BCC schakelt robot in
22-06-2017 14:34:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2445 | Tags:

Elektronicaketen BCC zet een rijdende salesrobot in, via wie medewerkers klanten direct en met al hun vragen en bestellingen kunnen helpen. De meeste robots die tot nu toe in winkels en hotels werden ingezet zijn rijdende poppen die geprogrammeerd zijn om simpele taken uit te voeren of klanten de weg te wijzen. De robot van BCC gaat een stap verder en is op afstand bedienbaar waardoor het mogelijk is om direct te communiceren met een medewerker, vergelijkbaar met Facetimen of Skypen. Op deze manier kan een medewerker een klant op afstand live helpen.

De salesrobot wordt bediend door een BCC-adviseur met een tweede scherm die daarop alle artikelen, productinfo en voorraden kan zien en zo klanten direct kan helpen. Zowel met producten die in de winkel liggen als die online beschikbaar zijn. Op deze manier is alle relevante informatie direct beschikbaar en kan die op een menselijke manier verstrekt worden.

De eerste robot van BCC heet Peter en wordt de komende tijd ingezet in de winkels met een Smart Home shop-in-shopformule. Daar vinden klanten allerlei apparaten en producten die aan elkaar gekoppeld zijn via bijvoorbeeld wifi of bluetooth. Van huishoudelijke apparaten tot verlichting en klimaatbeheersing, van televisies tot audio- en beveiligingssystemen. Die kunnen ze op afstand bedienen met hun smartphone, tablet of computer. Met de salesrobot van MR.BRAND wil BCC ervoor zorgen dat de Smart Home expertise straks in heel Nederland live aanwezig kan zijn in elke winkel.

www.bcc.nl
www.mrbrand.nl
www.salesrobot.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie