Cosmopolitan lanceert augmented reality-covermodel
12-06-2019 11:54:00 | Door: David de Jong | hits: 1049 | Tags:

Cosmopolitan heeft in samenwerking met Huawei het eerste augmented reality-covermodel van Nederland gepresenteerd. In een 3D-scanner werd influencer Rianne Meijer omgetoverd tot 3D-animatie. Lezers kunnen met de speciaal ontwikkelde Cosmopolitan AR-app de cover in 3D ervaren. Door een telefoon over de cover te bewegen, komt covermodel Rianne Meijer tot leven.
 
Cosmopolitan en Huawei hebben de handen ineen geslagen en maken met dit project de koppeling tussen technologie en tijdschriften. Samen met covergirl en influencer Rianne Meijer en bedrijf AR-Producties maakten zij de eerste Nederlandse AR-cover.

We belden gelijk met hoofdredacteur Josephine Kay voor een interview. Deze lees je hier.

Josephine Kay, hoofdredacteur van Cosmopolitan: "We zien  dat het mediagebruik van millennials en gen Z verandert. Dat biedt interessante kansen. Het betekent vooral dat er nog een hele wereld te verkennen is naast een printmagazine. We investeren in het future proof maken van ons merk door podcasts aan te bieden en binnenkort zelfs een luistermagazine. Een women & tech-editie met AR-cover past ook in dat plaatje en in samenwerking met technologiemerk Huawei hebben we iets neergezet wat nog niet eerder gedaan is in Nederland."
 
Marc Kerkmeester, Marketing Director NL van Huawei: "Als leading technology brand zijn we continu bezig om de nieuwste digitale innovaties voor iedereen relevant en bereikbaar te maken. Dat doen we bijvoorbeeld door onze smartphones te voorzien van de laatste technologieën op het gebied van camerasystemen, batterijverbruik en Artificial Intelligence, maar ook door samenwerkingen aan te gaan met Cosmopolitan waardoor we samen kunnen laten zien wat technologie ons te bieden heeft . Huawei er trots op dat we mochten bijdragen aan de ontwikkeling van deze unieke Cosmopolitan cover en we hopen hiermee een grote groep lezeressen te inspireren."
 
Cosmopolitan's hoofdredacteur interviewde Rianne Meijer zelf. Ze sprak het boegbeeld van generatie slashie over Instagram, haar carrière, online verantwoordelijkheid en de waarheid achter het perfecte plaatje.

Rianne Meijer: "Ik vind dat ik een verantwoordelijkheid heb naar mijn volgers, die alleen maar perfecte dingen zien op Instagram. Ik vind het fijn dat ik ook kan laten zien dat ik niet helemaal zo perfect ben. Zo probeer ik de maakbaarheid van Instagram af en toe te doorbreken. De covershoot voor Cosmopolitan in deze 3D-scanner was heel bijzonder. Ik stond zelf maar kort in de scanner, maar vooral het nawerk kost heel veel tijd. Mij werd verteld dat ze alleen al tweeënhalve dag bezig waren met mijn haar! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat."

Speciaal voor Cosmopolitan heeft het bedrijf AR Producties deze bijzondere AR-cover ontwikkeld. Door de QR-code op de cover te scannen, kunnen lezers de Cosmopolitan AR-app downloaden. Doorde telefoon over de cover heen en weer te bewegen, maakt de digitale cover plaats voor de 3D-cover waarin Rianne Meijer tot leven komt.

www.cosmopolitan.nl
www.huawei.com
www.hearst.nl

 

Lees ook: [Interview] Josephine Kay over Cosmopolitans augmented reality-cover

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie