Luc van Os vertrekt bij Hearst Nederland
06-01-2020 12:42:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3514 | Tags:

Luc van Os stopt na 24 jaar bij Hearst Nederland. Hij begon in de sales bij Quote en schopte het tot ceo van het tijdschriftenconcern. Het vertrek van Van Os valt samen met een nieuwe Europese aansturing van Hearst. De landenorganisaties komen voortaan te vallen onder één Europese president: de Brit James Wildman.

Wat Van Os gaat doen, is niet bekendgemaakt. In ieder geval hoopt hij meer tijd te kunnen besteden aan zijn belang in agrarische uitgaven, waaronder het blad De Boerderij.

Van Os begon zijn loopbaan bij Veronica Nieuws Radio en ging in 1996 aan de slag als accountmanager bij Quote. Daar vervulde hij verschillende functies. In 2011 werd Quote verkocht aan Hearst, waarna het familiebedrijf zich uitbreidde met onder meer Cosmopolitan en Men's Health. 

Het idee van een lijst met de 500 rijkste Nederlanders, kwam van hem, zo vertelt hij in het afscheidsinterview met Quote. Daarin zegt hij onder meer: "‘Ik vind zelf 24 jaar heel lang. En meer dan 10 jaar CEO eigenlijk al te lang. ‎Ik wil graag ook nog wat anders doen en ik denk dat de consolidatie in Nederland is afgerond. De integratie van de verschillende bedrijven is nagenoeg klaar." 

Luc van Os: “Acht jaar lang onderdeel te zijn van Hearst en deze onderneming als CEO van Hearst Netherlands te vertegenwoordigen was niet alleen een voorrecht maar ook een geweldige ervaring. We zijn in deze periode getransformeerd van een traditionele tijdschriftenuitgever in een onderneming met nieuwe inkomstenstromen: digitaal adverteren, events en andere aan de tijdschriftenuitgeverij gelieerde activiteiten zoals het creëren van branded content voor onze adverteerders op diverse platforms. Het uitgeven van tijdschriften is nog steeds de basis voor onze business, maar inmiddels bereiken onze merken meer mensen dan ooit door de digitale distributiemogelijkheden en de nieuwe diensten die we leveren.”

James Wildman, directievoorzitter van Hearst Europe: “Wij zijn Luc dankbaar voor zijn inspanningen die hebben bijgedragen aan de bloei van de uitgeverij gedurende de afgelopen 24 jaar, en wij wensen hem alle succes voor de toekomst!”

Luc van Os staat op plaats 65 in DeMedia100.

Foto: Maurits Giesen

www.hearst.nl

Lees ook: 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie