Ronnie Overgoor over de online talkshow voor de ondernemer Zakelijk op 7
01-09-2013 06:36:37 Door: Nico Scherphuis | Hits: 6587 | Tags:

http://qph.cf.quoracdn.net/main-thumb-2198476-200-dacPytmwdaDhnG4EJqnkW4mff3mfVhsd.jpeg

Deze week wordt Zakelijk op 7 gelanceerd, een online talkshow voor de ondernemer, een samenwerking tussen NUzakelijk van Sanoma en 7 Ditches TV. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad voor een inspirerend gesprek met Ronnie Overgoor, oprichter van 7 Ditches TV.
 

Dag Ronnie, dat is een tijd geleden, hoe is het met je?

"Uitstekend. Barst van de energie, Nederland heeft weer twee maanden stil gelegen -  dat verbaast me elk jaar weer - dus we kunnen gelukkig weer aan de slag!"


Hoe gaat het met 7 Ditches TV?

"Goed. Zijn nu jaartje bezig en ik geniet er enorm van. Kijkers waarderen 7dtv waanzinnig en ik zie het als een groeidiamantje. De video's doen inmiddels zo'n 200.000 views per maand. Traditionele televisie wordt meer en meer voer voor het volk. Daarnaast is er een groeimarkt van vele niches die ook tv willen kijken en en zich steeds minder thuisvoelen bij de publieken en commerciëlen. Ondernemers zijn mijn niche. Het is mijn wereld."


Wat is de Zakelijk op 7?

"Zakelijk op 7 is een talkshow op 7dtv waar ik met een drietal gasten aan de praat ga. Iedere aflevering heeft een eigen thema als kapstok."


Wat zijn de ambities met Zakelijk op 7?

"Een plek in de agenda van ondernemers claimen. Dinsdag 22.00 uur."


Ik tel bij Zakelijk op 7 minstens 4 partijen: Naast 7 Ditches TV en Sanoma ook Desmet Studio’s Amsterdam en sponsor Achmea. Wie doet wat?

"Het is een samenwerking met NUzakelijk. Samen zijn we een prima stel dat elkaar naadloos aanvult. Desmet is de studio waar ik opneem. Centraal Beheer Achmea ben ik superdankbaar dat ze sponsor zijn en me tegelijkertijd de ruimte geven een onafhankelijk programma te maken. Op gewenste manier aandacht krijgen binnen hun doelgroep is hun reden om mee te doen."


Het is een late night online talkshow die iedere dinsdag om 22:00 uur wordt uitgezonden op NUzakelijk. Waarom dat tijdstip, online televisie is er toch altijd en overal?

"Om een vast moment te claimen waar we in de toekomst meer mee kunnen gaan doen op live gebied. Maar natuurlijk kun je daarnaast kijken wanneer je wilt 24/7. Via de - sinds kort responsive - website en via de Apps."


Hoe kijk jij naar de komst van Netflix?

"Het schrikt traditionele partijen wakker, in zoverre goed. Maar verder niet zo boeiend. Iedereen die logisch nadenkt over media weet dat ALLE televisiecontent ALTIJD OVERAL te zien is. Simpel."


Wat is de toekomst van 7 Ditches TV?

"Stap voor stap groeien in bereik en relevantie. En lol blijven houden met het team van mensen die betrokken zijn. Het is een waardevol netwerk aan het worden van presentatoren, redactie mensen, camjo's en studio. Op termijn wellicht aansluiten bij passende grote partij."


Wat is het laatste nieuws?

"7dtv gaat meer met webinars doen. Adverteerders komen bij ons omdat ze de kwaliteit van de videos tof vinden. Met dit gegeven kunnen we webinars uit de bezemkast kwaliteit halen. De eerste grote adverteerder is binnen. Presentator Lars Sorensen gaat Timelime presenteren waarin hij mensen uit de media gaat interviewen. Janneke Willemse - dankzij 7dtv ontdekt door WNL smiley - krijgt haar eigen finance programma, Geldzaken."

 

www.7ditches.tv
www.nuzakelijk.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie