partij die gelijkwaardig aan ons was. Geen onder- of bovenliggende partij. De sfeer was daarbij ook bepalend. Media Republic had op twee manieren baat bij deze overname. Enerzijds kochten zij veel techniek in, iets wat wij dus in huis hebben. En daarnaast werden zij veel gevraagd voor internationaal werk, wat zij succesvol deden. Maar een aantal keren ontbrak een goed netwerk: de schaalgrootte die wij nu wel kunnen bieden. En ook niet te vergeten is Michiel Mol met de overname van Media Republic bereid gevonden om als non-exec chairman onze belangen te behartigen binnen zijn omvangrijke netwerk en daarnaast fungeert hij als adviseur voor ons MT, maar ook voor onze EMEA directie.

 

Wat zijn de synergievoordelen van de overname?

Allereerst was er zoals gezegd geen sprake van overlap. Zowel niet aan klantzijde als binnen het team. Dit nieuwe team vult elkaar dus goed aan. Dat is al een meerwaarde. Daarnaast is het grote voordeel dat wij de overheads kunnen delen, de teams efficiënter samen kunnen stellen, minder in hoeven te kopen en meer slagkracht kunnen bieden om ook grotere accounts merkbreed te kunnen behandelen. Van strategie tot productie. Dat levert al een behoorlijk aantal synergiën op waar niet alleen wij maar ook onze relaties baat bij hebben.

 

Hoe kijk jij naar 2014?

Met een open, hongerige en positieve blik. Er is nog zoveel te doen. De integratie van deze combinatie moet nog wel echt gestalte krijgen, we gaan verhuizen naar een nieuw pand in 2014. Het team is er klaar voor en zit heel positief in de wedstrijd. De sfeer is goed, maar we moeten het wel gaan doen. Dus 2014 wordt hard werken, veel leren maar vooral in volle kracht vooruit.

 

Wat is het laatste nieuws?

We gaan dus verhuizen eind januari. Naar de Houthavens, in het Benelux hoofdkantoor van Diesel. Prachtig pand, mooie locatie en goed momentum. Met de hele club naar een nieuwe stek. Verhuisbericht met uitnodiging voor een openingsfeest volgt.

 

www.grey.nl

www.mediarepublic.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie