Willem-Albert Bol - Vodafone - over Customer Journey
15-11-2013 07:39:29 Door: Nico Scherphuis | Hits: 4568 | Tags:
Willem-Albert Bol

Op 21 november vindt het Customer Media Congres plaats.Een van de sprekers is Willem-Albert Bol, Manager Media en Marcom Planning bij Vodafone. We spreken met hem.

 

Hoe gaat het met jou? En met Vodafone?

Bas wat attent dat je me dat altijd vraagt! Het gaat goed. Ben sinds half jaar trots vader, dus heel bijzondere tijd. Wat betreft Vodafone, de markt is taai maar wij doen het beter dan concurrentie. Kwestie van hard knokken voor bestaande en nieuwe klanten.


Alles wordt mobiel. Dat hoeft vanuit het perspectief van Vodafone niet noodzakelijkerwijs vervelend te zijn…

Klopt. Vele trends en ontwikkelingen haken in op mobiel. Onze producten en diensten zijn daardoor zeer relevant. De gebruiker wil steeds meer en sneller, gelukkig bieden wij nu met 4G een nog sterkere mobiel internet ervaring.


Wat zijn de belangrijkste uitdaging van Vodafone op gebied van marketingcommunicatie?

Differentiatie is er sowieso 1 van. Wij zijn een meer premium merk, dus moeten consument altijd duidelijk maken welke meerwaarde wij bieden. Hiervoor hebben wij op radio een serie neergezet met Tijl Beckand die via callcenter gesprekken duidelijk maakt, waarin wij uniek zijn.


De The Voice of Holland – Vodafone case is zo sterk, dat je bijna zou vergeten dat jullie ook andere dingen doen…

Nou dat is deels een compliment. The  Voice loopt echter maar een paar maanden van het jaar. Wij doen meer en dat wordt ook gezien en gehoord. De radio aanpak die ik je zojuist benoemde scoort heel erg goed en laat verrassend goede effecten zien.


Wat is jouw visie op customer media?

Customer media is wat mij betreft het neerzetten van een content strategie. Hoe weet je relevante invalshoeken te vinden om met je klanten in dialoog te gaan. Dat hoeft niet in de vorm van een blad, website, emailing etc.


Jouw presentatie heet Customer Journey. Waarover ga je het hebben?

Mijn verhaal zal gaan over hoe wij als merk in de Customer Journey van de klant op het juiste moment, de juiste content hebben. Onze klanten zijn zeer actief in hun oriëntatie fase, om dan als merk relevant te zijn, is cruciaal. Soms is dat heel praktisch en soms meer inspirerend. Ik zal ook de praktijk belichten. Content maken, beheren en distribueren is best complex. Daar wil ik graag eerlijk beeld over geven.


www.vodafone.nl

www.customermediacongres.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie