Nieuws.
Nouveau brengt special over koningin Máxima uit
18-04-2019 | 09:55:28
De glossy Nouveau heeft een Máxima-special samengesteld. De uitgave draait om de koningins leven tijdens de afgelopen twintig jaar aan het Nederlandse hof
25-jarig Zo Zit Dat promoot nieuwsgierigheid kinderen
17-04-2019 | 14:57:00
Tijdschrift Zo Zit Dat bestaat 25 jaar. Het tijdschrift bevordert nieuwsgierigheid bij kinderen Nieuwsgierigheid is hét gedrag dat ons in beweging brengt om nieuwe kennis te vergaren
150ste nummer JAN verschenen
17-04-2019 | 14:25:00
JAN heeft het honderdvijtfigste nummer uitgebracht met Hadewych Minis op de cover. JAN wil met dit jubimeumnummer het thema Alles kan Samen onderstrepen
Roto Smeets vraagt faillissement aan
17-04-2019 | 11:42:00
Drukkerij Roto Smeets heeft een faillisement aangevraagd voor alle drukkerij activiteiten in Nederland. Dit heeft het moederbedrijf Circle Media Group aangekondigd middels een persbericht
L’HOMO. richt zich voortaan op hele LHBTI-gemeenschap
15-04-2019 | 17:30:00
Na tien jaar richt het jaarlijkse magazine L’HOMO. zich niet alleen meer op homomannen maar op de hele LHBTI-gemeenschap
Carros en Residence draaien door; niet failliet
12-04-2019 | 13:18:00
Een zusterbedrijf in de holding van de bladen Carros en Residence, Pelican Media BV is failliet verklaard. Carros en Residence blijven bestaan en zijn niet failliet
Lieneke van den Heuvel wordt director van Hearst Create
11-04-2019 | 13:42:00
Lieneke van den Heuvel wordt director van Hearst Create. Dit heeft Hearst Netherlands bekendgemaakt
Vriendin & platform VriendinnenOnline.nl lanceren speeddate voor vriendinnen
11-04-2019 | 11:39:00
Vriendin en het onlineplatform VriendinnenOnline.nl organiseren binnenkort een speeddate voor vrouwen om ze te helpen met het vinden van waardevolle vriendschappen en nieuwe vriendinnen
Nieuw magazine over liefde en relaties: Ik ook van jou
11-04-2019 | 10:59:00
Uitgeverij Mediawater brengt een nieuw magazine op de markt over liefde en relaties met de naam Ik ook van jou. Het magazine zal twee keer per jaar als glossy verschijnen
Libelle viert 85e verjaardag
10-04-2019 | 16:19:00
Op 13 april 1934 verscheen de allereerste Libelle. 85 jaar is Libelle als influencer een groot en invloedrijke vrouwen-mediamerk van Nederland
100ste nummer Vogue Nederland
09-04-2019 | 16:14:00
Het 100ste nummer van Vogue Nederland, mei 2019, wordt gevierd met topmodel Doutzen Kroes op de cover - haar achtste Vogue-cover - en vier grote interviews
New Skool Media lanceert House of Communities en New Skool Studio
04-04-2019 | 17:58:00
Het doel van de NSM House of Communities strategie is om de fans binnen de 18 communities meer te verbinden met de titels en elkaar
Karin Swerink algemeen hoofdredacteur LINDA.
02-04-2019 | 11:21:00
Karin Swerink is tot op heden hoofdredacteur van modetijdschrift VOGUE, uitgegeven door Hearst Netherlands. De ervaren bladenmaker is vanaf mei 2019 verantwoordelijk voor alle printtitels van LINDA.
Offspring Media lanceert Duitse site
02-04-2019 | 10:10:00
Online uitgeverij Offspring Media zet haar eerste buitenlandse stappen. Het bedrijf met verschillende platforms in de jongegezinnenmarkt lanceert de Duitse site Für Mamas
Ivo Janssens participeert met FIRA in GOOISCH… als lifestyle
26-03-2019 | 09:41:00
Voormalig 100%-NL magazine en Audax Media-directeur Ivo Janssens participeert met zijn onderneming FIRA in de kwartaalglossy GOOISCH …als lifestyle van Peter Contant en in diens online radiostation GOOISCH Music
Taco van den Velde vertrekt na 23 jaar bij Voetbal International
22-03-2019 | 12:12:00
Taco van den Velde voegt zich bij de technische staf van Bert van Marwijk, die eerder deze week werd aangesteld als bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten
Steeds meer Nederlanders lezen magazines digitaal
21-03-2019 | 10:35:43
Het aantal Nederlanders dat magazines digitaal leest, is in 2018 gestegen. Gemiddeld leest 34 procent van de Nederlanders magazines via de computer, smartphone, tablet of een ander apparaat
MAGNA brengt magazine REDEFINE uit
13-03-2019 | 08:00:00
MAGNA-magazine REDEFINE slaat een weg in van het verbeteren, herpositioneren en opnieuw uitvinden van het mediavak. Met een nieuwe look, want de vertrouwde MAGNA Outlook was volgens de makers na vier jaar toe aan een opfrisser
Margriet & MantelzorgNL willen mantelzorgvrije week
08-03-2019 | 12:02:00
Margriet en de vereniging MantelzorgNL willen dat er een mantelzorgvrije week komt. Hiertoe zijn zij een petitie gestart. Als mantelzorgers op vakantie willen, komen ze vaak van een koude kermis thuis bij hun zoektocht naar vervangende zorg voor hun naasten
FT zet Readly in top 10 snelstgroeiende mediabedrijven
06-03-2019 | 14:37:00
Readly, de digitale abonnement-service voor magazines is gerangschikt in de top 200 van de Financial Times 1000-lijst van snelstgroeiende bedrijven in Europa. Readly is het zevende snelstgroeiende bedrijf in de mediacategorie
Shatho Beheer neemt tijdschriften Veen Media over
06-03-2019 | 11:51:00
Filosofie Magazine, Historisch Nieuwsblad, Maarten! en New Scientist worden per 1 juli 2019 onderdeel van Shatho Beheer. Shatho Beheer neemt de tijdschriften over van Veen Media, onderdeel van Veen, Bosch & Keuning Uitgevers Groep
Glamour zet virtueel model op cover
05-03-2019 | 12:24:00
Glamour zet voor het eerst een digitaal model op de cover. Het gaat om Raven, een optimistisch personage dat staat voor gelijkheid, duurzaamheid en diversiteit
Topmodel Imaan Hammam op cover Vogue
05-03-2019 | 11:08:00
Op de plek waar ze ooit verliefd werden, in Tulum, werden topmodel Imaan Hammam en haar vriend Lentini door Bibi Borthwick gefotografeerd voor het Nederlandse Modern Love-nummer van Vogue
Casper de Nooijer nieuwe CEO Audax
27-02-2019 | 14:23:00
Audax Groep heeft Casper de Nooijer tot Chief Executive Officer benoemd. Hubert de Leeuw blijft als bestuursvoorzitter aan, en draagt zijn operationele verantwoordelijkheden over aan De Nooijer. Onder De Leeuw zette de onderneming een proces van vernieuwing in gang waaraan zijn opvolger nu verder vorm gaat geven
Rob Stenders nieuwe columnist Soundz Magazine
22-02-2019 | 12:10:00
Rob Stenders, dj voor BNNVara op NPO Radio 2, heeft een nieuwe column verkregen in het muziekmagazine Soundz Magazine. Leo Blokhuis, muziekkenner, dj, schrijver en presentator heeft daarnaast een nieuwe rubriek gekregen met de titel Dossier Blokhuis
In de Wolken Festival van Ouders van Nu naar Expo Haarlemmermeer
21-02-2019 | 11:03:00
De tweede editie van het In de wolken Festival vindt plaats op 17 tot en met 19 oktober 2019 op een nieuwe locatie: de Expo Haarlemmermeer. Dit is een nieuwe locatie. Het festival voor nieuwe ouders en aanstaande ouders is een initiatief van Ouders van Nu, onderdeel van Sanoma
Harper's Bazaar en BrandedUI organiseren International Women's Day Summit  
19-02-2019 | 11:27:00
Op woensdag 6 maart organiseren Harper's Bazaar Network Academy en BrandedU de International Women's Day Summit 2019 in De Hallen Studio's in Amsterdam. Twee dagen later is het Internationale Vrouwendag
Coiffure Media Group neemt kappersbladen over van Vakbladen.com
15-02-2019 | 09:42:00
De merken die onder het nieuwe uitgeefbedrijf vallen zijn: Coiffure Magazine, Coiffuretv.nl, Coiffure Award, Estetica NL en One Hairdresser
Talpa Network en Linda de Mol nemen Mood for Magazines over - Jildou van der Bijl en Linda de Mol creatief directeur Net5
14-02-2019 | 10:19:00
Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA. op verschillende platformen. Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network-kanalen, zoals radio en televisie
Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord lanceert magazine Impact
13-02-2019 | 14:00:00
Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord is gestart met een nieuw magazine onder de naam Impact. Daarmee wil het ontwikkelbedrijf het noordelijkste deel van Noord-Holland etaleren
Sanoma verbetert winstgevendheid
08-02-2019 | 13:35:08
Sanoma heeft bekend gemaakt dat in 2018 haar operationele winst, gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten, voor het derde jaar steeg naar EUR 197 miljoen. In 2017 was dit nog 179 miljoen euro
Libelle TV start talentenjacht naar opruimvlogger van Nederland
08-02-2019 | 13:14:55
Libelle en Libelle TV starten een talentenjacht naar de opruimvlogger van Nederland. De winnaar krijgt een wekelijkse vlog op Libelle TV en een artikel in Libelle. het vrouwenplatform van Libelle
Vakmedianet Groep neemt VMT, Voeding Nu en VMT Food over
08-02-2019 | 12:50:00
Vakmedianet Groep neemt per 1 maart de business to business-titels VMT, Voeding Nu en VMT Food over van MYbusinessmedia. Bij de overname zijn 10 medewerkers betrokken.Vakmedianet groep geeft al titels als Distrifood en Foodmagazine uit
Topmodel Lara Stone siert maartnummer van Vogue
06-02-2019 | 12:04:00
Exclusief voor Vogue Nederland werd Nederlands topmodel Lara Stone in Brighton gefotografeerd voor alweer haar vierde Vogue Nederland-cover
NURSING wint LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019
01-02-2019 | 11:00:00
Tijdens de MVW LOF Nieuwjaarsbijeenkomst is NURSING uitgeroepen tot laureaat van de LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019. Aan deze onderscheiding is een geldbedrag verbonden van 10.000 euro
Uitgeverij Credits Media brengt titels onder bij Aldipress
23-01-2019 | 10:08:00
Credits Media brengt per januari 2019 haar gehele assortiment bestemd voor de losse verkoop onder bij BV Aldipress, distributeur en trademarketeer van tijdschiften
Ouders van Nu maakt parkeerbord voor zwangeren
18-01-2019 | 11:53:00
Ouders van Nu ontwierp een ludiek verkeersbord dat werkgevers kunnen plaatsen op hun parkeerterrein. Zwangere vrouwen weten dan dat er een ruime parkeerplek beschikbaar is, waar ze makkelijk in- en uitstappen
Restyling voor Elsevier Weekblad
18-01-2019 | 09:28:00
Elsevier Weekblad heeft een nieuw jasje gekregen. Vanaf 24 januari is het magazine voorzien van meer pagina’s, mooier papier, een nieuwe vormgeving, extra rubrieken en nieuwe columnisten
Remy Ludo Gieling hoofdredacteur Management Team
15-01-2019 | 12:42:00
Remy Ludo Gieling is benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van Management Team. Gieling volgt daarmee vertrekkend voorman Thijs Peters op
Moeder Enzo Knol vlogger voor Libelle
07-01-2019 | 12:36:00
Irma Knol s de nieuwe vlogger van Libelle TV. Irma Knol is de moeder van vloggers Enzo en Milan Knol – samen goed voor 4 miljoen volgers op YouTube