Albert Heijn op zoek naar designtalent voor verpakking AH PUUR-wasmiddel
23-05-2018 11:27:39 | Door: Katja Brokke | hits: 3760 | Tags:

Albert Heijn schrijft voor de tweede keer de briefing voor de BNO Packaging Talent Award. Dit jaar krijgen studenten en jonge ontwerpers de opdracht om een nieuw verpakkingsdesign te bedenken voor AH PUUR wasmiddel.

De opdracht

Deelnemers wordt gevraagd een nieuw verpakkingsdesign te maken voor de lijn ecologische wasmiddelen van AH PUUR. Er is dit jaar ook ruimte voor jonge productontwerpers, want de fysieke vorm van de doos/fles mag eventueel een make-over krijgen. Een andere vorm of ander materiaal kan er daarnaast voor zorgen dat verpakkingen beter afbreekbaar of recyclebaar zijn.

Albert Heijn is overtuigd van de meerwaarde van goed design en werkt met verschillende ontwerpbureaus voor de AH-verpakkingen en andere uitingen. Het bedrijf werkt daarom graag mee om jong talent te stimuleren en bij te dragen aan meer bekendheid voor het vakgebied packaging design.  

Jury, prijzen en uitreiking

Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een jury van creatieven en marketeers (waaronder Albert Heijn). De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. De hoofdprijs is 1500 euro. De prijsuitreiking is onderdeel van het event SUPERFAST op 26 oktober tijdens de Dutch Design Week 2018.

De prijsvraag is gericht op het leerproces om binnen de kaders van een briefing een verpakkingsontwerp te maken. Centraal staat de kennismaking met het vakgebied. Auteursrechten blijven bij de deelnemer.

www.bno.nl/packagingtalent
www.ah.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie