Nieuws.
23-05-2022 | 13:48:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord zijn René Adriaan van der Mark en Laura Hogendoorn van familyblend
22-05-2022 | 07:27:00
Jannine Berkelaar is hoofdredacteur van Kek Mama, een uitgave van Familyblend. Zij is genomineerd als Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar
22-05-2022 | 06:58:00
Marscha Krouwel is CEO van Hearst Netherlands. Zij is genomineerd als Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar
20-05-2022 | 14:48:00
Patricia Paay opent feestelijk de 25ste editie van de Libelle Zomerweek. Al zingend warmt ze het publiek op met Happy Birthday Libelle
05-05-2022 | 10:42:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Libelle dingt mee naar de Award voor Cross Media Merk. We spreken Hilmar Mulder, hoofdredacteur van het magazine en platform
05-05-2022 | 09:45:00
De vier nominaties voor Cross Media Merk 2022 zijn bekend. Welk cross media merk wordt de opvolger van RTL Boulevard
21-04-2022 | 10:31:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. &C Media dingt mee naar de award in de categorie Merk van het jaar. We spreken met Lauren Samsom, Head of Branded Content & Sales bij &C BrandStudio
18-04-2022 | 09:15:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. DPG Media dingt met de introductie van de digitale Libelle mee in de categorie Innovatie. We spreken Hilmar Mulder over deze innovatie
15-04-2022 | 11:19:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Kek Mama zendt Mombracing in als Cross Media Case. We spreken met Jannine Berkelaar, hoofdredacteur van het platform
08-04-2022 | 15:38:00
Bureau Dijksman Communicatie brengt op 12 april DC Magazine uit. Het is een on-ground inflight magazine met aandacht voor mode, kunst, living, design en reizen. Het magazine verschijnt twee keer per jaar
30-03-2022 | 21:58:11
HP/De Tijd gaat zich losweken van Audax en valt daarna voortaan onder Stichting Het Vrije Woord die door Audax-directeur Hubert de Leeuw is opgericht en door hem ook financieel mogelijk is gemaakt
30-03-2022 | 08:35:00
Christiaan Ruesink start begin april als de hoofdredacteur van Veronica Superguide. De redactie verzorgt elke dag journalistieke gidsende en entertainmentcontent op het gebied van televisie, films en series
27-02-2022 | 16:54:00
Roularta Media Group heeft de overname van 100 procent van New Skool Media afgerond. New Skool Media telt 20 magazinemerken in Nederland. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de transactie onvoorwaardelijk goedgekeurd
25-02-2022 | 14:50:00
De Autoriteit Persoonsgegevens heeft DPG Media een boete op van 525.000 euro opgelegd. Het mediabedrijf krijgt de boete omdat mensen die hun gegevens wilden inzien of laten verwijderen, daarvoor eerst een identiteitsbewijs moesten uploaden
02-02-2022 | 00:15:00
Het op een zakelijk publiek gerichte De Ondernemer heeft afgelopen jaar een behoorlijke groei doorgemaakt en scoort goed in verschillende lijstjes. We spreken hierover met Robert van der Ham, Content Director van De Ondernemer van DPG Media.
01-02-2022 | 18:20:00
Om de verdere digitale groei te ondersteunen benoemt LINDA. de huidige hoofdredacteur Irene de Bel tot Director Digital. Marije Knevel, de huidige adjunct-hoofdredacteur van LINDA.nl, volgt Irene op als hoofdredacteur
26-01-2022 | 00:19:00
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft toestemming gegeven voor de overname van New Skool Media door Roularta Media Group. De overname werd op 23 december 2021 aangekondigd
18-01-2022 | 10:21:00
Josephine Kay is hoofdredacteur van Cosmopolitan Nederland, een uitgave van Hearst. We spreken haar bij Nederlands MediaNetwerk TV over het platform voor young millennials, de relatie met het internationale merk en de rol van digitalisering
12-01-2022 | 10:53:26
Libelle Zomerweek gaat verhuizen naar Expo Haarlemmermeer. Na jarenlang het Almeerderstrand als locatie te hebben gebruikt, kiest Libelle vanaf 2022 voor het terrein dat mede bekend is van de Floriade
23-12-2021 | 10:59:00
De Belgische uitgever Roularta Media Group neemt bladenuitgever New Skool Media over. New Skool Media is eigenaar van 20 Nederlandse magazinemerken
15-12-2021 | 13:18:00
De Algemene Ledenvergadering van de Magazine Media Associatie (MMA) heeft het strategisch beleidsplan van hun brancheorganisatie met algemene stemmen aangenomen
07-12-2021 | 13:47:00
Tweakers heeft een platform gelanceerd voor techliefhebbers en consumenten die op zoek zijn naar een product, maar daar in begrijpelijke taal over willen lezen zodat ze snel de juiste keuze kunnen maken
07-12-2021 | 10:22:24
Tien jaar geleden verscheen de eerste papieren editie van OneWorld. Wat begon als gesubsidieerd vakblad over ontwikkelingssamenwerking is uitgegroeid tot een onafhankelijk magazine dat journalistiek voor rechtvaardigheid bedrijft
07-12-2021 | 09:39:15
DPG Media en Stichting CPNB zijn een meerjarig partnership aangegaan. In het Kinderboekenmuseum in Den Haag hebben Wiesje namens DPG Media en Mert van het Kinderboekenweek Leesteam van CPNB de plannen ondertekend waarmee de bedrijven het leesplezier onder kinderen willen vergroten
06-12-2021 | 14:53:00
Spreekbuis verschijnt opnieuw als printuitgave. Uitgever Richard Otto van Tens Media die de uitgave in 2014 overnam van de NPO wist het mediamerk te transformeren tot online platform met vaknieuws voor broadcastprofessionals
06-12-2021 | 11:05:00
LINDA. benoemt Mandy Woelkens tot hoofdredacteur van LINDA.meiden. Mandy is presentatrice, podcastmaker, schrijfster en op dit moment adjunct-hoofdredacteur van Cosmopolitan
01-12-2021 | 11:10:00
Kek Mama is per 1 december 2021 overgenomen door Familyblend en Kompas. De ondernemingsraad van DPG Media is akkoord en daarmee is de overname geëffectueerd
19-11-2021 | 12:06:00
Hardloopster Sifan Hassan is de Harper’s Bazaar Woman of the Year 2021. Overige winnaressen zijn Neelie Kroes, Katja Herbers, Iris van den Ende en Hélène Hendriks
16-11-2021 | 10:10:49
Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie en de daaraan gekoppelde commerciële proposities van Saar Magazine
11-11-2021 | 11:48:00
Kek Mama, het (online) glossy magazine voor moeders wordt overgenomen door Kompas Publishing en Familyblend. Het blad en het online platform werden uitgegeven door DPG Media, dat betere kansen voor de voortzetting van het merk ziet bij een andere uitgever
10-11-2021 | 14:12:00
In samenwerking met Wavemaker heeft [M]media de [M]media Monitor 2021 uitgebracht. Daarin zijn onderwerpen als het coronavirus, het klimaat, duurzame energie, (elektrische) mobiliteit, sport, (online) magazines en leesgedrag van mannen en vrouwen onderzocht
10-11-2021 | 10:52:28
Door de coronacrisis maken workations een enorme vlucht: als we thuis kunnen werken, kan dat in veel gevallen net zo goed in het buitenland, waardoor baan met vakantie kan worden gecombineerd. Een uitgebreide survey van Columbus Travel, het toonaangevende reismagazine van Nederland, schept duidelijkheid.
20-10-2021 | 09:39:00
LINDA. en TUI gaan samen reizen organiseren. Op het programma staan twee citytrips, één naar Madrid en één naar Berlijn en een heerlijke healthtrip naar Zakynthos. De reizen zijn inclusief vlucht, transfer, logies en ontbijt
11-10-2021 | 09:37:00
Magazines hebben een andere impact op lezers dan andere media zoals televisie en radio. Waarin ligt volgens marketeers de belangrijkste kracht van tijdschriften?
10-10-2021 | 17:00:00
DeMedia100 2022 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner op 8 december 2021 in Amsterdam
07-10-2021 | 11:51:00
De realisatie van het hoofdkantoor van DPG Media Nederland in Amsterdam-Duivendrecht komt steeds dichter bij: eind 2021 start de ruwbouw van het innovatieve kantoorpand genaamd Mediavaert
07-10-2021 | 10:13:00
Vogue NL is terug. Met een andere uitgever en een andere formule. Initiatiefnemer Marie Nanette Schaepman brengt de Nederlandse uitgave van Vogue met haar bedrijf Bloom Publishing weer op de markt. Mediamerk LINDA. neemt daarbij alle online en social activiteiten op zich
15-09-2021 | 14:50:00
Outbrain, een platform voor het open web, gaat samenwerken met Pijper Media, uitgever van merken als Grazia, Marie Claire en Beau Monde
08-09-2021 | 19:23:00
Uitgever Hearst Netherlands lanceert Harper’s Bazaar Business Club. Dit is een plek waar gelijkgestemde vrouwen elkaar kunnen ontmoeten, en van elkaar en van Harper's Bazaar kunnen leren