Alfred International wint opnieuw de Creative Press Challenge
02-12-2016 10:56:00 | Door: Marianna Beets | hits: 4780 | Tags:

Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International hebben de Creative Press Challenge 2016 gewonnen. Dit creatieve team won in 2013 ook al de eerste editie van de wedstrijd, dit jaar voor de vierde keer georganiseerd door de Persgroep. Tijdens een verrassingsbezoek bij Alfred International werd het team persoonlijk gefeliciteerd met hun overwinning.

De jury koos drie weken geleden uit 54 inzendingen de drie beste schetsen, die door de desbetreffende teams geproduceerd zijn. De advertentie van Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred Internationalis uiteindelijk gekozen als winnaar. Volgens de jury heeft dit creatieve team op intelligente en verrassende wijze de boodschap van Plastic Soup Foundation overgebracht.

De juryleden over de winnende advertentie

Maria Westerbos, Founder & Director Plastic Soup Foundation: "De terechte winnaar: je wordt wakker geschud op de scherpe grens van beeld en tekst. Denk maar eens verder. Als onschuldig kinderspeelgoed zo gevaarlijk kan zijn, hoeveel meer voorbeelden zijn er dan te bedenken. Teflon in lippenstift? Weekmakers in spenen... Waarom doen we hier niets aan?"

Philippe Remarque, Hoofdredacteur de Volkskrant:  “Deze advertentie trekt onmiddellijk de aandacht en maakt een grap (onschuldig kinderspeelgoed als massavernietigingswapen) die de nieuwsgierigheid wekt. Zo heb je nooit over een waterpistooltje gedacht, en dat is precies de boodschap van de Plastic Soup Foundation: je beseft niet dat al dat plastic in de zee ook de mens zelf kan schaden.”

Mervyn ten Dam, Executive Creative Director & Founder ACHTUNG!: “Dit idee heeft geweldige stopping power. Een naïef, onschuldig object in combinatie met een hele tegenstrijdige headline. Dit wekt nieuwsgierigheid om meer te weten te komen over het goede doel.”

Dave Canning, Executive Creative Director 180 Amsterdam: “If a tree falls in the forest and no one is around to hear it, does it make a sound? I don’t know. But I like this ad. It’s simple, smart and has tension. It reminds me of an ad from the great Hal Riney era.”

Ewoudt Boonstra: “Het idee is ogenschijnlijk simpel. Het is iconisch en opvallend. Kortom; meer dan printwaardig. En het belangrijkste: het idee maakt de grootste kans om mensen over deze problematische kwestie te doen laten nadenken. Ik denk dat het de boodschap van de Plastic Soep foundation op een verrassende en effectieve manier overbrengt.”

De advertentie staat op donderdag 8 december in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met Luuk en Jurre, en wordt ingezonden naar het Cannes Lions International Festival of Creativity. Om de primeur van de advertentie te bewaren voor in de Volkskrant, wordt bij dit bericht enkel de schets getoond.

Bekijk hier alle 54 schetsen.

www.creativepresschallenge.nl    
www.persgroep.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie