Ronnie Overgoor over N Channel TV en 7 Ditches TV
26-06-2014 11:22:17 Door: Nico Scherphuis | Hits: 4277 | Tags:

Twee jaar geleden lanceerde Ronnie Overgoor online business video platform 7 Ditches TV. Recent licenseerde hij het concept aan de NDC Mediagroep. Wij spreken hem.

 

Kun je 7 Ditches TV introduceren? Wat heb je in de afgelopen twee jaar neergezet?

Een concept dat staat voor toffe gesprekken in de vorm van talkshows met mensen uit media en zakenwereld. Daarnaast een concept dat een interessante basis vormt voor B2B adverteerders die meer willen dan irritante reclames met grapjes, leuke stemmetjes en andere onzin. Adverteerders die hun nek willen uitsteken met online video concepten die hun doelgroep daadwerkelijk willen zien. Die markt is groeiende en daarin bouwt 7 Ditches TV aan een propositie die zweeft tussen die van een bureau en een tv producent. 

 

Hoe zie jij televisie de komende jaren ontwikkelen?

Twee kanten op. De massa televisie van John de Mol en collega's blijft aan de ene kant echt wel bestaan. Een grote groep Nederlanders wil 's avonds SBS, RTL en Patty Brard op een duikplank, getuige de kijkcijfers. Een vak dat uitstekend wordt beheerst door de bekende partijen. De commerciëlen gaan het hier overigens winnen van de Publieke Omroep vanwege hun gemis aan ambtelijk gedoe. Publieke Omroep kwijnt langzaam weg. Jaar of tien nog dan is het model uitgespeeld.

De andere is de markt van online tv maken in samenwerking met adverteerders. Dat is het spel dat 7 Ditches snapt en waar een hele andere dynamiek geldt. Business televisie is zoveel meer dan RTL Z en Business Class. Kijk naar TED.  Er is een nieuwe generatie zakenmensen die verdieping en duiding zoekt en wil worden geprikkeld. En de komende jaren zullen vele, met name B2B, adverteerders hier steeds grotere budgetten voor vrijmaken. Relevante en gewilde content in plaats van reclame geblaat.

 

Sinds kort zijn de mediabestedingen op internet hoger dan op televisie. Wat betekent dit voor adverteerders en media-exploitanten?

Nu pas? Adverteerders hobbelen de meute achterna dus budgetten gaan echt wel verschuiven. TV blijft voorlopig voor consumenten advertising gewoon een impactvol medium. Alleen gaat de versnippering door dus massa lineair tv kijken naar dezelfde content is echt alleen nog maar voor de WK, the Voice en het Songfestival. 

En verder hoop ik dat adverteerders en mediabureaus ooit van hun verslaving afkomen van massabereik, wie heeft de meeste likes en andere opgefokte cijfers. Zeker in B2B geloof ik heilig in de kracht van de niche.

 

Je hebt onlangs een grote overeenkomst gesloten met NDC mediagroep. Vertel alles!

NDC moet innoveren en wil gave proposities bieden aan hun zakelijke doelgroep. Een doelgroep waarbij ze een grote voorsprong en gunfactor hebben tov landelijke exploitanten. In dat verhaal past het concept van 7 Ditches TV perfect. Long story short; zij hebben een licentie- en productie overeenkomst gesloten en zijn sinds deze maand live met N Channel TV, het zakelijk tv station van het Noorden. Ik ben verantwoordelijk voor concept en basis programmering. De eerste interviews zijn opgenomen met regionale gasten en we zijn druk afspraken aan het maken met adverteerders. Die laatste niet alleen regionale overigens want ook landelijke partijen zoals bv ING hebben belang bij regionale profilering. 

 

 

Wat waren de reacties?

Vanuit de markt super. Vanuit de media mager. Terwijl in mijn ogen dit initiatief voer voor gesprek is met betrekking tot de veranderingen in tv en uitgeefland. Maar de redactionele invulling hiervan door partijen als Broadcast Magazine, of Adformatie, om maar twee willekeurige voorbeelden te noemen, is nul. Slechte zaak en jammer voor de discussie over ons vak en de veranderingen daarbinnen. 

Maar goed, als de business het maar omarmt, en adverteerders reageren enthousiast!

 

Wat is het laatste nieuws?

Benieuwd of ik binnenkort nog andere uitgevers of merken kan aankondigen die aan het werk willen met het 7 Ditches TV concept... 

En we komen na de zomer met onze eigen webcast oplossing, 7Cast. Een turn key oplossing voor adverteerders en bureaus die online interactieve talkshows willen maken. 

Oh, en er staan weer tien nieuwe interviews op 7 Ditches TV met onder meer ferme uitspraken van Igor Beuker, een gesprek met meester interviewer Coen Verbraak en het verhaal van MyJour. Kijken dus!

 

 

www.7ditches.tv

www.nchannel.tv

www.twitter.com/7ditches

www.twitter.com/ronnieovergoor

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie