Nieuws.
[Cross Media Merk 2020] Nieke Mulder over Vogue
26-05-2020 | 10:20:57
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst Netherlands zendt Vogue in als Cross Media Merk. We spreken met Nieke Mulder, Brand Manager bij Vogue
DMS 2020 rondt harmonisatie met NOM Printmonitor af
20-05-2020 | 14:47:00
De Stichting DMS (Decision Makers Survey) heeft een recente editie van het bereiksonderzoek onder zakelijk beslissers gepubliceerd. Deze editie is geharmoniseerd met de NOM Printmonitor
150ste editie Kek Mama verschenen
15-05-2020 | 14:38:00
De 150ste editie van Kek Mama is verschenen. In het jubileumnummer brengen bekende moeders een ode aan dé vrouw die hen altijd heeft geïnspireerd. De cover wordt gesierd door Hanna Verboom
Vakmedianet doneert advertentieruimte aan non-profitorganisaties
14-05-2020 | 12:55:00
Vakmedianet, het B2B-mediabedrijf bekend van titels als Cobouw, Distrifood, Misset Horeca, AM, Logistiek, PW en Vastgoedmarkt, doneert vijf mediapakketten aan non-profitorganisaties
Pamela Boumeester benoemd tot commissaris WPG Uitgevers
06-05-2020 | 15:01:00
Pamela Boumeesters is per 1 mei 2020 benoemd tot commissaris bij WPG Uitgevers. Ze zal in de zomer van 2020 het voorzitterschap overnemen van Herman Pabbruwe
Sanoma Media Netherlands ziet in eerste kwartaal 2020 halvering nettoresultaat
30-04-2020 | 18:34:00
Sanoma Media Netherlands behaalde in het eerste kwartaal van 2020 een halvering van haar nettoresultaat. Dit blijkt uit de rapportage die het beursgenoteerde Sanoma bekend heeft gemaakt
Overname is een feit: Sanoma Media Netherlands voortaan DPG Media
20-04-2020 | 16:18:00
De overname van Sanoma Media Netherlands door DPG Media is per 20 april 2020 om 15:00 uur een feit. Het bedrijf noemt zich voortaan DPG Media. DPG Media heeft 460 miljoen euro betaald voor de overname
134.000 vrouwelijke christelijke ouderen krijgen Libelle of Margriet
17-04-2020 | 13:45:00
134.000 vrouwelijke ouderen die lid zijn van de christelijke seniorenorganisatie KBO-PCOB krijgen dankzij een samenwerking met Sanoma, PostNL en Greetz een gratis Margriet of Libelle met een kaartje toegestuurd
Hearst Live and Women's Health event goes digital
07-04-2020 | 11:45:00
Hearst Women’s health 2020, UK's biggest health and wellness festival, went digital over the weekend through a new Get Fit Done Community Facebook page
Hearst UK launches remote pop-up creator network for branded content
03-04-2020 | 15:15:00
Premium content and experience business, Hearst UK, has launched a pop-up Creator Network of trusted editors, influencers, photographers and video creatives.
Sanoma organiseert Sanoma Bootcamp webinar
01-04-2020 | 13:13:00
Op 23 april 2019 organiseerde Sanoma Bootcamp de eerste Breakfast Bootcamp, een training voor mediacollega's. In april 2020 zal er een derde editie van de Breakfast Bootcamp zijn
Sanoma schrapt winstverwachting 2020
25-03-2020 | 14:26:00
Sanoma heeft haar omzet en winstverwachting voor 2020 geschrapt. In februari 2020 verwachtte het bedrijf nog een stabiele omzet en stabiel resultaat van een netto operationeel margeresultaat (EBIT-margin) van circa 15 procent
Anne Marije de Vries Lentsch volgt Vincent Siegelaar op als CCO bij Hearst Netherlands
25-03-2020 | 12:49:00
Hearst Netherlands heeft Anne Marije de Vries Lentsch benoemd tot Chief Commercial Officer. In deze nieuwe rol overziet ze beide commerciële b2b-afdelingen van Hearst Netherlands
[Cross Media Case 2020] Olivier Heimel over Boost 2 Berlin van Adidas
19-03-2020 | 10:31:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Hearst Netherlands draagt Boost2Berlin van Adidas voor als Cross Media Case. We spreken met Olivier Heimel
[Cross Media Case 2020] Josephine Kay over Cosmopolitans Augmented Reality cover
19-03-2020 | 10:09:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Hearst Netherlands draagt Cosmopolitans Augmented Reality-cover: bringing print to digital voor als Cross Media Case. We spreken met Josephine Kay
[Cross Media Innovatie 2020] Menno Zevenbergen over Hey Google, ik wil met De Donald Duck praten
17-03-2020 | 13:04:00
Greenhouse stuur Hey Google, ik wil met De Donald Duck praten in als Cross Media Innovatie van het Jaar 2020. Wij spreken met Menno Zevenbergen, Head of Conversational bij Greenhouse
Simon Keizer, Sander Lantinga en Sophie columnisten LINDA.nl
11-03-2020 | 15:46:00
Zanger Simon Keizer, Radio 538-dj Sander Lantinga en het pseudoniem Sophie starten in de maand maart 2020 met eigen columns op de website LINDA.nl
[Cross Media Merk 2020] Helene van Santen over Kek Mama
09-03-2020 | 11:04:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kek Mama dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Helene van Santen, hoofdredacteur van Kek Mama
Caren Wassink vertrekt bij LINDA., Kiki Maaskant nieuwe directeur B2B
14-02-2020 | 13:31:14
LINDA. heeft Kiki Maaskant aangetrokken als directeur B2B LINDA. Caren Wassink, de huidige B2B-directeur, heeft na 4,5 jaar besloten om LINDA. te verlaten om haar droom - het opstarten van een eigen hotel - waar te maken
Kek Mama vernieuwd
14-02-2020 | 11:18:55
Kek Mama is vernieuwd en heeft naast nieuwe columns ook nieuwe rubrieken, een nieuwe pay-off en regelmatig een essay
Audax verpakt tijdschriften in suikerrietfolie
13-02-2020 | 15:47:00
Audax Publishing, onderdeel van Audax Groep, verpakt haar 1,1 miljoen tijdschriften voor abonnees per direct in duurzame biobased suikerrietfolie. Daarmee is afscheid genomen van de traditionele plasticfolieverpakking
Sanoma in Nederland: verliezen in 2019 door grote afwaarderingen
07-02-2020 | 13:51:00
De media-activiteiten van Sanoma in Nederland boekten in 2019 49,8 miljoen euro aan netto verlies. Dit wordt veroorzaakt door een afwaardering van 115,6 miljoen euro, waarvan 105 miljoen met de verkoop te maken heeft
Inspiratiedag van MMA en NVJ voor bladenmakers
04-02-2020 | 15:43:00
Magazine Media Associatie (MMA) en de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) organiseren op 6 maart een inspiratiedag voor bladenmakers onder de naam Mag Inspiration Day
SlagersVak gratis blad van GPmedia voor slagersbranche
04-02-2020 | 15:37:00
Uitgeverij GPmedia start met een nieuw vaktijdschrift: SlagersVak. Daarmee borduurt de Nijmeegse uitgeverij voort op het eerder opnieuw gepositioneerde Meat&Co, dat in de zomer van 2018 werd overgenomen
WPG Uitgevers sluit zich aan bij Readly
23-01-2020 | 16:08:00
De 5 WPG-titels voegen zich bij de 163 Nederlandse titels en de 5.000 internationale magazines al op Readly.
[Nederlands MediaNetwerk TV] Ivo Janssens: FIRA wil op paardengebied de grootste worden in bereik
19-01-2020 | 11:09:00
Ivo Janssens was jarenlang commercieel directeur van Audax. Begin 2019 stopte daar zijn werk en werd hij zelf ondernemer. En niet onverdienstelijk. Met FIRA stort hij zich op de paardenwereld en het bedrijf ontwikkelt zich razendsnel
Overname Bruna door Audax goedgekeurd
17-01-2020 | 09:32:59
De combinatie van beide organisaties krijgt een omzet van 350 miljoen euro euro, 1700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt
Marscha Krouwel Country Manager Hearst Netherlands
13-01-2020 | 15:25:00
Marscha Krouwel is per direct Country Manager bij Hearst Netherlands. Naast haar bestaande taken als Publishing Group Director geeft ze in haar nieuwe rol leiding aan de Nederlandse organisatie
[Forum] Wat hebben tijdschriften adverteerders te bieden?
13-01-2020 | 15:19:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
Luc van Os vertrekt bij Hearst Nederland
06-01-2020 | 12:42:00
Wat Van Os gaat doen, is niet bekendgemaakt. In ieder geval hoopt hij meer tijd te kunnen besteden aan zijn belang in agrarische uitgaven, waaronder het blad De Boerderij
Donald Duck Weekblad lanceert voice-action
19-12-2019 | 10:04:23
Donald Duck Weekblad lanceert een voice service voor de Nederlandstalige Google Assistant. Het weekblad zet hiermee de eerste stap in de spraak gestuurde technologie
[Column] Femke Leemeijer: Een kwartje voor de freelancers
16-12-2019 | 09:37:00
Net zoals we tegenwoordig steeds vaker bereid zijn om iets meer geld uit te geven aan een duurzaam kledingstuk of eerlijk geproduceerde chocolade, zou het mooi zijn als we in onze rol als consument ook alleen nog bladen, kranten en boeken zouden aanschaffen die op een eerlijke manier zijn gemaakt
Géza Weisz en Debby Gerritsen reiken VIVA400-awards uit
13-12-2019 | 11:12:23
De VIVA400-awards zijn weer uitgereikt. Het feest werd gehost door acteur en VIVA-columnist Géza Weisz en hoofdredacteur Debby Gerritsen
[Mercurs 2019] Happinez Magazine Merk van het Jaar 2019
13-12-2019 | 08:01:00
Happinez winnaar Mercur Magazinemerk van het Jaar, Sander Schimmelpenninck gekroond tot Hoofdredacteur van het Jaar en Jaap Biemans winnaar oeuvreprijs Mercur d’Or
[Interview] Joyce Nieuwenhuijs: De wereld ligt aan onze voeten. We hebben 24/7 toegang tot alle denkbare content
12-12-2019 | 10:21:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We stellen Joyce Nieuwenhuijs, Director General Interest - Board member bij Sanoma Nederland enkele vragen
[Interview] Marscha Krouwel: Een tijdschriftenmerk is een influencer avant la lettre
12-12-2019 | 09:21:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken we Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women Brands Hearst Magazines Netherlands
[Interview] Mariëlle Arts: Bladenmakers zijn verhalenvertellers voor veel platforms geworden
10-12-2019 | 15:29:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We geven het woord aan Mariëlle Arts, zakelijk directeur van LINDA
[Interview] Ivo Janssens: FIRA is in staat gebleken zeshonderd procent aan omzetgroei te kunnen draaien
10-12-2019 | 14:24:00
Ivo Janssens was jarenlang commercieel directeur van Audax. Begin 2019 stopte daar zijn werk en werd hij zelf ondernemer. En niet onverdienstelijk. Met FIRA stort hij zich op de paardenwereld en het bedrijf ontwikkelt zich razendsnel
[Interview] Tjangja Galdeij: Het geprinte tijdschrift blijft interessant voor adverteerders
03-12-2019 | 11:59:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken wij Tjangja Galdeij, adjunct-directeur en uitgever bij Senior Publications Nederland
Men’s Health en JayJay Boske lanceren trainingsgids
03-12-2019 | 09:51:00
Samen met Managing Editor Kirsten van den Berg schreef gasthoofdredacteur JayJay Boske een handboek, met als doel beginnende ijzervreters op een gezonde en verantwoorde manier kennis te laten maken met de krachtsport