Adverteerders betalen bij NRC alleen voor een view die in beeld is - above the fold
24-03-2016 13:08:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4717 | Tags:

Één van de strategische pijlers van NRC is het uitbouwen van de digitale activiteiten. Deze strategie is ook leidend richting adverteerders en heeft geresulteerd in een nieuwe ontwikkeling bij online adverteren.

Madelon Hoekstra-Fortuin: “NRC staat voor kwaliteit. Daarom streven wij ook naar een kwalitatieve manier om online campagnes zo impactvol mogelijk uit te serveren. Sinds dit jaar laden we op nrc.nl de advertenties asynchroon in. Dit houdt in dat een advertentie on-scroll laadt, dus pas als de advertentie ook daadwerkelijk zichtbaar is voor de bezoeker van de betreffende pagina. Er worden dus geen impressies below the fold geserveerd, en daardoor ook niet berekend aan de adverteerder. Dit is écht uniek in de markt en dit is waar NRC zich onderscheidt van de rest.”

De content op nrc.nl staat sinds oktober 2015 achter een paywall. De resultaten van nrc.nl bemoedigend. Madelon Hoekstra-Fortuin: “De paywall heeft geen negatief effect op de pageviews, het aantal stukken dat een bezoeker leest ligt hoger en de gemiddelde leesduur is verdubbeld. Het metered model, dat intussen goed is voor 18 procent van onze nieuwe abonnee-instroom, toont dat lezers écht bereid zijn om te betalen voor kwaliteitsnieuws. Hierdoor bieden we de adverteerder – net als op papier – een sterk geëngageerde lezer aan.”

Met online advertenties bij NRC bereik je met de minste waste een hoogopgeleide, kapitaalkrachtige en hoog geëngageerde lezer en betaal je alleen voor de views die daadwerkelijk in beeld zijn.

www.nrc.nl
www.nrcmedia.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie