Adcombi en Marqeting lanceren Multi-Advertising
15-10-2015 17:03:00 | Door: Ton Boom | hits: 3201 | Tags:

Technologieontwikkelaar Adcombi en digital advertising agency Marqeting lanceren Multi-Advertising: de eerste marketingtool waarmee landelijke online reclamecampagnes custom made kunnen worden ingericht op lokaal niveau. Adverteerders met meerdere vestigingen in het land rollen met Multi-Advertising een centraal ingerichte online campagne uit.

Voor elke individuele vestiging - bijvoorbeeld een franchisenemer of dealer - kan daar vervolgens een lokale campagne aan worden toegevoegd, bijvoorbeeld naar aanleiding van kortingsacties, speciale aanbiedingen of de lancering van een specifiek product. Resultaten van zowel de landelijke als de lokale campagnes - bijvoorbeeld het aantal clicks op de online banner - zijn real time inzichtelijk, waardoor lokale adverteerders direct via een speciaal ontwikkelde en gebruiksvriendelijke interface hun campagne kunnen optimaliseren. Daarmee bereiken zij hun doelgroep aanzienlijk kostenefficiënter.

Uniforme uitstraling, lokale twist

Adcombi en Marqeting - dat deze week werd genomineerd voor twee FD Gazellen Awards en daarmee tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland behoort - bundelden de krachten bij de ontwikkeling van Multi-Advertising. Beide bureaus werden opgericht door Gerrit Reinders en Dirk Brand.

Reinders: “Tot op heden moesten ondernemingen voor iedere lokale vestiging een aparte online campagne uitrollen. Dat is kostbaar en inefficiënt. Wij hebben een tool gecreëerd waarmee een centrale landelijke campagne met een uniforme uitstraling kan worden uitgerold, maar wel met de mogelijkheid van een lokale twist door individuele vestigingen. Zo wil een ondernemer in Laren zijn doelgroep net iets anders aanspreken dan een ondernemer in Hoogeveen, die hetzelfde product aanbiedt. Denk bijvoorbeeld aan kortingsacties op lokaal niveau, een speciale aanbieding of het benadrukken van een specifiek product. Met een eenvoudig online dashboard kan een lokale vestiging op ieder moment zijn eigen specifieke display samenstellen op basis van de landelijk gebruikte online banner en daarmee een lokale campagne uitrollen mét een landelijk bereik.”

Online campagnes van irritant naar relevant

Multi-Advertising bundelt de reclamebudgetten van individuele, lokale vestigingen tot een budget voor één centrale, landelijk uit te rollen campagne, waarmee lokale ondernemers toegang krijgen tot grote - online - uitgevers zoals TMG en Sanoma. Ook wordt optimalisatiekracht behouden, door lokale resultaten en statistieken op landelijk niveau te bundelen.

Reinders: “De resultaten en statistieken van de landelijke en lokale campagnes kunnen eenvoudig worden geraadpleegd en met elkaar worden vergeleken. Voor individuele vestigingen betekent dit dat direct inzichtelijk is of een campagne aanslaat of niet. Eventuele aanpassingen kunnen dan ook direct worden doorgevoerd. Daarmee blijft het landelijke campagneconcept intact, maar kan nog doelgroep-specifieker worden geadverteerd. Ook kan gericht lokaal worden geadverteerd op basis van surfgedrag, waarmee online campagnes van irritant, relevant worden.”

Over Adcombi en Marqeting

Marqeting is een digital advertising specialist gericht op performance en service. Het snel groeiende Amsterdamse bureau werkt nauw samen met Adcombi, een technologiebureau gespecialiseerd in de ontwikkeling van marketing performance en -insight tools. De bureaus bedienen opdrachtgevers als Air Berlin, V&D en Intersport.

www.marqeting.nl
www.adcombi.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie