180 Kingsday lanceert campagne voor Peaks
04-12-2017 13:49:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 1965 | Tags:

De Nederlandse startup Peaks en internationaal creatief bureau 180 Kingsday lanceren de campagne Be smarter with your money, waarmee het beleggingsplatform en de bijbehorende app worden geïntroduceerd aan een Nederlands publiek. De campagne bestaat uit een TVC.

Peaks is een nieuw microbeleggingsplatform dat ontstaan is uit de Oudhollandse piekenpijp waarmee men vroeger wisselgeld spaarde. De app biedt beginnende beleggers op een laagdrempelige manier de mogelijkheid om geld opzij te zetten en te beleggen. Bij iedere bankafschrijving rondt Peaks het bedrag af naar de volgende euro en met het wisselgeld kan vervolgens worden belegd in duurzame fondsen. Ter introductie van de app gaf Peaks creatief bureau 180 Kingsday de opdracht om een campagne te creëren die op een luchtige manier het concept uitlegt en zich tot beginnende beleggers richt.

Centraal in de campagne staat het gedachteproces van twee mensen die slim met hun geld proberen om te gaan, dat door middel van een voice-over wordt verteld. De campagne laat zien hoe de geldkeuzes van de hoofdpersonen net niet helemaal goed uitpakken en wordt benadrukt dat er slimmere manieren zijn om met wisselgeld om te gaan. Voor de TVC werkte 180 Kingsday samen met Rogier Hesp, regisseur bij Bonkers Amsterdam en bekend van zijn werk voor onder andere KNGF Geleidehonden.

Sijbrand Tieleman, mede-oprichter van Peaks: "Wij vinden dat iedereen moet kunnen beleggen. Of je nou heel veel geld hebt of maar een beetje, wel of geen discipline hebt om geld opzij te zetten en of je nou verstand hebt van financiën of niet. Daarom wilden we een commercial die iedereen aanspreekt, niet alleen de belegger. We vroegen 180 Kingsday dat op een frisse manier te doen, met een vleugje humor en we zijn trots op het resultaat."

Sander Volten, CEO van 180 Kingsday: "Peaks is een bedrijf waar 180 Kingsday volledig achter staat; een ambitieuze speler die zich niet laat tegenhouden door conventies en toegevoegde waarde biedt aan het leven van de consument. Ons doel met deze campagne is om een toegankelijke en innovatieve manier van beleggen te introduceren en daarmee de propositie van Peaks te onderstrepen."

www.peaks.nl
www.180kingsday.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie