Wouter Krupe over de Tweet What You Eat-case van Domino's Pizza
02-06-2013 14:05:37 Door: Nico Scherphuis | Hits: 16576 | Tags:

Het Nederlands MediaNetwerk interviewt de genomineerden voor de Cross Media Awards. Domino's Pizza is met Tweet What You Eat genomineerd voor Cross Media Case van het Jaar. We spreken Wouter Krupe, Marketing Manager bij Domino's Pizza.

 

Dag Wouter, hoe gaat het met jou?

"Ja, het gaat goed op zowel zakelijk al privé gebied. Net vader geworden van een prachtig ventje!"

 

Gefeliciteerd! Hoe kijken jullie vanuit Domino's Pizza naar Cross Media?

"Cross media is tegenwoordig noodzakelijk om de boodschap goed over te brengen. De consument gebruikt meerdere mediumtypes tegelijker tijd. De combinatie van verschillende mediumtypes kan de boodschap alleen maar versterken en meer duidelijk maken. Afhankelijk van het mediumtype pas je subtiel de tone of voice en uiting aan om zo tot een perfect vormend geheel te komen om de doelstelling te halen. Het dynamische karakter maakt het ook meer van deze tijd."

 

Kun je de Tweet What You Eat-case omschrijven?

"Deze heeft gelopen van week 3 tot en met week 17 in 2012. Via stickers op de pizzadozen riepen we klanten op ons via twitter te laten weten wat ze van de nieuwe pizza vonden en dat we daar iets mee zouden doen.

Wat we er precies mee gingen doen, vermeldden we er niet bij. Van de tweets die we ontvingen, gebruikten we de leukste van de dag in onze TV commercial.

We hadden dus elke dag een verse tweet, met een reactie van ons op die tweet. De campagne was bedoeld om het verse karakter van ons te benadrukken en de eerste cross mediale campagne waarbij we online en TV combineerden."

 

 

Welke bureaus waren betrokken bij de ontwikkeling en de executie van de campagne?

"Creatief: INDIE te Amsterdam. Media: Stroom te Rotterdam."

 

Welke media – en mediumtypes -  zijn voor de campagne ingezet?

"Instore - dozen/stickers, online - Twitter en televsie - commercial. Daarbij kunnen onze klanten nog steeds tweeten hoe lekker ze  onze pizza’s vinden. We zijn nog steeds zeer actief op Twitter en Facebook. Twitter blijkt ook een goed kanaal voor webcare, wat onze kwaliteit alleen maar ten goede komt."

 

 

Wat waren de resultaten van de campagne?

"Uitspraken over resultaten doen we niet - beursgenoteerd, maar sales gaan goed en sinds de campagne weten mensen ons online ook te vinden."

 

Wat is het laatste nieuws?

"We blijven altijd zoeken naar de perfecte combinatie om verschillende mediatypes te koppelen. Daarbij blijft onze klant altijd in het middelpunt staan. Sterker nog in veel campagnes zijn zij zelfs degene die ons vertegenwoordigen. De Stuntweek commercials zijn bijvoorbeeld opgenomen met fans van onze Facebookpagina, de ‘one sentence serenade’  van Faberyayo voor de Beenham pizza in gedeeltelijk geschreven door onze fans en acteren ook in de muziek video. We blijven echt de dialoog met de klant aan gaan.

Volgend jaar bestaan we 25 jaar in Nederland, dus verwacht zeker heel veel mooie dingen..."

 

www.crossmediaawards.nl

www.mediaparkjaarcongres.nl

www.dominos.nl

 

Voor  Cross Media Case van het Jaar zijn genomineerd:

 

 

 

De Cross Media Awards worden uitgereikt op het Mediapark Jaarcongres op donderdag 20  juni, Studio 21, Media Park, Hilversum

 

Leden van het Nederlands MediaNetwerk kunnen de uitreiking GRATIS bijwonen

 

Dat betekent:

 

Wat moet je daarvoor doen?

  • Stuur een e-mail naar Bas Vlugt met de namen en bedrijfsnaam van de mensen die je wilt aanmelden - bas@nederlandsmedianetwerk.nl
  • Kom op donderdag 20 juni vanaf 15:30 uur naar Studio 21 op het Media Park in Hilversum

 

Het complete Mediapark Jaarcongres meemaken? Dat kan natuurlijk ook!

 

Naast de Cross Media Awards is er een dagvullend programma boordevol inspiratie en innovatie. Met onder meer Matt Danzico (BBC), Matthias Scholten (RTL), staatssecretaris Sander Dekker (OC&W) en Eveline van der Steen (Armada Music).

 

De leden van het Nederlands MediaNetwerk krijgen 30 euro korting en betalen slechts 145 euro voor het complete programma in plaats van 175 euro.

 

Gebruik daarvoor bij het inschrijven de VIPcode NMN199.

 

Klik hier voor het programma

Klik hier om je in te schrijven

 

 

De Cross Media Awards worden ondersteund door de sponsors CBS Outdoor, Makerstreet, PauwR, SPOT en Vizeum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie. Job postings gratis