Abonnementsdienst Bookchoice naar Bruna
15-05-2018 14:22:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3221 | Tags:

Bookchoice valt voortaan onder de verantwoordelijkheid van Bruna. Daarmee zijn binnen de Shared Stories Group de online en offline verkoopactiviteiten gebundeld. Nu meer kennis van het digitale kanaal in huis komt, voorziet Bruna een snelle verbetering in de omnichannel-positie van de winkelketen.

Tot nu toe vallen Bruna, Bookchoice en VBK uitgeverijen als zelfstandige onderdelen onder de Shared Stories Group. Door de beide verkoopkanalen onder één dak te brengen bij Bruna, ontstaat net als aan de kant van de uitgeverijen een efficiënte structuur.

George Steur, algemeen directeur van Bruna: “Voor ons is dit een logische stap, beide bedrijven zitten elk op hun eigen manier aan de kant van het aanbieden van boeken aan de consument. Bruna heeft expertise als fysieke boekhandel, Bookchoice is bedreven in e-commerce. Wij zullen daarvan gebruikmaken om Bruna steviger neer te zetten als omnichannel-speler, zodat we kunnen groeien naar een positie als sterkste online en offline boekhandel van Nederland.”

Binnen Bruna is ruimte voor één abonnementsdienst. De ontwikkeling brengt met zich mee dat Bliyoo, de onbeperkt lezen-dienst van Bruna, als merk ophoudt te bestaan. Abonnees op de boekenabonnementen krijgen een alternatief voorstel, waarbij ze kunnen overstappen naar Bookchoice. Voor het onderdeel tijdschriften is een andere oplossing gevonden: Bruna’s partner in Bliyoo Push2Tablet zet de dienstverlening voort onder het nieuwe merk Leeslounge.

www.bruna.nl
www.bookchoice.com/nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie