Bumble lanceert Making Moves in Music
22-10-2018 09:46:00 | Door: Max Vlugt | hits: 4445 | Tags:

Bumble kondigde tijdens een exclusief ADE diner in Amsterdam aan dat ze de krachten bundelt met een aantal muziekplatforms om zo vrouwen aan te moedigen deel te nemen in de dance-industrie. De eerste stap is om opkomende vrouwelijke dj's de kans te geven om op te treden op Mysteryland 2019 en/of een plaat uit te brengen bij Astralwerks.

De muziekindustrie is nog steeds sterk gedomineerd door mannen: gemiddeld is er een loonkloof van 46 procent. Bovendien blijkt uit een onderzoek dat Pitchfork eerder dit jaar deed dat slechts 14 procent van de grote festival line-ups in 2018 vrouwelijk is. Making Moves in Music is er om dit bewustzijn te vergroten en vrouwen daadwerkelijk meer mogelijkheden te bieden. 

José Woldring, directeur en oprichter van The Media Nanny: "De eerste stap zetten in deze competitieve industrie is moeilijk, maar zeker lonend. Making Moves in Music gaat over het toegankelijk maken van de dance-industrie voor opkomende vrouwelijke artiesten."

Met de campagne wordt niet alleen een poging gedaan om bewustzijn te creëren rondom de disbalans tussen mannen en vrouwen, ook wordt er actie ondernomen om deze balans te herstellen. 

Louise Troen, Vice President of International Marketing & Communications bij Bumble: "Bumble's missie is om een einde te maken aan de ongelijkheid tussen man en vrouw door vrouwen aan te moedigen om te doen wat ze willen. Deze boodschap, samen met campagnes die veranderingen teweeg willen brengen, is cruciaal om de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen tegen te gaan. We zijn ontzettend enthousiast om samen te werken met ID&T enAstralwerks, hierdoor kunnen wij deze unieke kans bieden aan vrouwen uit Nederland. We weten dat er zo veel talenten zijn, deze willen wij vinden en supporten."

ID&T, bekend van het organiseren van elektronische muziek festivals zoals Mysteryland, Sensation, en Tomorrowland, zal de winnaar de kans bieden om te performen bij Mysteryland. Daarnaast zal Astralwerks de winnaar tekenen bij hun label en creatieve, marketing en digitale steun bieden.

ID&T: "Wij juichen dit initiatief toe en zijn meer dan enthousiast om onze rol te spelen. We zijn blij om onze krachten te bundelen met partners Bumble, The Media Nanny en Astralwerks en zijn ervan overtuigd dat echt talent wordt geselecteerd en krijgt de kans om te groeien in plaats van te proberen bepaalde geslachtquota te bereiken."

Toby Andrews, General Manager bij Astralwerks: "Astralwerks is super enthousiast over de samenwerking met Bumble, ID&T en The Media Nanny om nieuwe vrouwelijke dj's te vinden. Iedereen van ons team zet zich in om de nieuwe talenten te steunen en hun visie aan de wereld te presenteren."

Bumble is afgelopen september officieel gelanceerd in Nederland en Making Music Moves zal de eerste campagne zijn in Nederland.

De campagne zal zich als eerste focussen op Nederland, maar zal uiteindelijk ook uitbreiden naar Europa in 2019. Doelstelling is om ongelijkheid tussen mannen en vrouwen op de hoofdpodia tegen te gaan.

www.bumble.com/MMM
www.themediananny.nl
www.id-t.com
www.astralwerks.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie