Nieuws.
Sanoma schrapt winstverwachting 2020
25-03-2020 | 14:26:00
Sanoma heeft haar omzet en winstverwachting voor 2020 geschrapt. In februari 2020 verwachtte het bedrijf nog een stabiele omzet en stabiel resultaat van een netto operationeel margeresultaat (EBIT-margin) van circa 15 procent
Anne Marije de Vries Lentsch volgt Vincent Siegelaar op als CCO bij Hearst Netherlands
25-03-2020 | 12:49:00
Hearst Netherlands heeft Anne Marije de Vries Lentsch benoemd tot Chief Commercial Officer. In deze nieuwe rol overziet ze beide commerciële b2b-afdelingen van Hearst Netherlands
[Cross Media Case 2020] Olivier Heimel over Boost 2 Berlin van Adidas
19-03-2020 | 10:31:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Hearst Netherlands draagt Boost2Berlin van Adidas voor als Cross Media Case. We spreken met Olivier Heimel
[Cross Media Case 2020] Josephine Kay over Cosmopolitans Augmented Reality cover
19-03-2020 | 10:09:47
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Hearst Netherlands draagt Cosmopolitans Augmented Reality-cover: bringing print to digital voor als Cross Media Case. We spreken met Josephine Kay
[Cross Media Innovatie 2020] Menno Zevenbergen over Hey Google, ik wil met De Donald Duck praten
17-03-2020 | 13:04:00
Greenhouse stuur Hey Google, ik wil met De Donald Duck praten in als Cross Media Innovatie van het Jaar 2020. Wij spreken met Menno Zevenbergen, Head of Conversational bij Greenhouse
Simon Keizer, Sander Lantinga en Sophie columnisten LINDA.nl
11-03-2020 | 15:46:00
Zanger Simon Keizer, Radio 538-dj Sander Lantinga en het pseudoniem Sophie starten in de maand maart 2020 met eigen columns op de website LINDA.nl
[Cross Media Merk 2020] Helene van Santen over Kek Mama
09-03-2020 | 11:04:00
Op 15 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kek Mama dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Helene van Santen, hoofdredacteur van Kek Mama
Caren Wassink vertrekt bij LINDA., Kiki Maaskant nieuwe directeur B2B
14-02-2020 | 13:31:14
LINDA. heeft Kiki Maaskant aangetrokken als directeur B2B LINDA. Caren Wassink, de huidige B2B-directeur, heeft na 4,5 jaar besloten om LINDA. te verlaten om haar droom - het opstarten van een eigen hotel - waar te maken
Kek Mama vernieuwd
14-02-2020 | 11:18:55
Kek Mama is vernieuwd en heeft naast nieuwe columns ook nieuwe rubrieken, een nieuwe pay-off en regelmatig een essay
Audax verpakt tijdschriften in suikerrietfolie
13-02-2020 | 15:47:00
Audax Publishing, onderdeel van Audax Groep, verpakt haar 1,1 miljoen tijdschriften voor abonnees per direct in duurzame biobased suikerrietfolie. Daarmee is afscheid genomen van de traditionele plasticfolieverpakking
Sanoma in Nederland: verliezen in 2019 door grote afwaarderingen
07-02-2020 | 13:51:00
De media-activiteiten van Sanoma in Nederland boekten in 2019 49,8 miljoen euro aan netto verlies. Dit wordt veroorzaakt door een afwaardering van 115,6 miljoen euro, waarvan 105 miljoen met de verkoop te maken heeft
Inspiratiedag van MMA en NVJ voor bladenmakers
04-02-2020 | 15:43:00
Magazine Media Associatie (MMA) en de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) organiseren op 6 maart een inspiratiedag voor bladenmakers onder de naam Mag Inspiration Day
SlagersVak gratis blad van GPmedia voor slagersbranche
04-02-2020 | 15:37:00
Uitgeverij GPmedia start met een nieuw vaktijdschrift: SlagersVak. Daarmee borduurt de Nijmeegse uitgeverij voort op het eerder opnieuw gepositioneerde Meat&Co, dat in de zomer van 2018 werd overgenomen
WPG Uitgevers sluit zich aan bij Readly
23-01-2020 | 16:08:00
De 5 WPG-titels voegen zich bij de 163 Nederlandse titels en de 5.000 internationale magazines al op Readly.
[Nederlands MediaNetwerk TV] Ivo Janssens: FIRA wil op paardengebied de grootste worden in bereik
19-01-2020 | 11:09:00
Ivo Janssens was jarenlang commercieel directeur van Audax. Begin 2019 stopte daar zijn werk en werd hij zelf ondernemer. En niet onverdienstelijk. Met FIRA stort hij zich op de paardenwereld en het bedrijf ontwikkelt zich razendsnel
Overname Bruna door Audax goedgekeurd
17-01-2020 | 09:32:59
De combinatie van beide organisaties krijgt een omzet van 350 miljoen euro euro, 1700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt
Marscha Krouwel Country Manager Hearst Netherlands
13-01-2020 | 15:25:00
Marscha Krouwel is per direct Country Manager bij Hearst Netherlands. Naast haar bestaande taken als Publishing Group Director geeft ze in haar nieuwe rol leiding aan de Nederlandse organisatie
[Forum] Wat hebben tijdschriften adverteerders te bieden?
13-01-2020 | 15:19:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
Luc van Os vertrekt bij Hearst Nederland
06-01-2020 | 12:42:00
Wat Van Os gaat doen, is niet bekendgemaakt. In ieder geval hoopt hij meer tijd te kunnen besteden aan zijn belang in agrarische uitgaven, waaronder het blad De Boerderij
Donald Duck Weekblad lanceert voice-action
19-12-2019 | 10:04:23
Donald Duck Weekblad lanceert een voice service voor de Nederlandstalige Google Assistant. Het weekblad zet hiermee de eerste stap in de spraak gestuurde technologie
[Column] Femke Leemeijer: Een kwartje voor de freelancers
16-12-2019 | 09:37:00
Net zoals we tegenwoordig steeds vaker bereid zijn om iets meer geld uit te geven aan een duurzaam kledingstuk of eerlijk geproduceerde chocolade, zou het mooi zijn als we in onze rol als consument ook alleen nog bladen, kranten en boeken zouden aanschaffen die op een eerlijke manier zijn gemaakt
Géza Weisz en Debby Gerritsen reiken VIVA400-awards uit
13-12-2019 | 11:12:23
De VIVA400-awards zijn weer uitgereikt. Het feest werd gehost door acteur en VIVA-columnist Géza Weisz en hoofdredacteur Debby Gerritsen
[Mercurs 2019] Happinez Magazine Merk van het Jaar 2019
13-12-2019 | 08:01:00
Happinez winnaar Mercur Magazinemerk van het Jaar, Sander Schimmelpenninck gekroond tot Hoofdredacteur van het Jaar en Jaap Biemans winnaar oeuvreprijs Mercur d’Or
[Interview] Joyce Nieuwenhuijs: De wereld ligt aan onze voeten. We hebben 24/7 toegang tot alle denkbare content
12-12-2019 | 10:21:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We stellen Joyce Nieuwenhuijs, Director General Interest - Board member bij Sanoma Nederland enkele vragen
[Interview] Marscha Krouwel: Een tijdschriftenmerk is een influencer avant la lettre
12-12-2019 | 09:21:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken we Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women Brands Hearst Magazines Netherlands
[Interview] Mariëlle Arts: Bladenmakers zijn verhalenvertellers voor veel platforms geworden
10-12-2019 | 15:29:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We geven het woord aan Mariëlle Arts, zakelijk directeur van LINDA
[Interview] Ivo Janssens: FIRA is in staat gebleken zeshonderd procent aan omzetgroei te kunnen draaien
10-12-2019 | 14:24:00
Ivo Janssens was jarenlang commercieel directeur van Audax. Begin 2019 stopte daar zijn werk en werd hij zelf ondernemer. En niet onverdienstelijk. Met FIRA stort hij zich op de paardenwereld en het bedrijf ontwikkelt zich razendsnel
[Interview] Tjangja Galdeij: Het geprinte tijdschrift blijft interessant voor adverteerders
03-12-2019 | 11:59:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken wij Tjangja Galdeij, adjunct-directeur en uitgever bij Senior Publications Nederland
Men’s Health en JayJay Boske lanceren trainingsgids
03-12-2019 | 09:51:00
Samen met Managing Editor Kirsten van den Berg schreef gasthoofdredacteur JayJay Boske een handboek, met als doel beginnende ijzervreters op een gezonde en verantwoorde manier kennis te laten maken met de krachtsport
[Interview] Léon Bouwman: Special interest dicht ik een zonniger toekomst toe dan general interest
29-11-2019 | 13:32:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We trappen af met Léon Bouwman, uitgever bij New Skool Media
Halina Reijn krijgt Harper's Bazaar Woman of the Year Award 2019
26-11-2019 | 09:36:44
Actrice Halina Reijn heeft dit jaar de Harper's Bazaar Woman of the Year Award gewonnen. Ze kreeg hem maandag 25 november 2019 uitgereikt door Tweede-Kamervoorzitter Khadija Arib
Rico en Badr op covers van Men's Health
25-11-2019 | 11:33:00
Men’s Health ligt met twee verschillende covers in de winkel. Op de ene staat Rico Verhoeven en op de andere Badr Hari. Beide kickboksers vechten eind december 2019 in Arnhem om de wereldtitel
KekMama.nl, DPG Media, PSV en Talpa Network Radio winnen bij Website van het Jaar
21-11-2019 | 14:55:00
KekMama.nl is verkozen tot de Populairste Website van het Jaar 2019 in de categorie lifestyle. PSV was overall-winnaar, terwijl de DPG-uitgaves Trouw en De Gelderlander nieuwswebsite van het jaar werden
Portret van 11-jarige Emma door Colette Lukassen wint National Geographic fotowedstrijd
18-11-2019 | 22:10:00
Het portret dat Colette Lukassen heeft geschoten van de 11-jarige Emma is beste foto van het jaar in de National Geographic Fotowedstrijd 2019. Tot die conclusie kwam de jury van de wedstrijd
MMA wint Silver Medal bij FIPP Insight Awards 2019
14-11-2019 | 17:25:00
De Magazine Media Associatie heeft een Silver Medal gewonnen in de categorie Primary Research Project B2B bij de FIPP & UPM Insight Awards 2019 voor het onderzoek BIG MAG - de unieke waarde van magazinemerken
Flow Magazine en museum het Dolhuys starten creatieve samenwerking
13-11-2019 | 14:08:00
Flow Magazine en museum het Dolhuys zijn een creatieve samenwerking aangegaan. Die is bedoeld om te leren hoe de geest werkt en wat men zélf kan doen om die wat vaker tot rust te brengen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Job van den Berg over Sanoma
12-11-2019 | 14:20:00
Job van den Berg is Data Strategy Director van Sanoma. De uitgever van onder meer veel tijdschriften verzamelt via de verschillende merken veel data over de klanten. Een manier om de lezers en doelgroepen beter te leren kennen én bereiken. We spreken Job hierover
Ronnie Flex en dochter op cover LINDA.meiden Winterboek
12-11-2019 | 09:59:29
Op de cover van het LINDA.meiden Winterboek staan dit jaar rapper Ronnie Flex en zijn dochter Nori. In zijn interview vertelt Ronnie dat hij moeite heeft om zijn twee verschillende levens te leiden
[Mercurs 2019] AutoWeek, Happinez, LINDA., Plus Magazine en Psychologie Magazine genomineerd voor Magazinemerk van het Jaar
08-11-2019 | 08:04:00
Recordaantal inzendingen leidt tot 45 nominaties in 11 categorieën
Fietsblad Bicycling voortaan zes keer per jaar
07-11-2019 | 14:48:00
Bicycling verhoogt in 2020 de verschijningsfrequentie van vier naar zes keer per jaar. Het fietsblad werd in de zomer van 2017 gelanceerd