Albert Heijn schrijft opdracht BNO Packaging Talent Award 2017
04-05-2017 15:50:13 | Door: Max Vlugt | hits: 3129 | Tags:

Na de opdrachten van Marqt, Hooghoudt, Koopeenkoe/nl, Philips en De Vegetarische Slager van voorafgaande jaren, vraagt Albert Heijn in 2017 aan studenten en jonge ontwerpers om een verpakkingsdesign voor het Brouwers special edition IPA biertje. Brouwers special edition IPA bier vormt de uitdaging voor de Packaging Talent Award 2017.

De opdracht
Afgelopen juni 2016 her-introduceerde Albert Heijn het merk Brouwers, een pilsener met een nieuwe smaak en een nieuwe identiteit. Nu, een jaar verder, wil Albert Heijn het Brouwers assortiment uitbreiden met een nieuwbiertje: IPA - India Pale Ale. De deelnemers van de BNO PTA 2017 hebben de opdracht om een nieuw verpakkingsdesign te ontwikkelen en deze identiteit te vertalen naar het etiket, dop, 6-pack, 0,33 cl blikje en de bijbehorende krimpfolie.

Jury, prijzen en uitreiking
Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een vakkundige jury van creatieven en marketeers (waaronder Albert Heijn). De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. De hoofdprijs is 1500 euro. De prijsuitreiking vindt plaats in oktober tijdens de Dutch Design Week 2017.

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op packagingtalent@bno.nl

www.bno.nl/packagingtalent

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie