[Interview] Anton en Annelies Pijper: We geloven in een gedrukt product
20-06-2019 12:36:40 Door: Saskia van Weert | Hits: 4700 | Tags:

Media-echtpaar Anton en Annelies Pijper staat, samen met Antons broer Bas, aan het roer van Pijper Media. Het familiebedrijf begon 47 jaar geleden als lithografiebedrijf en is inmiddels uitgegroeid tot een full-servicemediabedrijf met 16 merken, waaronder Grazia, Marie Claire en Nieuwe Revu.

Wat betekent het feit dat Pijper Media een familiebedrijf is voor de operatie en strategie?

Pijper Media kenmerkt zich door korte lijnen, grote betrokkenheid van zijn mensen en een familiair karakter. We gaan voor continuïteit voor het bedrijf en zijn mensen.

Pijper Media is van oorsprong een drukkerij. Vanaf 2014 nam Pijper Media in etappes een groot deel van het portfolio van Sanoma over. Wat was jullie motivatie?

Die mooie merken bieden een bijdrage aan zowel de drukkerij als de uitgeverij. We geven in bescheiden vorm al tijdschriften uit sinds 1999. Door de grotere overnames van Sanoma hebben we onze publishing-activiteit kunnen vergroten, waarbij de bezetting van de drukpers ook onderdeel is van deze strategische stap. Het printproduct is een van de pijlers, maar ook online, evenementen en custom publishing worden een steeds belangrijker onderdeel in de exploitatie.

Heeft het de synergie gebracht die jullie vooraf hadden voorzien?

Ja, we zijn in staat het product iets makkelijker te verrijken. Alle technische disciplines voor de totstandkoming van het magazine bieden we vanuit Groningen onder één dak aan. Deze combinatie maakt ons sterk.

Hoe opereert Pijper Media op de advertentiemarkt?

We verzorgen zelf onze sales met een dedicated salesteam, waarbij wij als directie het commerciële gezicht zijn.

Hoe kijken jullie naar de toekomst van magazines?

Digitalisering is volop gaande, waarbij we onze merken en hun content meer en meer ook digitaal vermarkten. De unieke mogelijkheden die online biedt, versterken de iconische merken die we in huis hebben. Maar het product tijdschrift blijft bestaan, en we blijven geloven in een gedrukt product, maar meer vanuit een merkbeleving dan alleen het magazine. De verschillende kanalen zullen elkaar versteken.

www.pijpermedia.nl


Dit interview is eerder gepubliceerd in het Cross Media Jaarboek 2019.
 

Het overzicht van de winnaars van de Cross Media Awards 2019 staat hier

www.crossmediacongres.nl
www.crossmediaawards.nl

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie