Nieuws.
[Onderzoek] Kek Mama: Veel clichés over moeders kloppen niet
18-10-2019 | 14:32:00
Moeders zijn voor veel merken een belangrijke doelgroep. Ook anno 2019 gelden zij voor merken als de gatekeepers die bepalen wat er in huis komt, wat er op tafel staat en wat de vakantiebestemming wordt
Vogue werkt samen met Rijksmuseum voor novembernummer
08-10-2019 | 10:29:00
Het novembernummer van Vogue staat in het teken van Dutch Design. Het nummer is een samenwerking tussen Vogue en het Rijksmuseum om het Rembrandtjaar te vieren
[Onderzoek] Consumenten vinden internet betrouwbaarste bron omtrent duurzaamheid
07-10-2019 | 11:07:00
In welke mate leeft het thema duurzaamheid onder de Nederlandse bevolking? Dat onderzocht Sanoma. Een groot deel van de Nederlanders is bereid om een levensstijl aan te passen
DeTijdschriften50 2020 | De Genomineerden
29-09-2019 | 23:27:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
Laatste week voor inzenden Mercurs 2019
25-09-2019 | 14:57:24
Op donderdag 12 december 2019 vindt de uitreiking plaats van de Mercurs in het DeLaMar-theater te Amsterdam. Je kunt nog tot en met woensdag 2 oktober 17:00 uur jouw favoriet inzenden
Sanoma haalt beslist.nl binnen als publishingpartner
25-09-2019 | 14:04:00
Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishingpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentieoperatie en displaysales op zich neemt
Jeroen Naalden CFO van Audax
23-09-2019 | 15:01:45
Jeroen Naalden is per 1 oktober 2019 CFO bij Audax Groep B.V. Hij wordt verantwoordelijk voor de optimalisatie van de financiële bedrijfsvoering en -processen, de clusters Vastgoed en Diensten, Internal Audit, ERP en Business Intelligence
National Glamour Day werkt samen met Albert Heijn
23-09-2019 | 14:36:00
Glamour kondigt een speciale National Glamour Day aan, in samenwerking met Albert Heijn. Bij de supermarkt is voor het eerst een shopping guide te krijgen bij aankoop van deelnemende merken
Voetballers op de cover van Vogue Man
17-09-2019 | 15:58:24
Matthijs de Ligt, Virgil van Dijk en Memphis Depay staan dit jaar op de cover van Vogue Man, de mannenmode-editie van het magazine. Er zijnn drie verschillende covers uitgebracht
LINDA. verschijnt later door faillissement drukkerij
17-09-2019 | 10:36:00
Nummer 183 van LINDA. verschijnt niet deze week, maar pas aan het einde van de maand. Dat komt door het faillissement van drukkerij Corelio en de overstap naar een andere drukkerij
LINDA. lanceert lifestylegids LINDA.loves
17-09-2019 | 10:12:00
LINDA.loves, de lifestylegids van LINDA., is voor de eerste keer uitgekomen. Het magazine telt 220 pagina’s met artikelen en rubrieken over hebben, houden, doen en wegdoen op het gebied van wonen, mode, beauty, reizen en eten
Harper's Bazaar maakt genomineerden Women of the Year 2019 bekend
12-09-2019 | 13:44:00
De longlist met genomineerden voor de Women of the Year 2019 awards is bekendgemaakt. De kanshebbers horen op 25 november tijdens de jaarlijkse uitreiking wie de awards winnen
Body positivity in oktobernummer Vogue
12-09-2019 | 08:30:00
Het oktobernummer van Vogue Nederland komt met een special die helemaal in het teken staat van Gabrielle ‘Coco’ Chanel — een feminist en een rebel die haar tijd ver vooruit was. De rest van het nummer draait om body positivity en zelfliefde
ELLE Nederland bestaat 30 jaar
06-09-2019 | 12:39:00
ELLE Nederland bestaat deze maand 30 jaar en heeft een jubileumnummer uitgebracht. Een nummer waarin wordt teruggekeken op dertig jaar mode en personal style in Nederland, maar dat ook het vizier richt op de toekomst
Voetbal International maakt site en app voor betalende abonnees reclamevrij
04-09-2019 | 11:21:00
Deze beslissing is genomen na een onderzoek onder de elfduizend PRO-abonnees, die daarin aangaven dat ze bereid waren om meer te betalen voor een volledig bannervrije site
Hearst Netherlands lanceert incubator HearstLab - We Are Eves en HelloMaaS eerste deelnemingen
02-09-2019 | 15:08:00
Marscha Krouwel: "Dat HearstLab zich richt op door vrouwen geleide startups is niet alleen een goed initiatief passend bij Hearst maar is vooral een goede investering die zorgt voor relevante innovatie van onze bestaande business
Libelle en LifeHunters winnen Golden Stevie Award
30-08-2019 | 10:52:00
Libelle en contentbureau LifeHunters hebben voor de video Tijd voor Elkaar een internationale business award gewonnen: een Gouden Stevie Award in de categorie Marketing Campaign of the Year voor mediabedrijven
Flow verschijnt vaker in 2020
26-08-2019 | 15:23:00
In 2020 verhoogt het tijdschrift Flow zijn verschijningsfrequentie van acht naar tien keer per jaar. Het aantal abonnees is flink gegroeid, en ook de totale oplage toont zwarte cijfers
Harper's Bazaar Nederland viert 5-jarig jubileum
21-08-2019 | 13:09:50
Met het septembernummer viert Harper's Bazaar haar 5-jarig jubileum in Nederland. Om dit te vieren, geeft het magazine de jubileumeditie uit met vijf verschillende covers
Gronings blog Sikkom komt met papieren magazine
15-08-2019 | 09:12:00
Vier keer per jaar komt Sikkom Magazine uit, een productie van het Groningse blog Sikkom van NDC Mediagroep. Het eerste nummers is op zondag 11 augustus verschenen
Eerste nummer Vogue-hoofdredacteur Rinke Tjepkema verschenen
08-08-2019 | 09:58:34
Het September Issue van Vogue Nederland heeft deze keer drie verschillende covers. Het modenummer is het eerste issue van Vogue's kersverse hoofdredacteur Rinke Tjepkema, die al sinds haar veertiende Vogue-edities verzamelt
Sanoma merkt impact verkoop LINDA. in resultaten tweede kwartaal
25-07-2019 | 20:15:00
Sanoma merkt de impact op de verkoop van Mood for Media, oftewel de uitgeverij waar het blad LINDA. onder valt. Het bedrijf boekte bij de Nederlandse mediatak 14 procent minder omzet in het tweede kwartaal van 2019 ten opzichte van een jaar eerder
Personeel Voetbal Internationaal boos over verkoop aan Digital Enterprises
19-07-2019 | 13:12:27
Het personeel van Voetbal Internationaal is boos over de verkoop van hun blad aan Digital Enterprises. Dit meldt het AD. Het personeel heeft een advocaat ingehuurd om de verkoop door WPG aan Digital Enterprises ongedaan te maken
Digital Enterprises neemt Voetbal International over van WPG
18-07-2019 | 12:11:00
Voetbal International is per 16 juli 2019 overgenomen door Digital Enterprises. De overstap van WPG Uitgevers naar een andere thuisbasis heeft als doel verdere groei van VI
Runner’s World maakt YouTube-serie over marathonlopers
10-07-2019 | 10:29:00
Runner’s World maakt een YouTube-serie over drie lopers op weg naar de marathon van Berlijn. Vanaf 28 juli is tien weken lang elke week een aflevering van Boost 2 Berlin te zien op het YouTube-kanaal van Runner’s World
Psychologie Magazine lanceert Coachfinder
18-06-2019 | 09:32:00
Via Coachfinder.nl kunnen consumenten op basis van persoonlijke voorkeuren via een slim algoritme eenvoudig een coach vinden die bij ze past
[Onderzoek] Jongeren zien tijdschrift lezen als rustmoment
17-06-2019 | 11:06:18
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken
Stripblad Eppo heeft primeur Asterix-album
17-06-2019 | 09:44:56
Stripblad Eppo publiceert de eerste pagina van het aankomende Asterix-album Dochter van de veldheer. Dat verschijnt in oktober
Cosmopolitan lanceert augmented reality-covermodel
12-06-2019 | 11:54:00
Cosmopolitan heeft in samenwerking met Huawei het eerste augmented reality-covermodel van Nederland gepresenteerd. In een 3D-scanner werd influencer Rianne Meijer omgetoverd tot 3D-animatie
Rinke Tjepkema hoofdredacteur Vogue Nederland
12-06-2019 | 10:34:46
Rinke Tjepkema volgt Karin Swerink op als hoofdredacteur bij Vogue Nederland, uitgegeven door Hearst Netherlands. Ze werkte eerder als adjunct-hoofdredacteur voor het modetijdschrift
Happy Horizon neemt minderheidsbelang in EEN Media
12-06-2019 | 09:39:03
De participatie betekent de start van een strategische samenwerking. De dienstverlening van beide bureaus is vrijwel geheel complementair aan elkaar
WPG Media brengt sales activiteiten onder bij Value Zipper
07-06-2019 | 12:22:00
Value Zipper is per direct gestart met de salesactiviteiten voor de bladen Vrij Nederland, Yoga Magazine en Happinez, allen behorend tot WPG Media. De salesafdeling van WPG Media is opgeheven
Donald Duck viert 85ste verjaardag
06-06-2019 | 11:16:27
Donald Duck, in 1934 geboren als filmster in de video The Wise Little Hen, blaast zondag 9 juni 2019 85 kaarsjes uit. In Nederland verschijnt het 3500ste nummer van zijn weekblad
Arno Kantelberg juryvoorzitter National Geographic Fotowedstrijd
05-06-2019 | 12:22:18
Arno Kantelberg nam vorig jaar het hoofdredacteurschap van National Geographic Magazine over van Aart Aarsbergen. In die hoedanigheid zit hij ook de fotowedstrijd voor
ELLE Eten met snackbar op Bacchus Wijnfestival
31-05-2019 | 10:47:00
ELLE Eten zal tijdens het jaarlijkse Bacchus Wijnfestival een ELLE Eten X Bacchus Snackbar presenteren
Nathan Vos CCO New Skool Media, Alida Dijk hoofdredacteur Zin
29-05-2019 | 11:45:30
Nathan Vos heeft de functie CCO (Creative & Communications Officer) in samenspraak met de directie gecreëerd. Hij zal gaan samenwerken met Olivier Fornier, Manager Brand Partnerships bij New Skool Studio
Bicycling lanceert Tour de France Special
29-05-2019 | 10:38:52
In de Bicycling Tour de France Sport Special analyseren Laurens ten Dam en zijn collega’s Bauke Mollema en Wout Poels alle Tour-etappes
VROUW brengt special Opgebiecht uit
28-05-2019 | 13:54:00
Opgebiecht is een van de populairste rubrieken in VROUW. Nu heeft het magazine van TMG een special uitgebracht rondom de rubriek, met veel zelfspot, miskleunen, rampvakanties en leesverhalen
Veronica Magazine lanceert The Guide
28-05-2019 | 12:35:30
The Guide telt 148 pagina’s en verschijnt in een oplage van 220.000 exemplaren. De special verschijnt ieder kwartaal en bevat alle Veronica-klassiekers, zoals films & series, muziek, uittips, lifestyle, puzzels, strips en acties
Tijdschriften populair bij vakantiegangers
28-05-2019 | 10:15:36
Hoewel adverteerders minder uitgeven in de zomermaanden, is adverteren juist in die periode heel relevant. Mensen op vakantie maken veel gebruik van media zoals tijdschriften en zijn daardoor goed te bereiken door advertising