[Forum] Wat hebben tijdschriften adverteerders te bieden?
13-01-2020 15:19:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 2047 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt. Deze keer is de vraag:

Wat heeft het mediumtype tijdschrift adverteerders te bieden?

Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women Brands Hearst Magazines Netherlands: "In een tijd waarin steeds meer behoefte is aan een digitale detox en unplugging bieden tijdschriften de lezer een beleving en een state of mind die zorgen dat een reclameboodschap beter wordt verwerkt en grote impact heeft. Daarbij is de duidelijke context ofwel het umfeld van toegevoegde waarde voor een adverteerder: je weet dat je boodschap binnen een bepaalde redactionele formule wordt geplaatst... lees verder

Mariëlle Arts, zakelijk directeur bij LINDA.: "Tijdschriften bieden een kwalitatief umfeld en groot bereik voor je merk. En er is bij veel uitgeverijen voldoende creativiteit om je als adverteerder te helpen je boodschap op een opvallende manier onder de aandacht te brengen. Om die creativiteit ook voor klanten in te kunnen zetten, zijn wij in 2013 LINDA.het bureau gestart, waarmee we campagnes maken die eerlijk zijn, soms taboedoorbrekend zijn, maar altijd een flinke dosis lef hebben... lees verder

Joyce Nieuwenhuijs, Director General Interest - Board member bij Sanoma Nederland: "De wereld ligt aan onze voeten. We hebben 24/7 toegang tot alle denkbare content. Maar natuurlijkerwijs, concurreren diverse media continu met elkaar. Multitasken kunnen we als de beste. Tv kijken met een iPad op schoot, radio luisteren terwijl we op onze telefoon het nieuws lezen. Maar er is één uitzondering op dit alles; namelijk print... lees verder

Léon Bouwman, uitgever bij New Skool Media: "Merken zoeken commitment van doelgroepen. Onze special interest-titels bieden dat commitment. Onze lezers léven onze merken. Of het nu beleggers zijn die blind varen op de portefeuille-adviezen van de redactie van Beleggers Belangen of truckchauffeurs die een weekend lang het jaarlijkse Truckstar Festival bezoeken: onze doelgroepen voelen zich meer dan verbonden met onze merken... lees verder

Tjangja Galdeij, adjunct-directeur en uitgever bij Senior Publications Nederland: "Het geprinte tijdschrift blijft interessant voor adverteerders. Zeker voor onze doelgroep. De senioren hebben de tijd en zijn nog een generatie van lezen. Ook blijken senioren vaker  meer relevante en praktische, diepgaande informatie te willen lezen. Een tijdschrift kan hierin een perfect umfeld voor de adverteerder bieden... lees verder

Lees ook:

[Forum] Hoe ontwikkelt de lezers- en advertentiemarkt voor tijdschriften zich in 2020?
[Forum] Wat zijn de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt?
[Forum] Wat betekent de komst van Disney+ voor het Nederlands medialandschap?
[Forum] Wat zijn de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network?
[Forum] Wat is de toekomst van het mediumtype folder?

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie