Auping Bedtijdverhaal voor Google Home Cross Media Innovatie van het Jaar 2019
27-04-2019 09:00:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4105 | Tags:

Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Auping Bedtijdverhaal voor Google Home uitgeroepen tot Cross Media Innovatie van het Jaar 2019. De case werd ingezonden door Mindshare en Greenhouse Group.

Auping ontwikkelde de ATL-merkcampagne ‘Auping, met liefde.', die zich richt op de magische momenten in en rondom het bed. De campagne vertelt middels een vijftal video’s de verhalen van verschillende momenten in de slaapkamer. Er moest een manier gevonden worden om emotie aan het merk toe te voegen en om het aantal kwalitatieve contactmomenten met de doelgroep te verhogen. Als verrijking ontwikkelden Mindshare en Greenhouse samen met Auping een interactief bedtijdverhaal dat via Google Home en Google Assistant te beluisteren is. Het Auping Bedtijdverhaal faciliteert daardoor een magisch slaapkamermoment tussen ouder en kind. "Hey Google, praat met Auping."

De jury: "Niet het innoveren om het innoveren maar het gebruik van voice voor een optimale consumer experience. Auping voegt als oud bedrijf met storytelling een nieuwe dimensie toe aan het product, past uitstekend bij het concept slapen. Uitwerking is goed gedaan, passend bij het merk. Er is nagedacht over een robot-stem die prettig is om naar te luisteren. De technische beperking van de stem is in deze innovatie juist uitgebuit."

www.auping.nl
www.mindshare.nl
www.crossmediaawards.nl

Het overzicht van de winnaars van de Cross Media Awards 2019 staat hier

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie