BrandDeli weet marktaandeel weer te vergroten
01-09-2017 14:17:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3096 | Tags:

Met 20,6 procent marktaandeel hebben de zenders uit het portfolio van BrandDeli in augustus het hoogste marktaandeel ooit behaald. Augustus is daarmee de derde opeenvolgende maand waarin een kijkcijferrecord werd gerealiseerd. In juni (19,8 procent) en in juli (19,9 procent) zorgden de marktaandelen ook al voor records. Het augustus-marktaandeel betekent een stijging van maar liefst 28 procent ten opzichte van vorig jaar.

Ook indien naar afzonderlijke dagdelen wordt gekeken, laat BrandDeli fraaie cijfers zien. In primetime bedroeg het marktaandeel 13,0 procent, een stijging van 25 procent sinds vorig jaar. In daytime realiseerde BrandDeli 32,9 procent marktaandeel en is BrandDeli al een jaar lang marktleider.

Groei was er voor de zenders 24Kitchen, BBC first, Comedy Central, Eurosport, FOX Sports, ID, MTV, Spike en TLC. Voor 24Kitchen en BBC First was augustus zelfs de beste maand ooit.

Goed bekeken werden in augustus onder meer de start van het nieuwe Eredivisieseizoen op FOX Sports, de première van Double Trouble op MTV, Midsomer Murders op BBC First, Salvage Hunters op Discovery en de Champions League kwalificatiewedstrijd Ajax-Nice en Motorsport GP op Eurosport.

Ten slotte werden ook in de jonge kijkersgroep (6 tot en met 12 jaar) mooie cijfers behaald. Kidszender Nickelodeon scoorde 20,6 procent marktaandeel.

Bron: SKO, tijdvak 02:00-26:00 uur, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden.
Primetime: 18:00-24:00 uur. Daytime: 06:00-18:00 uur. Nickelodeon tijdvak: 06:00-21:00 uur.

www.branddeli.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie