Beeld en Geluid trekt ruim 200.000 bezoekers in 2018
02-01-2019 09:11:32 | Door: Katja Brokke | hits: 5231 | Tags:

In 2018 trok het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid ruim 200.000 bezoekers, waarvan ruim 32.000 in de laatste week van december. In deze eerste week van de kerstvakantie zendt NPO Radio 2 de Top 2000 live uit vanuit het Top 2000 Café. Ook in de tweede week van de kerstvakantie staan de activiteiten in het Top 2000 Café bij Beeld en Geluid niet stil. Zo kunnen bezoekers deelnemen aan de Familie Pubquiz of een eigen hoorspel maken.

Het jaar van Beeld en Geluid

De ruim 200.000 bezoekers in 2018 zijn onder andere te danken aan de tentoonstelling Nieuws of Nonsense: #demediamindfuck waarin de rol van nieuwsmedia in verwarrende tijden van fake news en filterbubbels werd belicht. Ook konden bezoekers een uitgebreide culturele programmering bezoeken met onder andere een college over nieuwsmedia van Joris Luyendijk, een inkijkje in satire via een lezing van De Speld, een hommage aan Tineke de Nooij, VR masterclasses, een theaterprogramma ter ere van Philip Bloemendal en een bootcamp vloggen.

Satire centraal in 2019

Voor het nieuwe jaar werkt Beeld en Geluid aan de ontwikkeling van de nieuwe tentoonstelling Serieus Grappig met bijdragen van onder andere Van Kooten en De Bie, Arjen Lubach en Koefnoen. De tentoonstelling toont de satire-traditie in Nederland en beantwoordt vragen als Wat is satire? en Wat is het belang van satire voor de vrije en open samenleving? Via herkenning en hilariteit wordt de bezoeker aan het denken gezet. De tentoonstelling is vanaf 8 februari 2019 te zien bij Beeld en Geluid.

www.beeldengeluid.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie