New Skool Media kiest voor een partnership met Adhese
29-05-2020 12:47:00 | Door: David de Jong | hits: 1509 | Tags:

De Nederlandse uitgever New Skool Media van onder andere Elsevier Weekblad, Delicious, Formule 1, Fiets Columbus Travel en Truckstar stelt de advertising inventory van 18 sites beschikbaar via Adhese.
 
In de digitale advertentiemarkt heeft New Skool Media een stap gezet naar een transparant Header Bidding programmatic eco systeem middels Server Side Header bidding (Gateway). Hierdoor kan New Skool Media meerdere programmatic partners laten meebieden op hun premium inventory zonder complexe client side setups.

Door de Adhese technologie kan New Skool Media elke vorm van programmatic buying aanbieden voor Display, Video en Native. De samenwerking is aangegaan voor minstens één jaar. New Skool Media heeft geen officiële pitch uitgeschreven, maar wel eind 2019 met drie partijen gesproken over de mogelijkheden.
 
Olivier Fornier, Director Brand Partnerships & Business Development New Skool Media: "Aan het begin van de corona ontwikkelingen hebben we de knoop doorgehakt en het traject direct in werking gezet. We hebben de implementatie afgerond in een gunstige periode waar de eCPM’s onder druk staan. Nu zijn we alle posities aan het optimaliseren. We hebben voor Adhese als tech partner gekozen, omdat deze technologie innovatief, transparant en toekomst proof is. Op programmatic priority level is er een competitieve header bidding setup tussen onze eigen Google AdX, Adhese Gateway en Xandr (Appnexus). Deze nieuwe configuratie was nodig om onze niche placements in het toekomstige cookieloze eco systeem een betere positie te creëren.” 

Dennis Reimers, Business Development Manager Adhese Nederland: “Wij zijn ontzettend blij dat New Skool Media ons het vertrouwen gaf in deze technische samenwerking. De afgelopen weken hebben we samen met de titels de Gateway geïnstalleerd op de websites. Tevens hebben we dit moment ook genomen om de advertenties posities te optimaliseren wat ten gunst komt van de viewability en performance. New Skool Media biedt een breed scala aan niche titels die erg gewillig zijn bij adverteerders. Met de Gateway en aangesloten SSP’s wordt het nu een stuk eenvoudiger om deze unieke bezoekers te targeten.”

www.adhese.nl
www.newskoolmedia.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie