Peter Vandermeersch over NRC, next, online uitgeven en de toekomst van dagbladen
12-09-2013 14:12:00 Door: Nico Scherphuis | Hits: 6000 | Tags:

NRC Media en haar titels NRC Handelsblad en nrc.next zijn – net als de dagbladenmarkt zelf – volop in beweging. We spreken hoofdredacteur Peter Vandermeersch.

 

Het zijn roerige tijden op de dagbladenmarkt. In termen van oplageontwikkeling behoren NRC Handelsblad en nrc.next de laatste jaren tot de sterkste spelers. Hoe komt dat?

"Omdat we behouden én veranderen. We behouden de grondigheid, degelijkheid, nuance van de kranten. We behouden de kracht van ons merk. Maar we hebben de vorm van de kranten aangepast: dynamisch, fris, helder. Ik ben ervan overtuigd dat een krant als NRC een geweldig baken van houvast biedt in een wereld waarin er heel veel media zijn maar je niet meer weet wie je moet geloven. Bij alle grote nieuwsgebeurtenissen - Syrië, verkiezingen in Nederland, opening Rijksmuseum),… en grote dossiers (schaliegas, betaalbaarheid van de zorg, korten op kunstsubsidies…) zie je dat lezers naar een merk als NRC grijpen om inzicht te krijgen via die krant. Wat is er echt gebeurd? Hoe moet ik dit begrijpen? Wat kunnen de gevolgen zijn?  Dat gaat de volgende jaren alleen maar sterker worden. We zijn een merk dat onze lezers helpt duiden, denken en doen.  Daarmee bedoel ik: wij helpen hen de gebeurtenissen begrijpen, daarover na te denken en een standpunt in te nemen en daarnaar te handelen als kiezer, consument, burger..."

 

Lees verder op de website van Initiative

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie