ANWB brengt merk- en campagneonderzoek onder bij Validators
08-11-2017 13:58:22 | Door: Katja Brokke | hits: 2805 | Tags:

Na een uitgebreide pitch heeft de ANWB ervoor gekozen om zowel het merk- als campagneonderzoek bij Validators onder te brengen. Met deze stap wordt Validators voor ANWB de partij die de merkontwikkelingen, de campagne-effectiviteit en het testen van creaties gaat verzorgen. ANWB heeft gekozen voor een aanpak waarbij de combinatie van merk- en campagneonderzoek zorgt voor meer grip op de communicatie-effectiviteit en nauwere samenwerking tussen marketeers en onderzoekers.

Relevantie van merk

De opzet voor het merkonderzoek van Validators biedt ANWB de mogelijkheid om meer sturing te gaan geven aan het merk. Om deze stap te maken is de transformatie ingezet van een klassieke brand funnel naar onder meer het verhogen van de relevantie van het merk (CEP’s) volgens het gedachtegoed van Byron Sharp. Samen met impliciete associatiemetingen moet dit ervoor zorgen dat de ANWB aan de knoppen kan draaien van de campagnes en het merk. Om continu inzicht te hebben in de prestaties van het merk zijn de resultaten beschikbaar in een up-to-date dashboard.

Vooraf meten effectiviteit campagnematerialen

De ANWB kiest ervoor om de creatieve kracht van communicatie-uitingen vooraf te testen en waar mogelijk te verbeteren. Met verschillende schaalbare innovatieve (neuro)tools wordt de kwaliteit op onder andere merkimpact, opvallendheid en emotie gemeten. Daarnaast wordt hiermee getest op een goede doorvertaling van merkwaardes binnen de opzet van de creatie. De resultaten leiden tot Mock-ups die de ANWB concrete input bieden voor verdere optimalisatie. In de samenwerking tussen ANWB en Validators is als doel de campagne-impact en kwaliteit van uitingen op het merk te verhogen.

www.validators.nl
www.anwb.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie