Karin Swerink algemeen hoofdredacteur LINDA.
02-04-2019 11:21:00 | Door: Katja Brokke | hits: 4709 | Tags:

LINDA. heeft Karin Swerink benoemd tot algemeen hoofdredacteur van LINDA.magazine. Karin Swerink is een gerenommeerd bladenmaker die in haar carrière adjunct-hoofdredacteur was van Libelle, hoofdredacteur van Glamour en tot op heden hoofdredacteur is van modetijdschrift VOGUE. Karin Swerink is vanaf mei 2019 verantwoordelijk voor alle printtitels van LINDA. en valt onder Linda de Mol en Jildou van der Bijl, beiden creatief directeur van mediamerken LINDA. en Net5.

Linda de Mol: “We zijn er enorm trots op dat we zo’n geweldige vakvrouw aan ons team kunnen toevoegen. Met haar ervaring heeft Karin bewezen voor alle vrouwen van Nederland mooie bladen te kunnen maken. Zij brengt daarnaast een berg aan kennis mee op het gebied van fotografie. En haar gevoel voor tijdgeest en smaak en haar prettige, nuchtere persoonlijkheid passen perfect bij het merk LINDA.”

Jildou van der Bijl: “De afgelopen elf jaar heb ik met ongelooflijk veel liefde, samen met de meest bijzondere en talentvolle mensen, het blad LINDA. en aanverwante specials gemaakt. Met als motto: zonder wrijving geen glans. Van de eerste L’HOMO. met Arie Boomsma op de cover tot de nummers over Me Too, met Michelle Obama of ons recente Kanker-issue. Nu het mediamerk LINDA. steeds groter wordt, draag ik vol vertrouwen het algemeen hoofdredacteurschap over aan Karin, die ik ken als bevlogen bladenmaker en inspirerende mediaprofessional. We weten zeker dat het magazine bij haar in goede handen is en kijken ernaar uit om met haar samen te werken, zodat Linda en ik onze aandacht kunnen richten op het verder uitbouwen van de merken LINDA. en Net 5.”

Karin Swerink: “Met pijn in mijn hart verlaat ik mijn VOGUE en het geweldige VOGUE-team. We hebben de afgelopen zeven jaar met heel veel liefde en ambitie VOGUE Nederland als merk neergezet, ik zal die periode altijd blijven koesteren. Maar LINDA. is een magisch merk, altijd verrassend, super succesvol, en niet meer weg te denken uit het Nederlandse medialandschap. Ik kon deze once in a life time opportunity om aan het roer te staan van dit prachtige merk als bladenmaker dan ook niet voorbij laten gaan. Ook was de klik met Linda en Jildou er gelijk. Ik verheug me enorm op de samenwerking met hen en iedereen die bij LINDA. betrokken is.”

In februari 2019 kochten Talpa Network en Linda de Mol samen alle aandelen op van Mood for Magazines, de uitgeverij van onder meer LINDA. Per 1 maart 2019 zijn ze gezamenlijk eigenaar. Linda de Mol werd daarnaast samen met Jildou van der Bijl creatief directeur van Net5.

Het is nog niet bekend wie Karin Swerink zal opvolgen als hoofdredacteur van VOGUE.

[Foto: Paul Bellaart]

www.linda.nl
www.talpanetwork.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie