AD en Eurosport verslaan samen Giro d’Italia
01-05-2017 10:51:21 | Door: Katja Brokke | hits: 4865 | Tags:

Tijdens de komende Giro d’Italia vormen het AD en Eurosport samen een tandem. Beide partijen gaan een grootschalige contentsamenwerking aan. Door dit gezamenlijke initiatief kunnen sportliefhebbers niet alleen op tv, maar ook online de Giro dit jaar van start tot en met finish volgen. Ook presenteert het AD in co-productie met Eurosport voor deze gelegenheid een eigen online programma: In Het Wiel, met Hidde van Warmerdam als presentator en ex-topwielrenner en AD-columnist Thijs Zonneveld als analist.

Met drie klassementsfavorieten (Tom Dumoulin, Bauke Mollema en Steven Kruijswijk) aan de start, staat de op-een-na grootste wielerronde ter wereld meer in de belangstelling dan ooit. Naast de reguliere (live) verslaggeving, gaat de AD-Eurosport-tandem samen dagelijks online video-updates uit Italië laten zien op AD.nl/giro. Het programma In Het Wiel vormt de rode draad van de Giro-berichtgeving.

Dit kunnen bezoekers verwachten:
-          Dagelijks rond de lunch voorbeschouwing op de etappe met Hidde van Warmerdam, Thijs Zonneveld en wisselende gasten;
-          Direct na de finish (live) de eerste reacties van de Nederlandse renners vanuit de mixed zone en het Village d’ Arrivee, waar de teambussen staan;
-          Rond 18.00 uur volgt een nabeschouwing, inclusief de highlights van de etappe van Eurosport.

Tegelijkertijd kunnen lezers en abonnees van de Persgroep profiteren van een speciale Giro-aanbieding voor de Eurosport Player, zodat ze altijd en overal op de hoogte kunnen blijven van de strijd om de roze trui. Alle 21 Giro-etappes zijn zo exclusief live te volgen.

Marko van Kampen, directeur van MyChannels (het online videoplatform van de Persgroep): “In onze grote video-ambitie is deze samenwerking met Eurosport eentje waar we trots op zijn. Eurosport is enorm sterk op het gebied van de wielersport, AD heeft een groot online bereik en een enorme wieleraanhang die steeds meer video vraagt. Een logische partnership. Bij Eurosport op tv kijk je naar de hele strijd, bij ons op AD.nl zie je de highlights en bijzondere verhalen. Zo zorgen wij samen voor de perfecte sportbeleving.”

Alco de Jong, VP Country Manager van Discovery Networks Benelux: "Voor Eurosport is deze crossmediale partnership een geweldige kans om ons tijdens de Giro van voren te laten zien bij de wielerliefhebbers. De Giro is dit jaar exclusief live te zien via onze eigen kanalen, Eurosport 1 en de Eurosport Player. En hier komt dus ook nog eens online videocontent bij op AD.nl plus de regiosites van de Persgroep. Dit zet Eurosport als Home of Cycling nadrukkelijker op de kaart van wielerminnend Nederland. En in Vlaanderen gaan we met HLN.be eenzelfde samenwerking aan.”

www.ad.nl/giro
www.eurosport.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie