Media-Nieuws

[Vacatures[ UM Studios zoekt creatief stageteam
22-01-2019 | 17:35:00
We zoeken een creatief stageteam wat op het punt staat af te studeren of net afgestudeerd is

GfK DAM Jaaroverzicht 2018: Instagram-bereik groeit hard
22-01-2019 | 16:35:53
De grootste websites en apps van 2017 voeren ook in 2018 de ranglijsten aan

Boomerang Agency en CollAction roepen op tot Screen Free Sunday
22-01-2019 | 15:31:00
Tien jaar geleden besteedden we al de helft van onze vrije tijd op schermen. Inmiddels is dat 90 procent

[Kijkcijfers] Humberto Tan trekt met eerste uitzending VTBL (RTL7) 265.000 kijkers
21-01-2019 | 16:55:00
Hoeveel app'jes met felicitaties zal Humberto Tan vanmorgen hebben ontvangen? Ik denk heel veel. 265.000 kijkers voor eerste uitzending van VTBL is niet zo heel erg veel maar dan kun je iemand natuurlijk nog wel feliciteren, maakt niets uit.

Cross Media Congres 2019 zoekt Startups!
20-01-2019 | 23:32:00
Cross Media Congres organiseert voor de vijfde keer de Startup Competitie. In 2018 deden 27 startups mee. Met alle 27 is een interview gedaan en gepubliceerd

[Forum] Wat zou een reclame-vrije Publieke Omroep betekenen voor exploitanten, adverteerders en bureaus?
20-01-2019 | 17:49:00
De NPO wil reclame op haar platforms afbouwen. Als eerste bij de kinderprogrammering van Zapp & Zappelin, waarna de online platforms van de NPO volgen

BVA: Reclamevrije NPO lost niets op voor kijkers
18-01-2019 | 21:39:00
Bond van Adverteerders ziet geen heil in de plannen van de NPO om de NPO reclamevrij te willen maken, zoals NPO voorzitter Shula Rijxman aankondigde

Samenwerking Fox Sports en Albert Heijn voetbalplaatjes
18-01-2019 | 15:31:00
In plaats van de gebruikelijke afbeeldingen worden bij Fox Sports dit wekeend de voetbalplaatjes van Albert Heijn gebruikt om de Eredivisie-opstellingen weer te geven.

Marketing & Innovation Kickoff 2019
18-01-2019 | 14:08:00
Vrijdag 8 februari de Marketing & Innovation Kickoff 2019. Wat hebben Hardt Hyperloop, ALD Automotive, SnappCar en personalisatieplatform Unless gemeen?

Nieuwe campagne maakt jongeren enthousiast voor techniek
18-01-2019 | 12:39:32
Creatief bureau RLVNT ontwikkelde een campagne voor de Hogeschool van Amsterdam. Doel is om meer studenten enthousiast te maken voor een technische studie aan de HvA.

De Mannen van Taal nieuw bij SBS6
18-01-2019 | 12:13:00
Vanaf het voorjaar van 2019 nemen Nick & Simon en Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven het tegen elkaar op, in een nieuw programma

Ouders van Nu maakt parkeerbord voor zwangeren
18-01-2019 | 11:53:00
Ouders van Nu ontwierp een ludiek verkeersbord dat werkgevers kunnen plaatsen op hun parkeerterrein. Zwangere vrouwen weten dan dat er een ruime parkeerplek beschikbaar is, waar ze makkelijk in- en uitstappen

Alternatief Kink per 1 februari van start met vooral nieuwe namen
18-01-2019 | 11:23:00
Het nieuwe alternatieve radiostation Kink start 1 februari vooral met nieuwe namen als Jasper Leijdens, Tessa Mol en Tim op het Broek alsmede Michiel Veenstra

VINEX continueert Nederlands Online Bereiksonderzoek
18-01-2019 | 10:58:00
VINEX en KANTAR zijn het eens geworden over voortzetting van het Nederlands Online BereiksOnderzoek. KANTAR verzorgt de metingen sinds de start van het project in 2015

Muziekplatform Noisey prominent op ESNS
18-01-2019 | 10:49:00
Noisey, het muziekplatform van VICE, is prominent aanwezig op het tweedaagse festival ESNS

Imagine Film Festival presenteert vier themaprogramma’s
18-01-2019 | 10:02:00
Het Imagine Film Festival telt dit jaar vier themaprogramma’s. In elk programma staat een ander aspect van de verbeelding centraal. Het festival voor fantastische films wordt in april gehouden in EYE Amsterdam

Mannenmedia en MMD Media werken samen voor Digital Out Of Home
18-01-2019 | 09:44:00
Mannenmedia gaat de samenwerking aan met Digital Out Of Home-specialist MMD Media. Samen willen ze klanten nog beter bedienen en hun bereik vergroten in de niche automotive en mobiliteit

Restyling voor Elsevier Weekblad
18-01-2019 | 09:28:00
Elsevier Weekblad heeft een nieuw jasje gekregen. Vanaf 24 januari is het magazine voorzien van meer pagina’s, mooier papier, een nieuwe vormgeving, extra rubrieken en nieuwe columnisten

Ruth Peetoom naar Friesch Dagblad
18-01-2019 | 09:13:00
Ruth Peetoom gaat aan de slag als uitgever van het Friesch Dagblad in dienst van de NDC mediagroep. Ruth Peetoom was sinds 2011 partijvoorzitter van het CDA en daarvoor was ze predikant in Utrecht en Groningen

[Vacatures] UM zoekt Media Consultant
18-01-2019 | 08:49:00
Voor ons team is UM op zoek naar een SMART REBEL: die ijzersterke mediastrategieën voor onze klanten én deze vertaalt in resultaatgerichte campagnes

Shula Rijxman: NPO wil afbouw reclame met als eerste reclamevrije kinderprogrammering
18-01-2019 | 01:19:00
De NPO wil reclame op haar platforms afbouwen. Als eerste bij de kinderprogrammering van Zapp & Zappelin, waarna de online platforms van de NPO volgen

Gedrukte krant bereikt dagelijks vier op tien Nederlanders
17-01-2019 | 14:03:00
Op een gemiddelde dag lezen vier op tien Nederlanders een gedrukte krant. Dat staat voor bijna 6 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder.

Metro en Bristol creëren social media-krant
17-01-2019 | 13:45:00
Kledingmerk Bristol neemt Metro op donderdag 17 januari voor een dag ‘over’ om gezamenlijk verhalen te brengen in de speciale editie: #personalgoal2019.

Quantum brengt Instagram stories naar het web
17-01-2019 | 13:29:00
Native advertising specialist Quantum brengt de populaire Instagram-stories naar het web. Het technologiebedrijf komt daarmee tegemoet aan de vraag van adverteerders

[Vacatures] Quadia zoekt Technical Producer/ Webcast Engineer
17-01-2019 | 12:08:00
Quadia is marktleider op het gebied van zakelijk gebruik van online video. Quadia is op zoek naar een Technical Proucer / Webcast Engineer (fulltime)

[Vacatures] Quadia zoekt Product Owner
17-01-2019 | 11:24:00
Quadia is marktleider op het gebied van zakelijk gebruik van online video. Ter versterking van het Software Development team is Quadia op zoek naar een Product Owner

[Onderzoek] Korte tv-commercials nieuwste trend
16-01-2019 | 13:21:00
TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot

Linda de Mol per 1 juli naar Talpa Network
16-01-2019 | 12:13:00
Linda de Mol per 1 juli naar Talpa Network met Postcodeloterij Miljoenenjacht, Weet ik Veel, Linda’s Zomerweek en Oh Wat een Jaar óf Ik Hou van Holland

Rotterdam kiest opnieuw voor JCDecaux bij de gunning van vrijstaande reclamevitrines
16-01-2019 | 12:01:00
De gunning van het contract voor vrijstaande reclamevitrines is definitief toegewezen aan JCDecaux en biedt mogelijkheden voor analoge en digitale buitenreclame

[Vacatures] UM zoekt Campaign Manager
16-01-2019 | 11:55:16
Wij zijn op zoek naar een Smart Rebel, die als startende Campaign Manager wil leren hoe je slimme plannen neerzet en vertaalt in resultaatgerichte campagnes. Kom jij bij ons het verschil maken?

Terugkeer Radio Royaal in de Randstad op FM
16-01-2019 | 11:16:00
Radio Royaal keert per 1 februari 2019 in de Randstad terug. Radio Royaal profileert zich als de zender voor het beste uit Nederland afgewisseld met bekende hits

[Vacatures] Initiative zoekt Strategy Director
16-01-2019 | 11:02:00
De Strategy Director is verantwoordelijk voor het vertalen van inzichten in plannen die aansluiten bij de merk- en business doelstellingen van onze klanten

[Vacatures] Talpa Network zoekt Radio Planner
16-01-2019 | 09:41:00
Talpa Network zoekt een Radio Planner om mee te bouwen aan het meest succesvolle medianetwerk van Nederland

Remy Ludo Gieling hoofdredacteur Management Team
15-01-2019 | 12:42:00
Remy Ludo Gieling is benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van Management Team. Gieling volgt daarmee vertrekkend voorman Thijs Peters op

[Vacatures] Talpa Media Solutions zoekt B2B Marketing Manager
15-01-2019 | 12:30:27
Talpa Network zoekt ter versterking van Media Solutions een B2B Marketing Manager om mee te bouwen aan het meest succesvolle medianetwerk van Nederland