Media-Nieuws

Eventbrite: Mailchimp meest gebruikte digitale tool in eventbranche
21-02-2018 | 12:16:00
Uit onderzoek van Eventbrite blijkt dat Mailchimp de meest populaire digitale tool is bij evenementenorganisatoren
Viktor Brand presenteert SBS6-programma De wereld volgens 80-jarigen
21-02-2018 | 11:42:00
'Vroeger was alles beter', je hoort het mensen vaak verzuchten. In het programma De wereld volgens 80-jarigen neemt presentator Viktor Brand de proef op de som
FremantleMedia exclusieve productiepartner BBC Worldwide in Nederland en België
21-02-2018 | 11:08:59
BBC Worldwide en FremantleMedia hebben een samenwerking aangekondigd. FremantleMedia wordt de exclusieve producent van de entertainment en non-scripted formats van BBC Worldwide in Nederland en België
Onderzoek Weber Shandwick: BUYcotting in opmars
21-02-2018 | 10:41:00
Volgens een recente enquête vindt 83 procent van de consumentenactivisten het belangrijker dan ooit om bedrijven door middel van gerichte aankopen, ook wel BUYcotting genoemd, te belonen
Harper's Bazaar organiseert de International Women's Day Summit op 6 maart
21-02-2018 | 09:27:00
Dinsdag 6 maart organiseert Harper’s Bazaar Network Academy in samenwerking met BrandedU de International Women’s Day Summit 2018 in het Amsterdamse DeLaMar Theater
[Luistercijfers] Radio 2 en Radio 10 bereiken nieuwe record marktaandelen
21-02-2018 | 09:21:00
De luistercijfers van NovDec17 namen al een voorschot op was er in de meetperiode Dec17Jan18 zou gaan gebeuren: Radio 2 zet een daverend nieuw record marktaandeel neer van 17,1 procent
[Forum] Wie is Miquela Sousa?
21-02-2018 | 00:00:00
Het Braziliaanse/Spaanse model Miquela Sousa uit Californië had binnen no time meer dan 600.000 volgers verzameld op haar Instagramaccount. Ze draagt kleding van gevestigde namen en nieuwkomers, ze komt op de meest hippe plekken en ontmoet hippe mensen. Alleen is Sousa niet echt, ze is een avatar en niemand weet van wie. Is dit de toekomst van influencermarketing?
Chunk breidt uit tot Chunk Network
20-02-2018 | 19:57:54
Om de groei te bestendigen is Chunk op 1 januari 2018 gestart met een aantal nieuwe business units onder de noemer Chunk Network
Rik toe Water aangesteld als Creative Director Motion Content Group bij GroupM
20-02-2018 | 19:32:15
Per 1 januari is Rik toe Water gestart als Creative Director van Motion Content Group. Hiermee haalt GroupM creatieve expertise in huis om verder te bouwen aan de innovatieve formats van Motion Content Group
RTL4 lanceert Superstar Chef
20-02-2018 | 19:16:00
In het nieuwe RTL 4-programma Superstar Chef worden acht bekende Nederlanders gekoppeld aan acht van de allerbeste chefs van Nederland
De Speld maakt branded video voor Moneyou
20-02-2018 | 18:32:25
Voor de introductie van de nieuwe Moneyou Go app heeft Moneyou een video laten maken door De Speld
Radio 538 en NOC*NSF verlengen partnerschap tot tenminste eind 2020
20-02-2018 | 16:19:00
NOC*NSF en Radio 538 verlengen het strategisch partnerschap tot en met tenminste 31 december 2020. Dit is bekendgemaakt in de uitzending van Evers Staat Op in Pyeongchang
Regionale kranten Persgroep lanceren Gemeentekieswijzer
20-02-2018 | 15:58:00
De regionale titels van de Persgroep komen op 24 februari met een gezamenlijke Kieswijzer voor de gemeenteraadsverkiezingen
De Persgroep daagt EU voor de rechter
20-02-2018 | 15:28:00
De Persgroep spant een kort geding aan tegen de Europese Unie. De uitgever neemt die stap vanwege beschuldigingen over nepnieuws
TMG's Metro start Mediabureau Battle
20-02-2018 | 15:05:00
De B2B-campagne Mediabureau Battle van Metro is van start gegaan. In de campagne roept Metro mediabureaus op mee te doen aan de Mediabureau Battle
Linden & Barbosa verzorgt pr-campagne 50-jarig World Fashion Centre
20-02-2018 | 14:23:54
Het World Fashion Centre bestaat 50 jaar. Ter viering van het jubileum is portret- en fashionfotograaf Reinier van der Aart gevraagd inspirerende verhalen te portretteren
AD mediapartner van KNLTB
20-02-2018 | 14:00:00
AD wordt de mediapartner van de KNLTB. De tennisbond en de Persgroep Nederland sluiten daarvoor een meerjarige overeenkomst. Het doel van de samenwerking is gezamenlijk meer aandacht voor tennis
René van der Mark (RTL) contentstrateeg bij Storyboard
20-02-2018 | 13:53:00
René van der Mark zal samen met Content Creative Simon De Coninck de creatieve hub van Storyboard vormen
Mediaxplain* zet in op video met overname Zelfspot
20-02-2018 | 13:36:00
Zelfspot is inmiddels volledig geïntegreerd in de dienstverlening van Mediaxplain*. Daarmee is de doorlooptijd tussen concept, creatie en livegang in media geminimaliseerd
MakerStreet breidt digitale propositie uit door belang in Big Shots
20-02-2018 | 13:09:00
Big Shots gaat samenwerking aan met MakerStreet. Door de samenwerking krijgt Big Shots aansluiting bij verschillende digitale expertises uit het MakerStreetnetwerk
Nederlandse creatieven op handelsmissie naar Cannes Lions Festival
20-02-2018 | 12:28:00
De officiële kick-off van de vierde editie van de Nederlandse creatieve handelsmissie tijdens het Cannes Lions Festival is een feit
Unox zet adaptive campagne in via Exterion Media
20-02-2018 | 11:42:25
Tussen week 5 en 13 zet Unox ter promotie van haar winterse maaltijden een adaptive campagne in: bepaalde digitale uitingen worden weergegeven op basis van de weersomstandigheden
Clear Channel sluit partnerships met onder andere de Esther Vergeer Foundation
20-02-2018 | 11:07:00
Clear Channel Nederland ondersteunt dit jaar drie goede doelen: CliniClowns, Make-A-Wish en de Esther Vergeer Foundation. Deze doelen ontvangen elk een mediategoed
Verzetskrant Trouw 75 jaar
20-02-2018 | 10:44:00
In het weekend van 17 februari vierde Trouw haar 75-jarig jubileum. In 1943 werd Trouw als verzetskrant opgericht naar aanleiding van de geboorte van Hare Koninklijke Hoogheid prinses Margriet
Peter R. de Vries terug bij SBS6 met talkshowformat De Raadkamer
20-02-2018 | 10:23:00
Vanaf donderdag 1 maart start het nieuwe tv-format Peter R. de Vries: De Raadkamer, waarin Peter R. de Vries met verschillende experts zal discussieren over actuele onderwerpen
Google Street View introduceert acht nieuwe Nederlandse locaties
19-02-2018 | 11:38:00
Naast verschillende toeristische bezienswaardigheden zijn ook Rotterdam Centraal, TU Eindhoven en Carré van binnen te zien
Hans Veldhorst (Ogilvy & Mather) en Diederick Ubels (MobPro) starten creatief bureau 24AM
19-02-2018 | 09:55:08
"Het klinkt wat heftig, maar wij geloven dat we digital marketing moeten redden van de kortetermijnvisie"
Internationale erkenning digitale marketing SEAT Nederland
19-02-2018 | 09:18:00
De Nederlandse onderneming behoort wereldwijd tot de top drie van meest innoverende importeurs van het merk
Kantar behaalt ISO 19731-certificaat voor Digital Analytics and web analytics for purposes of market, opinion and social research
19-02-2018 | 08:55:14
Kantar TNS, Kantar Millward Brown, Kantar Public en Kantar Media zijn de eerste bureaus in Nederland die zich ISO 19731 gecertificeerd mogen noemen
Wietze de Jager presenteert Je droom achterna: een Frans kasteel bij Net5
16-02-2018 | 12:52:00
Je droom achterna: een Frans kasteel is het eerste programma van Wietze de Jager bij Net5 en gaat in april van start
LG Electronics kiest Roorda Reclamebureau
16-02-2018 | 12:28:00
LG Electronics Benelux heeft haar communicatieactiviteiten bij Roorda ondergebracht. Aan de keuze ging een pitch vooraf waarin LG Electronics Benelux op zoek was naar een fullservicebureau
Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters viert 100e verjaardag
16-02-2018 | 11:38:00
De NVBF viert op zaterdag 17 februari haar honderdjarig bestaan. Op deze avond zal ook het eerste exemplaar van jubileumboek worden uitgereikt
SBS6 komt met realityserie De Handhavers!
16-02-2018 | 11:12:00
In de realityserie De Handhavers! volgt de camera hun werk op straat en in het openbaar. Het programma is vanaf 23 februari te zien bij SBS6, geproduceerd door Stepping Stone
[Onderzoek] Online reclame rond kwaliteitscontent beklijft beter
16-02-2018 | 10:29:00
Een Brits onderzoek heeft vastgesteld dat het menselijk brein effectiever reageert op advertenties in een premium omgeving
VICELAND lanceert merkcampagne ‘Zet je leven aan. Kijk VICELAND’
16-02-2018 | 09:40:00
VICELAND lanceert haar nieuwste lokale docuserie Boxing ‘82. De 5-delige serie wordt aangejaagd via een bredere hybride merkcampagne met de tagline ‘Zet je leven aan. Kijk VICELAND’