Media-Nieuws

Triple technisch partner eDivisie
15-11-2018 | 11:42:00
De eDivisie is een digitale competitie waar de achttien Eredivisieclubs strijden om het landskampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team. Tech organisatie Triple is technisch partner van de eDivisie

Radio Veronica lanceert nieuwe website
15-11-2018 | 10:58:00
De nieuwe site is door Radio Veronica ontwikkeld in samenwerking met Hike One en Levi9

Spuiten en Slikken stopt op tv en wordt online platform
15-11-2018 | 10:16:00
Het BNNVARA-programma Spuiten en Slikken gaat verder als educatief en interactief online platform gericht op het geven van voorlichting met betrekking tot seks en drugs

[Vacatures] MediaCom zoekt Communications Executive (starter)
14-11-2018 | 10:46:37
Als Communications Executive werk je in een Communications Team en werk je samen met de Communications Planner aan de uitvoering van digitale en mediaplannen. Tevens manage en monitor je digitale campagnes

BLØF verzorgt aftrap van Q-top 1000 bij Qmusic
14-11-2018 | 10:22:22
De lijst is van 18 tot en met 23 november 2018 te horen en wordt samengesteld door luisteraars die de mooiste nummers uit hun leven kiezen

Canal Digital lanceert Smart TV App
14-11-2018 | 10:09:47
De Smart TV App geeft toegang tot lineaire en non-lineaire tv-content zonder de tussenkomst van een settopbox

[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Media Executive (starter)
14-11-2018 | 10:00:00
Ben jij op zoek naar een baan in de media/marketing en ben je sterk cijfermatig? En heb je een hele lijst aan bekende merken waar je voor zou willen werken?

Daphne Deckers gasthoofdredacteur Nouveau
14-11-2018 | 08:23:10
Hoe is het mogelijk dat de grootste bevolkingsgroep van Nederland zo goed als onzichtbaar is? Dat vraagt Nouveau’s hoofdredacteur Claudia Straatmans zich af. Ze brengt een ageless-editie uit met gasthoofdredacteur Daphne Deckers

[Kijkcijfers] 1,6 miljoen mensen zien hoe Nederlands Vrouwenelftal zich kwalificeert voor WK Voetbal
14-11-2018 | 07:49:00
Het zijn hoogtijdagen voor Veronica. De Talpa TV-zender beleeft steeds meer plezier aan voetbal. De Champions League wedstrjden - vooral die van Ajax - brengen kijkcijfers die oplopen tot boven de 2 miljoen

BN'ers op reis voor goede doelen Nationale Postcode Loterij in RTL-programma
13-11-2018 | 16:08:00
In het tv-programma Ik Ga Op Reis En Ik Neem Mee… laten Caroline Tensen, Quinty Trustfull en Martijn Krabbé bekende Nederlanders kennis maken met goededoelenprojecten, gesteund door de Nationale Postcode Loterij

Publieke omroep lanceert campagne Open NPO
13-11-2018 | 11:44:00
De Nederlandse Publieke Omroep is van iedereen, voor iedereen, zo klinkt het al jaren. Om deze woorden kracht bij te zetten, gaat de publieke omroep duidelijker vertellen dat NPO openstaat voor alle geluiden in de samenleving

[Bereiksonderzoek mediamerken] NU.nl en De Telegraaf versterken posities in online bereik
13-11-2018 | 11:39:00
Online bereik van NU.nl steeg in oktober 2018 met 3,2 procent tot 7,3 miljoen. Daarmee bereikt NU.nl 45,9 procent van de Nederlandse bevolking op maandbasis. De Telegraaf zal online bereik met 11,5 procent groeien

Test je onlinemediakennis tijdens de Week van de Mediawijsheid
13-11-2018 | 11:09:26
Tijdens de nationale Week van de Mediawijsheid testen Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa de kijkers, het publiek en zeven bekende Nederlanders op hun kennis van de online wereld in de Mediawijsheidtest op NPO 3

Redesign Veronica door CapeRock
13-11-2018 | 10:48:00
CapeRock ontwikkelde Veronica TV, Radio Veronica en het magazine als één merk. Verschillende elementen, geïnspireerd op het maritieme verleden, komen terug in alle uitingen (tv, digital, print)

Nieuw op SBS6: Kim-Lian van der Meij zoekt eenzame oma's
13-11-2018 | 10:31:32
In het SBS6-programma Mag ik jullie oma zijn?, te zien vanaf dinsdag 20 november, brengt presentatrice Kim-Lian van der Meij eenzame ouderen en jonge gezinnen samen

[Bereiksonderzoek] YouTube gaat in Nederland Facebook voorbij
13-11-2018 | 08:57:00
De Amerikaanse techreuzen walsen zo ongenadig hard over de Nederlandse media-exploitant heen dat deze het ademen zo goed als onmogelijk wordt gemaakt. Wordt vaak gezegd. Maar zo simpel is het allemaal niet

De Persgroep lanceert Xtra Social: nieuwe vorm van sociaal adverteren
12-11-2018 | 17:29:00
Met deze oplossing kunnen merken hun social posts laten doorplaatsen als advertenties binnen de digitale nieuwsmerken van de Persgroep

Exterion Media werkt samen met Studio Dumbar
12-11-2018 | 13:57:45
Exterion Media gaat een partnership aan met Studio Dumbar. Er komt meer aandacht voor motion design en digital out-of-home uitingen. De serie motion designs zijn door het ontwerpbureau ontwikkeld

NRC rijkt De Heldringprijs uit aan Maxim Februari
12-11-2018 | 12:46:23
De Heldringprijs is dit jaar toegekend aan columnist en schrijver Maxim Februari. Februari kreeg de jaarlijkse prijs uit handen van juryvoorzitter Xandra Schutte tijdens De 9e Nacht van NRC in De Doelen te Rotterdam

[Column] Mike Kruizinga: Black Friday, Happy Friday?
12-11-2018 | 10:57:13
Het is alweer november en dus komen kortingsdagen zoals Singles Day, Black Friday en Cyber Monday er weer aan. Een beetje retailer doet hier aan mee. Toch?

IFFR en Movies that Matter maken educatief programma
12-11-2018 | 10:24:10
International Film Festival Rotterdam (IFFR) en Movies that Matter maken samen een educatiepakket voor het vmbo en mbo. De twee festivals creëren lesmateriaal rondom de Keniaanse film Rafiki

LINDA. realiseert exclusief interview met Michelle Obama
12-11-2018 | 10:07:14
De autobiografie van voormalig first lady Michelle Obama, Mijn Verhaal, verschijnt op 13 november 2018. LINDA. mocht haar als enig medium in Nederland interviewen

Hearst presenteert Dylan Magazine
12-11-2018 | 09:46:00
Hearst lanceert Dylan Magazine. Dylan Magazine is een magazine voor kinderen rondom een van de grootste Nederlandse YouTubers van dit moment: Dylan Haegens

Videoland toont culinaire documentaireserie De Nieuwe Garde
12-11-2018 | 09:16:00
Videoland toont de culinaire documentaireserie De Nieuwe Garde, waarin acht jonge succesvolle chef-koks worden gevolgd in de keuken en daarbuiten

24Kitchen en AD Koken & Eten lanceren Wat eten we vandaag?
12-11-2018 | 09:01:00
24Kitchen en AD Koken & Eten gaan antwoord geven op de meest gestelde vraag: Wat Eten We Vandaag? Gebaseerd op de wensen en voorkeuren van het publiek bieden ze 365 dagen per jaar een recept op hun gezamenlijke platformen

[Kijkcijfers] 1,2 miljoen mensen zien Max Verstappen Formule 1 GP van Brazilië net niet winnen
12-11-2018 | 07:49:00
Ongenaakbaar op nummer 1 Boer zoekt Vrouw (KRO-NCRV, Nederland 1), waar de boerenliefde inmiddels van het scherm spat. Er keken 3,4 miljoen mensen

[Kijkcijfers] The Voice of Holland trekt 2 miljoen kijkers, Nederlands Vrouwenelftal 1,4 miljoen
10-11-2018 | 07:39:00
Het was een heerlijke vrijdagavond voor zowel RTL als Talpa TV, en voor John de Mol natuurlijk want die zat overal in

Luisteraars bepalen start werkdag bij Sky Radio
09-11-2018 | 13:09:00
Luisteraars bepalen bij Sky Radio met welke hits zij hun werkdag willen beginnen. Het non-stop muziekstation introduceert de Sky Top 5 over 9, een nieuw onderdeel in de weekprogrammering

Niche-contentmakers aan de slag voor Letland
09-11-2018 | 11:49:00
Voor de campagne reisden niche-contentmakers van MixedGrill, LittleSpoon, ModerneHippies en Professional Wild Child het Baltische land door in gezelschap van lokale buddies

Kandidaten Wie is de Mol? 2019 gespot in Columbia
09-11-2018 | 09:48:17
De kandidaten van 2019 zijn eindelijk officieel bekend! Wie Is De Mol? is vanaf 5 januari 2019 te zien bij de AVROTROS

[Vacatures] BrandDeli zoekt Marketing Communicatie Specialist
09-11-2018 | 09:30:01
BrandDeli is een mediabedrijf dat verantwoordelijk is voor de reclameverkoop en brand partnerships oplossingen voor de lineaire en digitale TV-merken en online platformen

Niek van der Bruggen naar Radio 538
09-11-2018 | 08:45:00
Na vijf jaar keert dj Niek van der Bruggen terug op Radio 538, hij komt van Radio Veronica

Mediahuis neemt Wayne Parker Kent volledig over - Slaven Mandic Directeur Advertising TMG
08-11-2018 | 18:18:00
Slaven Mandic Directeur Advertising Telegraaf Media Groep

MullenLowe Alfred wint voor Beter Horen The Pitch van De Persgroep en ADCN
08-11-2018 | 18:08:00
De Persgroep en ADCN hebben voor de tweede keer de creatieve wereld uitgedaagd om een gouden idee voor een eigen klant te pitchen en kans te maken om hun campagnevoorstel werkelijkheid te laten worden bij de Persgroep; de mediawereld op z’n kop

538-dj’s Coen en Sander organiseren magische Das Coen und Sander Fest
08-11-2018 | 12:18:00
538-dj’s Coen en Sander brengen betoverend nieuws. Op vrijdag 15 februari 2019 organiseren zij een magische editie van Das Coen und Sander Fest in de Jaarbeurs in Utrecht