300.000 fans voor Taalvoutjes
05-11-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 7472 | Tags:

 Taalvoutjes mocht afgelopen week de 300.000e fan op haar Facebookpagina verwelkomen. In anderhalf jaar tijd is de pagina met de leukste taalmissers uitgegroeid tot een regelrechte hit.

 

Met de 300.000e fan op Facebook bereikt het merk een nieuwe mijlpaal. Het afgelopen half jaar lanceerde Taalvoutjes een app voor iPhone en Android en een website. Het merk heeft haar online activiteiten inmiddels uitgebreid naar offline plezier: zo is er een verjaardagskalender, een kwartet en een boek met de leukste taalvouten te koop. Voor het laatste sloeg de stichting de handen ineen met Van Dale Uitgevers en Davidsfonds Uitgeverij.

 

‘Het succes blijft ons verrassen,’ aldus oprichters Inger Hollebeek en Vellah Bogle. ‘Dat een pagina die begon als grapje voor familie en vrienden zo ontzettend veel mensen weet te bereiken en te enthousiasmeren voor onze taal, dat is iets wat we nooit voor mogelijk hadden kunnen houden.’ Gemiddeld worden er iedere dag via de Facebookpagina, via Twitter (7000+ volgers) en via de website www.taalvoutjes.nl zo’n 200 foto’s ingestuurd van missers die in kranten, supermarkten, winkels of zo maar op straat gespot worden.

 

Terwijl de teller van fans maar door blijft lopen, bouwt de spanning zich ook op voor de oprichters. Taalvoutjes is namelijk ook genomineerd voor de publieksprijs van de Accenture Innovation Awards 2013, een prestigieuze titel voor het meest innovatieve product of merk van het afgelopen jaar. Door de steun van de grote achterban staat Taalvoutjes inmiddels in de top 5. Of het de hoofdprijs - € 40.000,- mediawaarde op Nu.nl en NuZakelijk.nl – in de wacht weet te slepen, dat zal op vrijdag 8 november tijdens de uitreiking blijken. De stemronde sluit maandagavond 4 november.

 

Over Taalvoutjes
Taalfoutjes, spelfoutjes, communicatiefoutjes. We maken ze allemaal bij tijd en wijle. Maar bedrijven en de media, die kunnen er ook wat van en soms met hilarische resultaten. De Facebookpagina Taalvoutjes plaatst ze door. De pagina is opgericht in februari 2012 en telt inmiddels bijna 310.000 fans. Het merk is inmiddels ondergebracht onder Stichting Taalvoutjes.

 

www.taalvoutjes.nl/over-taalvoutjes

www.taalvoutjes.nl
 
 
 
  
 
 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie