36 cases dingen mee naar Effie's 2013
27-08-2013 12:20:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4019 | Tags:

 

De Effie-inschrijving sloot 24 augustus 17.00 uur met in totaal 36 inzendingen. De jury’s zijn inmiddels gestart met hun beoordelingen. De Effectiviteits Oscars worden op 7 november uitgereikt tijdens De 24 uur van de Reclame.

 

Dick van der Lecq, bestuurslid van de VEA: “Er werden dit jaar 26 gedragscampagnes ingezonden, 6 merkcampagnes en 4 bewustwordingscampagnes. Dit zijn 5 cases minder dan er afgelopen jaar werden ingezonden, maar wat opvalt is dat de cases van een hoog niveau zijn. En dat Digital en Social een belangrijkere rol spelen dan ooit tevoren”.

 

De EffieJury wordt ook dit jaar gevormd door drie 8-koppige deeljury’s en een hoofdvoorzitter. De drie inzendcategorieën Gedrag, Merk en Bewustwording hebben elk hun eigen vakjury die beoordeelt welke cases een Effie verdienen. De hoofdjury bestaat uit de drie vakjuryvoorzitters en hoofdvoorzitter Ben Knapen, voorheen staatssecretaris van Europese Zaken en Ontwikkelingssamenwerking. Zij selecteren definitief wie er 7 november voor brons, zilver of goud het podium op gaan. De vakjury’s komen maandag 2 september bij elkaar bij de Telegraaf Media Groep. Net als vorig jaar worden vooraf geen nominaties bekend gemaakt.

 

Over Effie
De Effie is de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie die in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten wordt toegekend. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld in de geslaagde marketingoperatie. Deze veruit belangrijkste communicatieprijs van Nederland wordt georganiseerd door de VEA (vereniging van communicatieadviesbureaus) en BVA (bond van adverteerders).

 

Over De 24 uur van de Reclame
BVA en VEA organiseren gezamenlijk op 7 november a.s. het reclamefestival De 24 uur van de Reclame onder het thema THE NEXT LEVEL. Tijdens het dagvullend evenement voor reclamemakers, adverteerders, talenten en studenten komt alles samen. Niet alleen worden de beste cases op het gebied van effectieve communicatie op het erepodium van Effie gezet, ook kun je nieuwe inzichten opdoen tijdens het AdCongres. Naast de uitreiking van de EffieAwards en het AdCongres vinden diverse andere evenementen plaats, zoals het Reclameontbijt en de Cannes Lions. 

 

www.24uurreclame.nl 

www.effie.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie