[Start-Up] Dave Vorstenbosch over de lancering van Mediaklapper
25-02-2013 20:57:51 Door: Nico Scherphuis | Hits: 12659 | Tags:

Deze maand vond de lancering van Mediaklapper plaats, een online mediawinkel in advertentieruimte in dagbladen, tijdschriften, h-a-h bladen en billboards met minimaal 10 procent korting. Nederlands MediaNetwerk sprak met Dave Vorstenbosch, directeur van Mediaklapper.

 

Dag Dave, hoe is het met je?

"Prima, het zijn leuke en interessante tijden voor ons met Mediaklapper. We zijn namelijk vorige week gestart met de MeerMediaMaand in de regio Utrecht en zitten nu middenin onze campagne. Het is fijn om te zien dat alle innovatie en afspraken die we hebben gemaakt met exploitanten nu samenkomen in mooie aanbiedingen voor de adverteerder."

 

Wat is Mediaklapper?

"Mediaklapper.nl is de eerste online mediawinkel van Nederland waar je als adverteerder terecht kunt voor de inkoop van vrijwel alle advertentieruimte. We richten ons met Mediaklapper op het MKB, oftewel de doelgroep die er voor kiest om het zelf te willen regelen op een moment dat het hun uitkomt."

 

Van wie is Mediaklapper?

"Mediaklapper is van een groep ondernemers die vinden dat adverteren anders/beter kan. Neem alleen al die enorme diversiteit aan tariefkaarten met verschillende formaten en verschillende manier van het omschrijven van een positie. Eenvoud was ver te zoeken. Wij vonden het raar dat er nog geen plek was op internet waar je gemakkelijk, voordelig en zonder tussenkomst van anderen 24 uur per dag advertentieruimte kunt inkopen. Toen zijn we zelf aan de slag gegaan met dit idee."

 

Hoe is Mediaklapper gefinancierd?

"In het voortraject hebben we met enkele geïnteresseerde financiers gesproken zowel uit de mediawereld als daarbuiten. Al snel werd duidelijk welke partij voor ons de beste was. Het is een ondernemer die al met succes in 2 branches marktleider is geworden door slim te automatiseren. Bovendien was en is er een goede klik en denkt hij regelmatig mee over de te volgen strategie. Hij wil echter wel op de achtergrond blijven, vandaar dat we zijn naam ook niet zullen noemen. Daarnaast investeren we als ondernemers zelf ook in het initiatief."

 

Vorige week de lancering, spannend! Wat zijn de eerste reacties?

"De eerste order van een Utrechtse ondernemer was al snel binnen. Dat is een lekker begin. Maar de eerste reacties hebben ons vooral geholpen om door te ontwikkelen en nog wat kleine verbeteringen door te voeren. We hebben onze eigen programmeurs in dienst en kunnen dus snel handelen."

 

Hoe ziet de introductie campagne eruit?

"We zetten verschillende zaken in: onder meer advertenties in een dagblad, huis-aan-huisbladen, billboards, display advertising, flyers op de juiste plaatsen, gepersonaliseerde brieven, social media en zoekmachine-optimalisatie. Wat goed werkt, zullen we uitbreiden. We hebben met de meeste exploitanten goede afspraken gemaakt over de inzet van hun media. Zij willen ook graag traffic genereren naar hun aanbiedingen op Mediaklapper. Wat meteen al een groot effect had was een e-mail van een exploitant met daarin een link naar zijn aanbieding op onze site. Zo eenvoudig kan het zijn soms."

 

Wat zijn de ambities van Mediaklapper in 2013? En verder?

"Onze ambities zijn om een belangrijke speler te worden voor de directe inkoop van advertentieruimte door het MKB. Wij zijn er van overtuigd dat een groot gedeelte van de inkoop van advertentieruimte zal verplaatsen naar internet, met name voor deze doelgroep. Net zoals dat bijvoorbeeld is gebeurd met drukwerk. Hoe snel dat zal gaan en hoe groot dit deel zal zijn is moeilijk te voorspellen, maar wij zijn er klaar voor."

 

Wat is het laatste nieuws?

"Een interessant nieuwtje dat we nog niet naar buiten hebben gebracht is dat we ook bezig zijn om met Mediaklapper naar België te gaan. Er zijn een paar geïnteresseerden in onze software en daar praten we nu mee. We zullen dit niet zelf gaan doen, maar zoeken daar een lokale partner. Een organisatie die de markt en met name de exploitanten goed kent."

 

www.mediaklapper.nl

www.twitter.com/davevorstenb

 

 

Eerder publiceerden we in de rubriek [Start-Up]

 

Lucien Burm over Nine Connections

Siem van Bruggen over JobAmbassadors

Colin Ellis over WappZapp.TV

Greg Prizmic over Barter Your Business en de lancering van de Barter Euro

Roel Snel over Embraceled

Vincent van Witteloostuyn over YEL - Your Emotions Live

Roy van der Vlugt over Uitgids.nl

Andrew Charnley over FlirtSmart

Marvin Droogsma over Headsub

Rens van Meegen over Hummingbird Film

Thiadmer de Witte Hoogeveen over RUN Content Marketing

Renate van Dijken over Your Branding

Valentijn Bras over Scoupy

Eric Siereveld over Scoopshot

 

Ben - of ken -  jij een start-up in media of marketingcommunicatie en heb je ook interesse in een interview?

Mail naar info@nederlandsmedianieuws.nl onder vermelding van [Start-Up]

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn