AdSomeNoise en Adhese komen met alternatief cookieloze reclame
29-04-2020 16:44:00 | Door: David de Jong | hits: 10662 | Tags:

AdSomeNoise en Adhese komen met een andere manier van cookieloos adverteren, waarbij toch meer van de interessegebieden van gebruikers van de content bekend zijn. Middels technologie van Adhese is een marketplace opgezet waarin doelgroepen kunenn worden aangesproken. Deze andere manier van werken is mede een gevolg van het steeds minder gebruiken van cookies. De NPO en de STER schaften die per 1 januari 2020 af.

In de NPO-omgeving maakt men daarbij gebruik van de content die woordelijk bij video beschikbaar is dankzij de ondertiteling. Op die manier snapt men precies welke content wordt uitgezonden en welk interessegebied daarbij bij adverteerders past oftewel contextuele en umfeldinformatie op basis waarvan kan worden ingekocht. Ook is Adhese bezig haar advertentieplatform zo in te richten dat het een Nederlandse concurrent wordt voor Google Ads, dat een groot deel van de markt pakt.

Pieter Jadoul, Media Director bij AdSomeNoise: "Dat het misbruiken van cookietechnologie ten nadele van de adverteerders en lokale publishers ooit moest stoppen, stond in de sterren geschreven. Tot nu toe was er echter nog geen technologie om hier op een schaalbare en flexibele manier een alternatief aan te bieden. De platforms van Adhese maken cookieless adverteren mogelijk en vullen wat mij betreft een gat in de markt. We hopen dat meer publishers en adverteerders deze technologie adopteren. Tevens zijn we aan het experimenteren om ook onze datagedreven video-innovatie op deze manier naar de markt te kunnen brengen."

Dennis Reimers, Business Development Manager Nederland, Adhese: "Ik ben ontzettend verheugd met deze unieke creatieve samenwerking. Met het creëren van een eigen Marketplace (Adhese Dale) heeft AdSomeNoise direct toegang tot de inventory van Nederlandse en Belgische uitgevers (Adhese Gateway) voor video, display en Inapp. Hiermee bieden wij AdSomeNoise de mogelijkheid om creatieve campagnes te ontwikkelen voor haar klanten waarbij zij zelf verschillende uitingen kunnen optimaliseren op cookie en cookieloze omgevingen. Wij kijken dan ook uit naar deze creatieve samenwerking. Persoonlijk had ik gehoopt op een volledig Nederlandse primeur, maar onze zuiderburen zijn ons weer eens voor."

www.adhese.com
www.adsomenoise.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie