Bloom Publishing en LINDA. brengen Vogue terug naar Nederland
07-10-2021 10:13:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 1939 | Tags:

Vogue NL is terug. Met een andere uitgever en een andere formule. Initiatiefnemer Marie Nanette Schaepman brengt de Nederlandse uitgave van Vogue met haar bedrijf Bloom Publishing weer op de markt. Mediamerk LINDA. neemt daarbij alle online en social activiteiten op zich.

Samen zijn deze twee vrouwenmerken verantwoordelijk voor Vogue in Nederland. Schaepman is eigenaar van Bloom Publishing en wordt founding editor van Vogue NL. De nieuwe hoofdredacteur wordt op een later moment bekend gemaakt.

Het merk Vogue is internationaal een autoriteit op het gebied van mode, beauty en lifestyle. Maar ook bij uitstek het medium waar vrouwen uitgedaagd, geïnspireerd en empowered worden. Met een andere redactionele aanpak krijgt elk nummer van Vogue NL een geheel eigen thema. Uniek hierbij is dat de fotografie, styling en journalistiek compleet in eigen hand wordt gehouden. Alle content is fris, nieuw en exclusief geproduceerd. Vogue.nl en de bijbehorende social kanalen zullen vanaf 1 januari 2022 online gaan. Het eerste Vogue magazine verschijnt februari 2022.

Marie Nanette Schaepman, founding editor van Vogue NL: “Ik ben ongelooflijk trots dat we met onze kleine boutique-uitgeverij, de kleinste van de 27 landen waar Vogue wordt uitgegeven, het vertrouwen van Condé Nast hebben gekregen om de mooiste en sterkste titel ter wereld terug te brengen in Nederland. Door de samenwerking met LINDA. zien we de kans de grootste high-end community van Nederland te worden, in print en online. Jildou en ik kennen elkaar heel lang, maar hadden nog nooit samengewerkt. We hebben enorm veel zin om dit avontuur samen aan te gaan.”

Jildou van der Bijl, creatief directeur van LINDA.: “Ik vind het geweldig dat de twee sterkste vrouwenmerken van Nederland op deze manier de handen ineenslaan. Met de opgebouwde kennis en ervaring bij LINDA. op het gebied van online content, social strategie en digitale distributie, en het printteam onder leiding van Marie Nanette kunnen wij het wereldberoemde merk Vogue in Nederland groot maken. We zullen daarvoor bij LINDA.nl uitbreiden met een team dat verantwoordelijk wordt voor Vogue.nl.”

Markus Grindel, Managing Director Global Brand Licensing bij Condé Nast: “Vogue en Nederland hebben een lange gezamenlijke en succesvolle geschiedenis. Wij verheugen ons op de samenwerking met Bloom en LINDA., om die geschiedenis voort te zetten en de positie van Vogue als leading modemagazine verder te versterken, zowel in print als online, socials en video.”

www.linda.nl
www.condenast.com
www.bloomcreative.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie