Restyling voor Elsevier Weekblad
18-01-2019 09:28:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 1517 | Tags:

Elsevier Weekblad heeft een nieuw jasje gekregen. Vanaf 24 januari is het magazine voorzien van meer pagina’s, mooier papier, een nieuwe vormgeving, extra rubrieken en nieuwe columnisten.

De hoofdredactie benadrukt dat de inhoudelijke koers onveranderd blijft. Het blad krijgt hetzelfde formaat als vergelijkbare tijdschriften in het buitenland zoals Time, The Economist, Knack en L’Express. Tegelijk is voor beter papier gekozen en zijn er tien pagina’s extra toegevoegd.

De vormgeving is opgefrist door artdirector Peter ter Mors. Er is ook meer aandacht voor fotografie en illustraties. De inhoudelijke vernieuwing is in handen van hoofdredactielid René van Rijckevorsel. Nieuwe columnisten zijn Simon Rozendaal, Geerten Waling en Liesbeth Wytzes.

Ook de vormgeving van de website is vernieuwd. Op de site zijn alle artikelen uit het blad te lezen, vaak met extra foto’s en grafieken. De vernieuwing wordt begeleid door een reclamecampagne op de radio en in abri’s.

Afgelopen jaar heeft uitgever ONE Business de abonnementenstrategie aangepast. Trouwe lezers worden beloond en de uitgever is gestopt met goedkope proefabonnementen, hoge kortingen en gratis artikelen op de website. Het aantal abonnees groeit daardoor. Het aantal abonnees met een digitaal abonnement, is in 2018 verdubbeld.

Elsevier Weekblad is een uitgave van ONE Business.

www.elsevierweekblad.nl
www.newskoolmedia.nl
www.onebusiness.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie