Interviews.
[Interview] Helene van Santen: Met Kek Mama TV is het crossmediale plaatje compleet
17-10-2019 | 11:54:16
Helene van Santen is sinds een half jaar hoofdredacteur van Kek Mama, het tijdschrift en online platform voor vrouwen die niet alleen maar moeder zijn, maar daarnaast ook nog een eigen leven hebben
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Anneke Hendriks-Kleyne, designer bij Hearst Netherlands
02-10-2019 | 15:46:00
Anneke Hendriks-Kleyne is designer bij Hearst Netherlands. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar
[Interview] Marscha Krouwel: HearstLab draagt bij aan een kleinere gender investment gap
24-09-2019 | 14:40:00
Marscha Krouwel is sinds kort lead scout van HearstLab, het programma waarmee Hearst investeert in door vrouwen geleide start-ups. We spreken haar over dit initiatief, bedoeld om de investeringskloof tussen mannen en vrouwen te verkleinen
[Interview] Miluska van ’t Lam: Het draait bij Harper's Bazaar om ambitieuze vrouwen
23-09-2019 | 09:36:00
September 2019 is een mooie maand voor Harper’s Bazaar en hoofdredacteur Miluska van ’t Lam. Niet alleen ligt het septembernummer in de winkels, Harper’s Bazaar viert ook haar 5-jarig jubileum én maakt de longlist van de genomineerden voor de Women of the Year 2019 bekend. Genoeg om over bij te praten!
[Interview] Edine Russel: ELLE staat voor women empowerment avant la lettre
19-09-2019 | 09:58:56
ELLE Nederland bestaat dertig jaar. Om dit te vieren blikt ELLE in de jubileumeditie terug op dertig jaar mode, maar kijkt ook vooruit met een lijst van dertig vrouwen die de komende jaren het verschil gaan maken en voorspelt het modetijdschrift de comeback van zelfmaakmode. We spreken met hoofdredacteur Edine Russel
[Interview] Suzanna Koning (Sanoma): Ons datahuis rust op een stevige fundering
09-09-2019 | 12:07:00
Sanoma beschikt over 8 miljoen unieke profielen van lezers, 55 procent van Nederland (13+). Suzanna Koning, Director News & Data, legt uit wat die enorme 360 Data Warehouse kan opleveren
[Interview] Karin Swerink: Ik wil dat mensen de LINDA. zo bijzonder vinden dat ze hem willen bewaren
22-07-2019 | 10:33:00
Karin Swerink nam in april na elf jaar het stokje over van Jildou van der Bijl en verliet hiervoor met toch een beetje pijn in het hart haar VOGUE. We spreken haar over nieuwe kansen en plannen voor LINDA
[Interview] Rob Kolkman over Sanoma: De groei komt weer terug
05-07-2019 | 10:30:00
Rob Kolkman heeft een indrukwekkende carrière opgebouwd in Nederland en daarbuiten. Aan hem nu de taak om als CEO leiding te geven aan Sanoma Media Netherlands. Chris Helt, reporter bij NU.nl, vraagt naar zijn plannen, The Wizzard of Oz en op je bek gaan
[Interview] Teun Naber (TMG) over de Media Rally 2019
25-06-2019 | 10:47:17
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Teun Naber en zijn collega Danny Kriesels van TMG rijden mee. Wij bellen ze.
[Interview] Koen Dittmar (Mannenmedia) over de Media Rally 2019
21-06-2019 | 11:04:00
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Koen Dittmar en zijn collega’s van Mannenmedia rijden mee. Wij spreken hem
[Interview] Anton en Annelies Pijper: We geloven in een gedrukt product
20-06-2019 | 12:36:40
Media-echtpaar Anton en Annelies Pijper staat, samen met Antons broer Bas, aan het roer van Pijper Media. Het familiebedrijf is uitgegroeid tot een full-servicemediabedrijf met 16 bekende merken
[Interview] Josephine Kay over Cosmopolitans augmented reality-cover
12-06-2019 | 12:31:00
Op de cover van het julinummer van Cosmopolitan (13 juni 2019 in de winkels) komt influencer Rianne Meijer tot leven door middel van augmented reality. Het is een primeur voor het magazine. Tevens is voor de eerste keer een adverteerder op de cover terug te vinden. We spreken met hoofdredacteur Josephine Kay over AR, luistermagazines, podcasts en de digitalisering van print
[Interview] Marjolijn Hoffmans over de jarige Donald Duck
03-06-2019 | 09:16:38
Donald Duck is jarig, de eend wordt maar liefst 85. Een mooie gelegenheid om een feestje te vieren en dat doet hij samen met het Rijksmuseum. Samen brengen ze de Duckwacht merchandise-collectie op de markt. Wij spreken met Marjolijn Hoffmans, marketingmanager van Donald Duck
[Interview] Irene Smit: Ineens werd zelfgebakken appeltaart meer gewaardeerd dan een nieuwe designertas
30-04-2019 | 11:09:00
Irene Smit is creatief directeur van het merk Flow. Het blad is al ruim tien jaar succesvol en verschijnt inmiddels in vier landen en veertig talen
[Interview] Eddy Guyt: 100%NL Magazine appelleert niet aan een leeftijdsgroep, maar aan een gevoel
01-04-2019 | 11:09:37
Eddy Guyt is uitgever van 100%NL Magazine en Soundz, welke hij in 2018 overnam. 100%NL Magazine viert in mei het 10-jarig jubileum. We spreken met de Volendamse mediaman over het beginnen van een magazine in de financiële crisis, het jubileum en commerciële samenwerkingen
[Interview] Anke de Jong over het eerste virtuele model: Ik hoop dat Raven nog lang onderdeel blijft van Team Glamour
27-03-2019 | 09:18:00
Op de cover van Glamour staat voor het eerst een digitaal model: Raven. Het model is een optimistisch personage dat staat voor gelijkheid, duurzaamheid en diversiteit. We spreken met hoofdredacteur Anke de Jong over de avatar, het digitale tijdperk en de scheidslijn tussen echt en nep
[Nederlands MediaNetwerk TV] Mark Miedema over de events van Sanoma
04-03-2019 | 12:53:00
Mark Miedema is sinds 3,5 jaar Director Events bij Sanoma. Hij zorgt ervoor dat lezers en lezeressen op optimale wijze in contact komen met mediamerk, redactie en adverteerders
[Interview] Alexia Hageman: de moderne vakjournalist is de ideale contentmarketeer
05-02-2019 | 12:40:00
Tijdens de MVW LOF Nieuwjaarsbijeenkomst is Nursing uitgeroepen tot laureaat van de LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019. Wij spreken met Alexia Hageman, hoofdredacteur bij Nursing
[Interview] Yara Michels: Ik voel snel aan of een verhaal iets gaat losmaken
05-02-2019 | 10:54:00
Dit jaar voor het eerst genomineerd voor DeMedia100 en gelijk een plaats in maar liefst drie lijsten: DeInfluencer50, DeTijdschriften50 én DeMedia100. Hoofdredacteur van LINDA.meiden Yara Michels is een multitalent en vastberaden
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sanne Groot Koerkamp over Quest; Magazinemerk van het Jaar
30-12-2018 | 22:34:00
In december werden de Mercurs uitgereikt. Je wilt ze als uitgever allemaal winnen, maar is één absolute hoofdprijs, de Oscar voor tijdschriften; de Mercur voor Magazine Merk van het Jaar. Dit jaar won Quest, een uitgave van Hearst Netherlands. Nederlands MediaNetwerk was erbij en sprak de dag erna uitvoerig met winnend hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp
[Interview] Kees Wilbrink: Print blijft een geweldig medium in de mix
30-12-2018 | 17:05:00
Sanoma heeft zich in de afgelopen jaren met grote en minder grote bewegingen aangepast aan de wereld van nu en heeft zich getransformeerd van tijdschriften-uitgever tot een crossmediale speler. We speken met Kees Wilbrink, Commercial Director bij Sanoma
[Interview] Luc van Os: Inzichtelijk en meetbaar wil niet zeggen gratis
18-12-2018 | 13:33:00
Hearst Netherlands nam eind 2017 G+J Media over. Een jaar later is de integratie een eind gevorderd, maar nog niet afgerond. Ondertussen staat de wereld buiten ook niet stil. Wij spreken met CEO Luc van Os
[Interview] Sanne Groot Koerkamp: Dylan Haegens veroorzaakt gekte, net Michael Jackson
11-12-2018 | 10:08:00
Dylan is de meest recente aanwinst van Hearst. Het nieuwe magazine is vernoemd naar - en gaat over - de populaire YouTuber Dylan Haegens. Aan Quest-hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp om alles in goede banen te leiden en van Dylan een succes te maken
[Interview] Rob Koghee (DigiMaQ): Wat heb jij de laatste tien jaar voor je abonnees gedaan?
12-11-2018 | 10:51:35
Rob Koghee trad een jaar geleden terug als CEO van New Skool Media om zich te kunnen richten op nieuwe samenwerkingen en overnames. Een resultaat daarvan is DigiMaQ, dat Rob Koghee samen met Push2Tablet ontwikkelde. Wij spreken hem over de nieuwe applicatie
[Interview] Debby Gerritsen: Wie de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres
23-10-2018 | 10:59:45
VIVA behoort tot de grootste mediamerken voor jonge vrouwen van Nederland en focust op carrière, ondernemerschap en ontplooiing. Met af en toe een seksenquête tussendoor. Wij spreken met hoofdredacteur Debby Gerritsen over de meest recente initiatieven van VIVA anno 2018
[Interview] Hoofdredacteur Marije Veerman over haar plannen met Flair
28-09-2018 | 10:56:15
Marije Veerman volgde deze zomer Leonieke Borghuis op als hoofdredacteur van weekblad Flair. Ervaring met hoofdredactie deed ze al op bij Fabulous Mama. Eens horen hoe ze die ervaring gaat inzetten met Flair en welke koers ze wil varen met het blad voor open-minded vrouwen