Paul Petermeijer: Geen toekomst voor media-exploitanten die geen crossmediale proposities opzetten
09-05-2014 16:11:45 Door: Nico Scherphuis | Hits: 7351 | Tags:

Paul Petermeijer is CEO van BBP Media. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2014. Wij spreken hem.

 

Dag Paul, gefeliciteerd met jouw nominatie! Hoe is het met je?

Het gaat goed maar het is iets te druk. En ik ben natuurlijk vereerd met de nominatie.

 

Kun jij BBP Media introduceren?

BBP Media is een B2B-mediabedrijf. We zijn actief in drie markten, te weten Marketing, E-commerce en Customer Service. We zetten verschillende mediakanalen in om professionals in deze vakgebieden met content te infomeren maar ook om ze met elkaar te verbinden. Dat doen we met print, websites, mobiele sites, apps en events. Onze bekende merken zijn Twinkle, MarketingTribune, MarketingFacts en Telecommerce Magazine. Inmiddels zijn we ook actief buiten Nederland.

Dit alles doen we met 40 collega's vanuit Woerden en heel veel externe partners. Om een paar cijfers te geven: maandelijks lezen 160.000 mensen onze printtitels en genereren onze sites 900.000 pageviews. Door het hele jaar heen bezoeken 18.000 mensen een event van ons. We hebben 80.000 volgers op Twitter. En misschien nog wel belangrijker: al deze zaken zijn geen leuke extraatjes, ze dragen substantieel bij aan de omzet en winst.

 



Wat is jouw visie op cross media?

Ik praat even vanuit mijn eigen vak, dus die van media-exploitant. Er is eigenlijk geen toekomst voor media-exploitanten die geen crossmediale proposities opzetten. Wat je nog teveel ziet bij uitgevers is dat ze er een mediakanaal bij doen. Dus dat de verschillende kanalen los van elkaar opereren. Volgens mij ben je pas echt crossmediaal bezig als je zowel qua organisatie als qua inkomsten niet meer bent gefocust op één kanaal. Dat is niet eenvoudig om door te voeren in je organisatie en voor heel veel partijen is dat dan ook een hele kluif. Oja… in cross media zal de database centraal gaan staan en daarop zal steeds meer worden gestuurd.

 

        

 

Op welke cross mediale case of cross mediaal product van BBP Media ben jij trots?

Onze crossmediapropositie met e-commerce in Europa. In Nederland zijn we leidend op dat vakgebied. Maar we zagen ook mogelijkheden in Europa. We zijn  begonnen met ronde tafels voor e-commerce professionals op C-level. Daarnaast lanceerde we E-commercefacts.com , een viertalige site over wereldwijde e-commerce. En als jaarlijks hoogtepunt de Global E-commerce Summit. In Barcelona ontvangen we e-commerce professionals voor een echt global programma met hoog niveau sprekers van over de hele wereld. Inmiddels heeft het congres bezoekers uit meer dan 30 landen en zitten we met de ronde tafels in 10 steden. Voor onze internationale adverteerders is dit een unieke mogelijkheid om hun doelgroep te ontmoeten en om zich te profileren. Dit is echt een propositie die zijn gelijke niet kent.

 

Hoe zie jij cross media de komende jaren ontwikkelen?

De adverteerder en de lezer zullen nog minder kanaalgebonden zijn en shoppen via alle kanalen naar hun content. Dat zal niemand verrassen. Wat je ook zult zien, is dat exploitanten op elkaar gaan lijken. Vroeger had je print, online, televisie en op al die vlakken had je allemaal eigen spelers. Nu - en in de toekomst helemaal - zijn al deze partijen niet meer herkenbaar als uitgever, televisiestation of radiozender omdat ze alles aanbieden. Tien jaar geleden was de kreet content is king populair, de komende jaren zal dit alleen maar meer gaan gelden, dus investeer daarin. Ik zou daar trouwens een woord aan toe willen voegen: unieke content is king.

 

Wat is het laatste nieuws?

Heb je even…? We zijn aan het investeren in data en zullen daardoor onze lezers en adverteerders nog beter kunnen bedienen. Daarnaast lanceren we binnenkort een nieuw platform in ons marketingsegment en zijn we bezig met een aantal spraakmakende, nieuwe events.

 

www.bbpmedia.nl

www.twitter.com/paulbbp

www.crossmediaawards.nl

www.twitter.com/crossmediaaward

 

De Cross Media Awards worden uitgereikt op woensdag 14 mei in het Compagnietheater in Amsterdam

 

Banner

 

Het Cross Media Congres & de Cross Media Awards worden gesponsord door onder meer Ster, Pauwr, 538 Groep, Exterion Media en MarketingTribune