1,1 miljoen kijkers voor Roast of Gordon
21-12-2016 13:53:54 | Door: Katja Brokke | hits: 3263 | Tags:

Het vuur werd op Comedy Central, onderdeel van Viacom International Media Networks, flink opgestookt om Gordon te roosteren. Niet alleen hij, ook het panel bestaande uit Bridget Maasland, Sophie Hilbrand, Peter Pannekoek, Erland Galjaard, Erik de Zwart, Sander Lantinga en Bobbi Eden onder leiding van Roast Master Jörgen Raymann werd door hun collega’s niet al te zachtzinnig aangepakt. 

#GordonRoast was trending topic gedurende de hele avond en genereerde 7 miljoen impressies. In totaal stemden 1,1 miljoen (6+ jaar) kijkers af op de show en behaalde de zender een marktaandeel van 14 procent in de leeftijd 20-49 jaar. De première-uitzending werd door meer dan 871.000 kijkers, de herhaling op dezelfde avond trok nog eens 394.000 kijkers.

Van cokegebruik tot seksuele voorkeuren, tijdens The Comedy Central Roast of Gordon bleef geen onderwerp onaangetast. Gordon en de Roasters werden genadeloos hard geconfronteerd met hun verleden door hun frennemies.

Judith Peters, VP en Channel Head Comedy & Entertainment bij Viacom Benelux: "Met deze avond hebben we aan het Nederlandse publiek laten zien waar we als Comedy Central voor staan: messcherpe humor. Aan de sterke kijkcijfers en online buzz kunnen we zien dat dit enorm wordt gewaardeerd. We hebben met The Comedy Central Roast of Gordon iets neergezet waarmee tv kijkend Nederland kiest voor Comedy Central." 

www.vimn.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie