Pim van Helten - dpdk - over de lancering van de Nick & Simon app
07-07-2013 18:46:46 Door: Nico Scherphuis | Hits: 11638 | Tags:

Onlangs bracht bureau dpdk de Nick & Simon app uit. We reisden af naar Rotterdam voor een inspirerend gesprek met Pim van Helten, managing partner bij dpdk.

 

Hallo Pim, hoe is het met jou en dpdk?

"Het gaat heel erg goed! We zijn op meerdere fronten actief en daar houden we van: onze digital agency heeft alle disciplines onder één dak. Op dit moment werken we aan een aantal websites, facebook-campagnes, mobile games, nieuwe business-modellen en complexe web-applicaties."

 

En jullie lanceerden onlangs de Nick & Simon app. Vertel alles!

"Nick & Simon hebben een hele actieve fanbase en zijn zelf ook veel aanwezig op social media. Op hun diverse social channels is veel content te vinden van fans en het leek ons leuk om binnen de app deze content samen te brengen met alles wat de artiesten zelf posten. Via de app brengen we de fans nog dichterbij en kunnen ze Nick & Simon 24/7 via een livestream volgen. In de app kun je alle muziek beluisteren en is er ook een apart VIP gedeelte waar je content kan bekijken die alleen exclusief via de app beschikbaar wordt. Een echte fan-app!"

 

Wat zijn de reacties van de fans en de muziekwereld?

"De eerste reacties zijn positief, de app wordt goed gewaardeerd. De fans zaten er al een beetje op te wachten natuurlijk, dus nu de app beschikbaar is, zijn ze enthousiast. Nick & Simon hebben er zelf voor gekozen om hun nieuwe single Geluksmoment te lanceren binnen de nieuwe app. De clip van de single is gemaakt met beelden van geluksmomenten die fans hebben ingestuurd en geluksmomenten van Nick & Simon zelf. De eerste week was die clip exclusief te bekijken in de app."

 

Komt er nog een vervolg op deze app, wat kunnen we verwachten?

"Ik heb Nick & Simon leren kennen als innovatieve artiesten, dus het zou me niets verbazen als we de app samen doorontwikkelen. Op dit moment is het echter nog te vroeg voor om daar iets over te zeggen. We gaan eerst analyseren welke elementen het goed doen en wat we zouden kunnen verbeteren."

 

Wat is het laatste nieuws?

"Er komt héél veel aan. We zitten middenin een verbouwing: we krijgen twee extra verdiepingen en ons hele pand wordt verbouwd. Daarnaast zijn we met een aantal bijzondere projecten bezig, zoals de nieuwe website voor de beste music agency ter wereld en op korte termijn lanceren we ook een mobile game voor een internationale gamestudio. En nog veel meer eigenlijk. We houden je op de hoogte."

 

www.dpdk.nl

www.nickensimon.nl

 

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie. Job postings gratis